trådlås internet

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

trådlås internet

Indlæg af thy »

Sidder på en fastforbindelse på 1mb ustabil...

var på loftet i dag og kunne se at jeg lige kunne trække 3g ind med 1mb på mobil,gik ud på teresse oven på det flade tag og kunne trække 4-5mb...

Findes der nætværksløsninger der er monteret med udendørs antenne til at tage trådløst internet ind til huset?
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

trådlås internet

Indlæg af Tom_AT »

Skal det forstås sådan at du lige nu har en 1 mbit internetforbindelse via telefonnettet, og du i stedet gerne vil have på 3g ?

Hvorfor har du kun 1 mbit forbindelse? Det er da håbløst gammeldags, med mindre du bor laaaangt ude på landet. du kan godt få en 3g forbindelse der er ganske hurtig. Men kobber er stadig klart at foretrække.
xkfc

trådlås internet

Indlæg af xkfc »

Det er et skidt område. En kammerat bor uden for Tommerup, omkring 5km fra Frøbjerg. Dårlig ADSL der dog kan trække 4-6mbit.

Han har også en repeater til mobil signal, blot for at kunne trække lidt sms og mobilsnak, så det kan fåes.
problemet ved mobil data er at næsten alle udbydere har begrænsning på forbruget, og man rammer hurtigt loftet.

Hvad er årsagen til den langsomme forbindelse? og hvem leverer? De forskellige udbydere har forskelligt udstyr, så måske noget andet kunne virke.

Jeg vil give Tom_AT ganske ret i at en fast forbindelse er at fortrække, dog ikke på kobber, jeg har 30/30 fiber, og det rykker. ping 0ms :great:
Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

trådlås internet

Indlæg af WoodyHugo »

thy skrev:Sidder på en fastforbindelse på 1mb ustabil...

var på loftet i dag og kunne se at jeg lige kunne trække 3g ind med 1mb på mobil,gik ud på teresse oven på det flade tag og kunne trække 4-5mb...

Findes der nætværksløsninger der er monteret med udendørs antenne til at tage trådløst internet ind til huset?
Hej Thy
Tror at den sidste antenne net udbyder var Skyline ,og de gik konkurs for ca 2 år siden. Her i området hænger antennerne stadig på rigtig mange huse også mit :lol: , vi har været heldige og få fibre net i stedet .

Her i huset kunne jeg trække maks 2-4 mb ind på de tynde gamle TDC kobber ledninger og det er bare ikke nok til ungernes forbrug.....
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

trådlås internet

Indlæg af thy »

Tom_AT skrev:Skal det forstås sådan at du lige nu har en 1 mbit internetforbindelse via telefonnettet, og du i stedet gerne vil have på 3g ?

Hvorfor har du kun 1 mbit forbindelse? Det er da håbløst gammeldags, med mindre du bor laaaangt ude på landet. du kan godt få en 3g forbindelse der er ganske hurtig. Men kobber er stadig klart at foretrække.

ja håbløs langsomt bor på modsat side af Frøbjerg og kabler kommer fra ørsted..så ligger 5+km fra central det er alle i området der slås med dårligt internet.. :shock:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

trådlås internet

Indlæg af Julehund »

Ja tør øjnene drenge! Vi kan trække 1 1/2 Mbit ned, og (hold fast) 140KBit op... Men vi har jo selv valgt adressen! :-/
pendec

trådlås internet

Indlæg af pendec »

Jeg bor 1km fra et hus som kan tage 60/60 fiber/seas-nve , har selv 10Mbit (bor tæt på central men ingen seas-nve fiber) men i vesterborg (4km væk) kan de dårligt få 1Mbit hjem.

så landområderne er altid udsat for dårlige forbindelse ift. centralerne der forbindes til og kabler som er gamle og fiber som ikke trækkes til ejendommene.
Brugeravatar
majland
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 596
Tilmeldt: 24 jan 2007 11:25
Mit fyr: Twinheat M20, 1998 - Skrottet
Areal: 218m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9632
Dagligt forbrug: 16-48
Årligt forbrug: 4-5.5 ton
Geografisk sted: Bjerregrav [9632]
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 11 gange

trådlås internet

Indlæg af majland »

Tom_AT skrev:Skal det forstås sådan at du lige nu har en 1 mbit internetforbindelse via telefonnettet, og du i stedet gerne vil have på 3g ?

Hvorfor har du kun 1 mbit forbindelse? Det er da håbløst gammeldags, med mindre du bor laaaangt ude på landet. du kan godt få en 3g forbindelse der er ganske hurtig. Men kobber er stadig klart at foretrække.
Ja, der kun sagtens få en 3g router med ekstern antenne. Det er dog vigtigt at du ser på hvor meget data der er med i abbonementet og hustanden skal måske være enige om ikke at se youtube video eller nettv hele tiden ...

et eksempel på en 3/4g router: http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/ ... 4G-router/ og så en udendørs antenne som http://www.netgear.com/business/product ... 24D10.aspx# UPS Forkert antenne - men der fåes til formålet....
1998 Twinheat M20 - Skrottet :-(
2010 10m2 Solvarme http://mariendalvej.dk/tag/solvarme
2012 6.9Kwp Solceller http://mariendalvej.dk/tag/solceller
2021 13kW Bosch Varmepumpe
karstenn
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 12
Tilmeldt: 27 jul 2010 15:18
Mit fyr: atmos dc25
Areal: 160
Brændsel: brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4390
Geografisk sted: vipperød

trådlås internet

Indlæg af karstenn »

3 har routere hvor man kan sætte en ekstern antenne på, de har også nogle abb. Hvor der er ret meget data med.
Nogle gange har man ikke nøde at sætte ekstra antenne op, fordi den der er i routeren er større end den i telefonen og så kan fange et ok signal
pendec

trådlås internet

Indlæg af pendec »

Et andet alternativ er også simpelthen at bruge en Android Smart telefon med AP funktion.

Det betyder du bruger en Smart telefon som Router/AccessPoint og på denne måde kan andre trådløse enheder så forbinde til internet igennem telefonen, så her bliver det altså telefonen som bare skal have den gode forbindelse og den kan du lægge mange steder, så aktiverer du AP hotspot funktionen og sætter kryptering op.

Så har du en en smart trådløs løsning som du kan hurtigt tage ned og bruge som telefon når internet ikke er aktuelt :)

Besvar