Én som ligger inde med software version v1.48 ?

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
Breuner
Stoker IV
Stoker IV
11
Indlæg: 105
Tilmeldt: 28 maj 2012 22:16
Mit fyr: Lamborghini oliefyr
Areal: 230 ( 150 + 80 kvm )
Brændsel: Olie
Fremviser gerne i postnummer: 9493
Geografisk sted: Saltum - Nordjylland

Én som ligger inde med software version v1.48 ?

Indlæg af Breuner »

Hej Alle.

Så er vi endelig blevet færdige med mit nye fyrrum, og skal derfor snart ha startet op i EkoHeaten.

Det er lavet således at når toppen af akku-tanken fra fastbændselskedlen falder til under x antal grader, så gir en DTO-føler signal, drejer en motorventil og tænder for strømmen til EkoHeaten.

Og det med at tænde fyret fra stikkontakten kan åbenbart kun lade sig gøre med en software version v1.48 eller ældre, så derfor vil jeg høre om der skulle være en som ligger inde med filen v1.48 som lige kunne smides herind på siden 8)

Så vil jeg være meget taknemmelig :great:
Nyt fyrrum med:
1 Stk. Ekoheat 1500 med "Ekocompress"
1 Stk. ATTACK DP PROFI GASOGENKEDEL 18-45 KW med 2000 L + 1500 L serieforbundne akkumuleringstanke
På taget:
6 KW solcelle anlæg, med 34 stk 195 Watt IBC MonoSol DS Black paneler + 1 stk IBC ServeMaster 6000TL Pro+ Inverter

levi

Én som ligger inde med software version v1.48 ?

Indlæg af levi »

Breuner skrev:Hej Alle.

Så er vi endelig blevet færdige med mit nye fyrrum, og skal derfor snart ha startet op i EkoHeaten.

Det er lavet således at når toppen af akku-tanken fra fastbændselskedlen falder til under x antal grader, så gir en DTO-føler signal, drejer en motorventil og tænder for strømmen til EkoHeaten.

Og det med at tænde fyret fra stikkontakten kan åbenbart kun lade sig gøre med en software version v1.48 eller ældre, så derfor vil jeg høre om der skulle være en som ligger inde med filen v1.48 som lige kunne smides herind på siden 8)

Så vil jeg være meget taknemmelig :great:
Hej Breuner, - følgende tekst sakset fra Ekopowers forside http://www.ekopower.dk

"Vi vil også gerne i den sammenhæng gøre opmærksomt på, at at INGEN Ekoheat pillefyr må kører med software version ældre end 1.56, så er din kedels version ældre (mindre i nummer), så send en mail til mail@ekopower.dk med navn og adresse eller ring på tlf.: 63407050, så vil vi få den opdateret hurtigst muligt. "
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Én som ligger inde med software version v1.48 ?

Indlæg af kovas »

levi skrev:
Hej Breuner, - følgende tekst sakset fra Ekopowers forside http://www.ekopower.dk

"Vi vil også gerne i den sammenhæng gøre opmærksomt på, at at INGEN Ekoheat pillefyr må kører med software version ældre end 1.56, så er din kedels version ældre (mindre i nummer), så send en mail til mail@ekopower.dk med navn og adresse eller ring på tlf.: 63407050, så vil vi få den opdateret hurtigst muligt. "
Det er da godt at vi har Levi, når nu supportteam tilsyneladende er gået på sommerferie.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Brugeravatar
Breuner
Stoker IV
Stoker IV
11
Indlæg: 105
Tilmeldt: 28 maj 2012 22:16
Mit fyr: Lamborghini oliefyr
Areal: 230 ( 150 + 80 kvm )
Brændsel: Olie
Fremviser gerne i postnummer: 9493
Geografisk sted: Saltum - Nordjylland

Én som ligger inde med software version v1.48 ?

Indlæg af Breuner »

Hej Levi,

Mange tak for info, det var jeg slet ikke klar over.. :shock:

Så må man nok hellere lytte til det, de ved trods alt nok bedst icon_cheesygrin.gif
Nyt fyrrum med:
1 Stk. Ekoheat 1500 med "Ekocompress"
1 Stk. ATTACK DP PROFI GASOGENKEDEL 18-45 KW med 2000 L + 1500 L serieforbundne akkumuleringstanke
På taget:
6 KW solcelle anlæg, med 34 stk 195 Watt IBC MonoSol DS Black paneler + 1 stk IBC ServeMaster 6000TL Pro+ Inverter
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Én som ligger inde med software version v1.48 ?

Indlæg af kovas »

Hej Breuner.

Den funktion du efterspørger mht start af fyr efter akutank temp. så må du kunne bruge funktionen vvb- prioitering til dette i stedet for vvb.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Support Team
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25 apr 2013 07:09

Én som ligger inde med software version v1.48 ?

Indlæg af Support Team »

Hej

Tak til Kovas for den spidse bemærkning, men vi er ikke gået på ferie endnu icon_cheesygrin.gif

Men du har helt ret, VVB priortering funktionen kan bruges til at lave det Breuner ønsker, og så sparer man jo også DTO'en :great:

For nye læsere af Forum, software versioner der ligger før 1.56, kører ikke den interne snegl i tilfælde en alarm, hvilket vi jo desværre har set kan resultere i tilbagebrand. Derfor bør man ikke bruge ældre versioner.
Med venlig hilsen
Finn, Support Team
Ekopower
Brugeravatar
Breuner
Stoker IV
Stoker IV
11
Indlæg: 105
Tilmeldt: 28 maj 2012 22:16
Mit fyr: Lamborghini oliefyr
Areal: 230 ( 150 + 80 kvm )
Brændsel: Olie
Fremviser gerne i postnummer: 9493
Geografisk sted: Saltum - Nordjylland

Én som ligger inde med software version v1.48 ?

Indlæg af Breuner »

kovas skrev:Hej Breuner.

Den funktion du efterspørger mht start af fyr efter akutank temp. så må du kunne bruge funktionen vvb- prioitering til dette i stedet for vvb.
Support Team skrev:Hej

Tak til Kovas for den spidse bemærkning, men vi er ikke gået på ferie endnu icon_cheesygrin.gif

Men du har helt ret, VVB priortering funktionen kan bruges til at lave det Breuner ønsker, og så sparer man jo også DTO'en :great:

For nye læsere af Forum, software versioner der ligger før 1.56, kører ikke den interne snegl i tilfælde en alarm, hvilket vi jo desværre har set kan resultere i tilbagebrand. Derfor bør man ikke bruge ældre versioner.
Takker for info, det lyder rigtig fint, men hvordan fungere det rent praktisk ? Der står ikke rigtig noget om det i brugsanvisningen.

Planen var som sagt at DTO-føleren i akku-tanken skulle gi strøm til 3 ting, pillefyret, en motorventil, samt cirkulationspumpen (mine 3 kedler har hver sin pumpe).

Jeg har læst flere steder, at man kan koble cirkulationspumpen direkte til en udgang i fyret, hvis man så kobler motorventilen til samme udgang, kan det hele så starte op, dreje, osv, via det temperaturføler til vvb ?

Er det en speciel temperaturmåler man skal ha fat i til vvb-styring ?

Mvh. Breuner
Nyt fyrrum med:
1 Stk. Ekoheat 1500 med "Ekocompress"
1 Stk. ATTACK DP PROFI GASOGENKEDEL 18-45 KW med 2000 L + 1500 L serieforbundne akkumuleringstanke
På taget:
6 KW solcelle anlæg, med 34 stk 195 Watt IBC MonoSol DS Black paneler + 1 stk IBC ServeMaster 6000TL Pro+ Inverter
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Én som ligger inde med software version v1.48 ?

Indlæg af kovas »

Hej Breuner.

I denne tråd står der hvordan man gør. viewtopic.php?f=203&t=18574 den føler som jeg omtaler sat op i vvb skal du sætte i toppen af din aku-tank. så kan du sætte temp til der hvor fyret skal slukke og dif i forhold til hvornår det skal starte. Så længe akuen er varm nok fra andre kilder vil pillefyret ikke køre. Ekoheaten kan starte og stoppe cirkolationspumpen efter temp. Den udgang kan sikkere også trække motorventilen. Forudsat den skal have spænding i den situation du beskriver. Og det er 230v ellers må du igang med noget relæværk.
I den engelske manual kan man se at sensoren er en ntc 10kohm ved 25grader. Jeg købte hos Rene en forhandler der også skriver her. Jeg gav 250kr og synes at det var dyrt, men han siger at han ikke tjener noget videre på det.
Jeg har så siden søgt ( Google er din ven) og fundet en der ligner her http://www.elsag.dk/temperatur-foeler/n ... foeler.htm i manualen står der ohm tal for forskellige temp. Ud fra databladet til dem fra elsag.dk kan jeg ikke se om den er magen til. Til den pris ville jeg selv tage chancen hvis jeg skulle bruge flere.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Support Team
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 24
Tilmeldt: 25 apr 2013 07:09

Én som ligger inde med software version v1.48 ?

Indlæg af Support Team »

Hej

Det går sørme hurtigt herinde, man kan dårligt nå at svare før andre har gjort det :)

Men til Breuners projekt skal der bruges en NTC føler (magen til kedel temp føleren). Kan købes hos os til kr. 199,- incl. moms.

Den sættes på klemmerne hvor der står "Hot water" i den side af printet hvor også kedel temp føleren sidder.

I den modsatte side af printet er der en udgang hvor der står "Hot water Tank", den giver strøm når VVB prio er aktiv.
Husk at gå ind i menuen Ekstraudstyr i Montørmenuen og sig Ja til VVB føler.

Du kan stille temperaturen 0-70 gr. og temperaturfald 0-20 gr. Dvs at hvis du f.eks stiller temperaturen til 65, og temperaturfald til 20 så vil fyret starte hver gang tanken falder til 45 gr. og varme den op til 65.

Jeg tror det var Kovas der gerne ville have at spillerummet på temp.fald bliver lidt større (i en anden tråd), og det kommer muligvis med i næste version
Med venlig hilsen
Finn, Support Team
Ekopower
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Én som ligger inde med software version v1.48 ?

Indlæg af kovas »

Hej til Support Team.
Det kunne være rigtig fint hvis dif i vvb-prio kunne blive større. Men jeg synes at Breuner berører et langt større problem. Nemlig at Ekoheaten ikke længere starter op af sig selv efter en strømafbrydelse. Forestil jer at man er taget på weekend om vinteren, det er meget koldt, vi får et strømafbrud. Man kommer hjem til et frosset hus og en sprængt keddel :(
Det synes jeg ville være et rigtig godt tiltag at få ændret inden vinter.
PS. hvordan går det med at en føler kan styre i forhold til temp i huset. Parallelt med vvb styring, når vi nu kommer til overgangsperioden.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Besvar