Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af John Skov Jensen » 12 jun 2013 20:07

Første sted jeg har set de nye klasse 5 godkendte Atmos kedler annonceret til salg med priser :great:
http://www.vvs1.dk/varmesystemer/fastbr ... atmos.html

Søren, du har stadig de gamle kedler på din hjemmeside, hænger du i bremsen eller :roll:


levi

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af levi » 12 jun 2013 22:04

John Skov Jensen skrev:Første sted jeg har set de nye klasse 5 godkendte Atmos kedler annonceret til salg med priser :great:
http://www.vvs1.dk/varmesystemer/fastbr ... atmos.html

Søren, du har stadig de gamle kedler på din hjemmeside, hænger du i bremsen eller :roll:
Ja jeg er bagefter i øjeblikket må jeg indrømme :oops:

Delphy
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 68
Tilmeldt: 23 okt 2011 09:45
Givet likes: 2 gange

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af Delphy » 12 jun 2013 22:36

Ja, så det igår - og spurgte til hvad forskellen er på disse og så de GSE modeller fra det prospekt du postede til min post i går - men de er ikke sikre endnu, om det er nye/ andre modeller, eller simpelthen de samme sonde tyske GSE modeller. Atmos selv siger at "GS modellerne er baseret på GSE modellerne.." Fik svar fra dem her til morgen- for mig at se skal jeg bruge noget mere reel Info før den ekstra udgift på ca. 10K for et 40 kw kan retfærdiggøres...

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af John Skov Jensen » 13 jun 2013 06:16

Delphy skrev:Ja, så det igår - og spurgte til hvad forskellen er på disse og så de GSE modeller fra det prospekt du postede til min post i går - men de er ikke sikre endnu, om det er nye/ andre modeller, eller simpelthen de samme sonde tyske GSE modeller. Atmos selv siger at "GS modellerne er baseret på GSE modellerne.." Fik svar fra dem her til morgen- for mig at se skal jeg bruge noget mere reel Info før den ekstra udgift på ca. 10K for et 40 kw kan retfærdiggøres...
De opgivne tekniske data og dimmensioner på dc 18, 25, 30 og 40 GD er nøjagtig de samme som dem Atmos prospektet opgiver på tilsvarende GSE modeller
Men DC 50 GSX kedlens tekniske data og dimmensioner adskiler sig fra DC 50 GSE

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af John Skov Jensen » 24 jun 2013 21:16

Så fik hedestoker også de nye Atmos kedler på deres hjemmeside.
http://www.hedestoker.dk/?item=1250
Men lidt ringe at de prissætter med nøjagtigt samme priser som vvs1.dk.
Hjemmesiden er heller ikke opdateret med nye brochurer eller andet info om den nye kedler, alle links fører stadig bare til info om de gamle kedler


Brugeravatar
Allan M
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 169
Tilmeldt: 16 apr 2008 00:19
Mit fyr: Scotte 30 KW
Areal: 600 m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 12 ton
Geografisk sted: Vildbjerg
Modtaget likes: 7 gange

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af Allan M » 24 jun 2013 22:13

John Skov Jensen skrev:Så fik hedestoker også de nye Atmos kedler på deres hjemmeside.
http://www.hedestoker.dk/?item=1250
Men lidt ringe at de prissætter med nøjagtigt samme priser som vvs1.dk.
Hjemmesiden er heller ikke opdateret med nye brochurer eller andet info om den nye kedler, alle links fører stadig bare til info om de gamle kedler
Hejsa
Blev ikke helt færdig med at opdatere alle data på Atmos kedler i dag, så håber at alle data er færdig i morgen, det er ihvertfald planen.

Mvh Allan

Delphy
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 68
Tilmeldt: 23 okt 2011 09:45
Givet likes: 2 gange

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af Delphy » 24 jun 2013 22:22

Ok, vi glæder os til at det færdige resultat - ikke mindst den opdaterede pris :great: Data om virkningsgraden må også være fra de gamle, de nye kedler skulle ligge på 90,5 og 90,6 for 50'eren...?

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af John Skov Jensen » 25 jun 2013 16:20

Allan M skrev: Hejsa
Blev ikke helt færdig med at opdatere alle data på Atmos kedler i dag, så håber at alle data er færdig i morgen, det er ihvertfald planen.

Mvh Allan
Nu kan jeg se at siden er opdateret med noget mere info. Men tilsyneladende ligner de 4 forskellige DCxxGD kedler rigtigt meget de gamle DCxxS kedler. Forbrænding styret af en trækregulator, simpel el styring med drifttermostat og røggas termostat. Samme nederste keramiske indsats, umiddelbart ikke den store forskel

@Allan, hvori består de ændringer mellem den gamle kedel og den nye kedel der forklarer at f.eks en 32kw er blevet over 6000 dyrere og en 25kw er blevet ca 5000 kr dyrere

Og hvad med den gode GSE serie med de bedste virkningsgrader, hvorfor tilbydes den ikke?

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af John Skov Jensen » 27 jun 2013 17:36

John Skov Jensen skrev: Nu kan jeg se at siden er opdateret med noget mere info. Men tilsyneladende ligner de 4 forskellige DCxxGD kedler rigtigt meget de gamle DCxxS kedler. Forbrænding styret af en trækregulator, simpel el styring med drifttermostat og røggas termostat. Samme nederste keramiske indsats, umiddelbart ikke den store forskel

@Allan, hvori består de ændringer mellem den gamle kedel og den nye kedel der forklarer at f.eks en 32kw er blevet over 6000 dyrere og en 25kw er blevet ca 5000 kr dyrere

Og hvad med den gode GSE serie med de bedste virkningsgrader, hvorfor tilbydes den ikke?
Jeg har haft kontakt med Atmos support. DCxxGSE serien kommer desværre ikke til landet.
Jeg vil her benytte lejligheden til at takke importørene Passat og Biovarme for deres totale mangel på information om de nye kedler, de har vist sig i stand til at fuldstændig at undlade at informere om noget som helst, dette gælder for begge deres hjemmesider og div fora.
Fabrikken henviser til importørene i Danmark der er som sunket i jorden :evil:
Fabrikken derimod svarer omgående når man skriver til dem, thumbs up herfra til dem :great:

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Modtaget likes: 440 gange

Første sted der annonceres med kl5 godkendte Atmos kedler

Indlæg af John Skov Jensen » 30 jun 2013 07:23

Så kom biovarme.dk også med priser på de nye kedler
http://www.biovarme.dk/da/~/media/Files ... 20low.ashx
Ikke overraskende ligger de 1000 til 1300 kr over priserne ved vvs1.dk
Men det er kun priserne der er tilgænglig på nettet, tekniske vejlledninger og brochurer er fortsat om de gamle kedler


Besvar