Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Firma omkring Silkeborg/Kjellerup

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Firma omkring Silkeborg/Kjellerup

Indlæg af KimW » 03 jan 2008 21:02

Hej

Jeg skal have skiftet Oliefyret ud med en stoker og har kigget på Benekov, KL Stoker 15 eller en Scotte med f.eks. Opop kedel.
Vi kommer til at fyre med primært piller men måske også med korn da vi har adgang til en leverandør.
Fyrrummet skal etableres i vores gamle stald (betonloft og gulv + murstensvæg) og der skal nedgraves ca. 15 meter rør fra nuværende fyrrum i kælder til det nye i stalden.
Skorstensfejeren har ganske gratis givet en hel del gode råd omkring det nye fyrrum, og jeg kan godt anbefale andre at tage en snak med deres skorstensfejer inden der indrettes fyrrum.
Jeg går ud fra at det nye fyr tilkobles de eksisterende rør i kælderen og at det gamle fyr sløjfes.

Vi fyrer pt med ca. 2500 liter olie om året + for ca. 5000 i el-radiatorer og dertil ca. 2 tons briketter i brændeovn, så jeg forventer en stor besparelse på opvarming af de 186 kvm :)

Er der nogen af jer der kender et firma omkring Silkeborg/Kjellerup der kan installere det nye fyr?


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Re: Firma omkring Silkeborg/Kjellerup

Indlæg af Ulrik » 03 jan 2008 22:12

Hej Kim

Jeg vil råde dig til FØRST at finde ud af hvilket anlæg du vil have.
Så kan forhandleren/producenten hjælpe med at finde en installatør.

Grunden til dette er, at der nok ikke er mange smede der gider installere et anlæg de ikke selv har tjent lidt penge på at få hjem.
Prisen på installationen vil blive dyrere.

Hvis du følger mit råd vil den samlede pris højst sandsynligt blive billigere. Du vil i hvert fald have størst chance for at forhandle dig frem til en god pris.
Muligvis ikke på anlægget, men måske på selve installationen.

Husk at få mere end 1 tilbud.
MvH Ulrik©

Stokerservice
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 336
Tilmeldt: 02 sep 2007 22:36
Mit fyr: PT Woody DOR ellers KSM
Areal: 162
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Nyk Mors
Kontakt:

Re: Firma omkring Silkeborg/Kjellerup

Indlæg af Stokerservice » 03 jan 2008 23:14

Prøv Gl Kjellerup smede
http://firma.eniro.dk/query?what=cs&sea ... rid=google

Kan desvære ikke huske hva han hedder, men han er en meget flink gut, med begge ben plantet på jorden, og får sikkert ikke ondt i røven af at man selv har købt en stoker

KP stokerservice
Kristian Poulsen

servicetekniker Pricatech-KSM-BAXI-WOODY-SCOTTE-DENVIRO-TB MINI-VVS-EKSPERTEN
http://www.stokerservice.dk
info@stokerservice.dk

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Firma omkring Silkeborg/Kjellerup

Indlæg af KimW » 04 jan 2008 12:39

Tak for svarene.

Jeg har besluttet mig for et komplet woody med opop kedel (32.000 kroner), det er mest ud fra prisen og virkningsgraden.

neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Re: Firma omkring Silkeborg/Kjellerup

Indlæg af neonus » 04 jan 2008 16:29

32000 kr lyder da dyrt for en woody opop løsning.

Hvis det er en almindelig opop 16 kw kedel (ikke den ekstra isoleret) og en 16KW woody incl magasin har spotpris vvs f.eks. løsningen til23625 kr.

Og nej jeg har intet med dem at gøre. Jeg er blot selv på udkig efter den samme løsning til bedst mulige pris :-) Ind til videre er spotpris vvs billigst


KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Firma omkring Silkeborg/Kjellerup

Indlæg af KimW » 04 jan 2008 16:55

neonus skrev:32000 kr lyder da dyrt for en woody opop løsning.

Hvis det er en almindelig opop 16 kw kedel (ikke den ekstra isoleret) og en 16KW woody incl magasin har spotpris vvs f.eks. løsningen til23625 kr.

Og nej jeg har intet med dem at gøre. Jeg er blot selv på udkig efter den samme løsning til bedst mulige pris :-) Ind til videre er spotpris vvs billigst

Det er den der er ekstra isoleret jeg fik prisen på.

neonus
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 260
Tilmeldt: 08 jul 2007 09:40
Mit fyr: Woody / OPOP
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 22 kg i december
Årligt forbrug: forventet 5-6tons

Re: Firma omkring Silkeborg/Kjellerup

Indlæg af neonus » 04 jan 2008 18:48

ok - jeg tror dog den ekstra isolering får meget svært ved at tjene sig selv hjem. Det kommer nok også an på placeringen af fyret.

Mit kommende fyr skal godt nok stå i en udbygning, men i et rum, hvor jeg fint kan udnytte de vel omkring 150 watt den afgiver i varme

KimW
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 275
Tilmeldt: 31 dec 2007 00:50

Re: Firma omkring Silkeborg/Kjellerup

Indlæg af KimW » 05 jan 2008 11:15

Med lidt tålmodighed og manual ved hånden kan jeg vel egentlig også selv sætte en Woody op?
Elektrikeren skal vel udføre det elektriske men resten af installationen er vel til at gå til?

Manualen til Woody ser meget nem ud at gå til, og hvis jeg bruger det gamle fyrrum i kælderen, hvor mit nuværende bidrag til den globale opvarming står, så er det umiddelbart fittings der skal til.
Så kan jeg også spare på kedlen og få den billigere (ca. 5000 kroner) når den ikke skal være ekstra isoleret, som hvis den står i stalden.


Besvar