Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Geniet Martin Lidegård gør det igen

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Geniet Martin Lidegård gør det igen

Indlæg af triumph » 29 maj 2013 07:29

http://www.business.dk/green/uopmaerkso ... taten-dyrt

Flere firmaer har i god tro opkøbt jord for millioner, for at opføre jordbaserede solcelleanlæg. Nu har de fået en papnæse, og er konkurs


nemocharley

Geniet Martin Lidegård gør det igen

Indlæg af nemocharley » 29 maj 2013 07:58

Og vi har at gøre med en mand, som får en million om året, børnepension, fri lejlighed og fryns i alle mulige former. I virkeligheden burde han nøjes med et los i røven.

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Geniet Martin Lidegård gør det igen

Indlæg af Ugelvig » 29 maj 2013 08:07

nemocharley skrev:...I virkeligheden burde han nøjes med et los i røven.
Èt los i røven er på ingen måder nok, han skulle piskes for alle de fejlslagene love han har lavet vedr. solceller de seneste par år. Det er uanstændigt, at der er brugt millioner og atter millioner (måske milliarder) på muligheder, der er revet væk fra folk med et pennestrøg, fordi de vedtagende love ikke har været gennemtænkt :x :x :x
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

nemocharley

Geniet Martin Lidegård gør det igen

Indlæg af nemocharley » 29 maj 2013 08:26

Jeg så at der var kommet et nyt parti - Folkets Frie Valg. Ingen ideologi men derimod et fokus på direkte demokrati istedet for det repræsentative vi har nu - måske det var en løsning på alt det her svineri. For det er jo ikke bare Lidegård. Jeg nævner i flæng offentlighedsloven, dagpengesagen og grov udemokratisk tilsidesættelse af den danske forhandlingsmodel ved hele lærer-kl konflikt forløbet. Jeg har virkelig fået nok. Det er opportunister som sidder på Christiansborg - ikke demokrater.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Geniet Martin Lidegård gør det igen

Indlæg af lamborg » 29 maj 2013 10:36

Man kan sige om martin lindegård hvad man vil jeg er ligeglad men manden er jo nødt til at gøre noget . Den ordning som var tiltænkt som et skub til at få alm borgere var jo ved at blive smadret af griske spekulanter og andet pak . Hvis de fik akt til at suge penge ud af elværkernes kasse og staten som de gerne ville hvem tror i så skal betale for meget dyrt strøm.De vidste jo garanteret godt at de udnyttede et hul i loven så må man jo regne med at det bliver lukket igen . De mange milliarder der ellers ville mangle skal borgerne jo betale, for det bliver ikke de griske og om de så er gået konkurs hvad så . Det er jo alligevel nogle andre som kommer til at betale igen. De starte bare dagen efter under et andet navn som om INTET var hent. Så i må meget undskylde griske personer har jeg ikke ondt af. De ligger som de har redt.
Men kender jeg forum ret så er jeg sikkert åndsvag og burde tænke mere på platugler som ødelægger alt for andre mens de sidder og nyder en sjus i den mange mill dyre villa eller lige drøner rundt i den store dyt til mere end vi andres huse koster..:-)
Men engang imellem skulle man måske tænke på at den avis man læser er ejet af de samme spekulanter og de vil sgu da ikke have at bladsmøren skriver at det var godt det blev lukket for ellers var det blevet dyrt for borgerne.Aviser er IKKE upartiske som de ellers gerne vil bryste sig med. De kan jo dreje historien hen hvor de ønsker.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Geniet Martin Lidegård gør det igen

Indlæg af Ugelvig » 29 maj 2013 10:58

Hvori ligger forskellen, at en landmand bruger 12.000 kvm af sin jord eller 3.500 kvm af sit tag til solpaneler eller en husejer bruger 240 kvm af sin have eller 60 kvm af sit tag?

Jeg kan altså ikke se forskellen. De betaler selv for produktet de køber og montere. At det så ikke lige var tiltænkt sådan, det er noget andet.

Begge parter får jo for meget for strømmen! Markedsprisen er omkring de 32 øre (det får vindmølleejerne). Nettoordningen er da også kun til at suge penge ud af statskassen, men hov! Dem er der sgu stemmer i, så må vi hellere tilgodese dem... Velvidende at Energinet Danmark og EL-selskaberne skal fungere som "batteri" så hr. og fru DK kan nyde godt af "gratis solcellestrøm produceret fra egen anlæg" PIS MIG I ØRET!!!

Undskyld mig Lamborg, men der har du sgu tabt sutten. Jeg syntes du skal sætte dig lidt ind i, hvem der egentlig ville opsætte de solpaneler. Ja der var nogle investeringsforeninger, der ville lave store parker (måske 20 - 40 anlæg i DK), men langt hovedparten var alm. erhvervsdrivende som f.eks. landmænd, der selv finansierede projekterne. Jeg har kendskab til ca. 400 - 600 enkelt anlæg, der alle er blevet skrottet pga. ministeren. Hvad tror du de har brugt af penge og tid på at søge tilladelser ved kommuner og myndigheder, søgt finansiering, betalt konsulenter for hjælp?

Danmark vil gerne være grøn og CO2 neutral. Hvordan fanden tror du, det skal gøres? Statskassen har sgu ikke de midler til anlæg. Nu bliver der jo sløjfet 2 til 3 havmølleparker fordi nettoordningen skal finansieres. Undskyld mig Lamborg, men det er sgu de små indefiktive og dyre anlæg, der har ødelagt solcelleidéen i DK. Et 6 kW anlæg til 100.000,- eller et 400 kW anlæg til 3.000.000,- hvor tror du strømmen er billigst at producerer? For slet ikke at tale om tab i de små ledninger og konvertere der er i 6 kW anlæggene. De store anlæg bliver alle koblet op på 10 kV siden og kan styres og overvåges af EL-selskaberne direkte (er et krav). Således "smart-griddet" kan effektiveres...

Dagens sure opstød! Du skal ikke tro på alt, hvad du læser i EB!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Geniet Martin Lidegård gør det igen

Indlæg af triumph » 29 maj 2013 11:11

HØRT Uglevig
Og samtidigt med han forbyder jordbaserede solcelle anlæg, så indfører han tilskud på 1,5 kr/kwh til husstandsvindmøller !!!
Hvorfor skal hele landet plastres til med dem, når en stor vindmølle kan det samme som 1000 små, og til 1/6 af hvad en husstandsvindmølle får i tilskud.
Konsevensen bliver naturligvis at der kun bliver råd til 1/6 så meget grøn vind el

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Geniet Martin Lidegård gør det igen

Indlæg af Ugelvig » 29 maj 2013 11:21

triumph skrev:HØRT Uglevig
Og samtidigt med han forbyder jordbaserede solcelle anlæg, så indfører han tilskud på 1,5 kr/kwh til husstandsvindmøller !!!
Hvorfor skal hele landet plastres til med dem, når en stor vindmølle kan det samme som 1000 små, og til 1/6 af hvad en husstandsvindmølle får i tilskud.
Konsevensen bliver naturligvis at der kun bliver råd til 1/6 så meget grøn vind el
Ikke for at gøre din dag dårligere, men der snakkes om 250 øre/kWh for overproduktionen... :roll:

http://www.bolius.dk/alt-om/energi/arti ... solceller/

Statsstøtte???

Som jeg har skrevet før, så er det her et skridt på vejen til at gøre os alle afhængige af strøm. Vi skal alle have varmepumper (VP) og gas/olie i fjernvarmen (El forsyning) foruden forbrænding af affald. DONG m.fl. er uden tvivl med til at drive os den vej, gad vide hvad de betalter hr. Minister Martin om året??? :x
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Geniet Martin Lidegård gør det igen

Indlæg af lamborg » 29 maj 2013 11:37

Hæ hæ .. Så kom de sgu op af stolen med nøjagtigt den saglighed jeg forventede. "du må have tabt sutten :-)" jeg har sgu da aldrig haft en.. :-)...
Hvem tror du der har fortalt landmanden at han burde være grisk og opsætte solceller på 12000 kvm og lave meget mere el end han selv kunne aftage . ?? Tag ikke fejl der er folk som lever af at finde huller i loven .. Og ja de har selv betalt for anlæg osv men det er ikke det som er pointen . Hvis du ikke kan opsætte anlæg på jorden sætter det jo en naturlig begrænsning for hvor store anlæg der kan opsættes. Men du tilgode ser stadigvæk for som kan bruge over 6kw selv om året og har pladsen til det til det. Jeg synes det er smart.
Men jeg har en anden mening og sådan er det.. Og så kan du komme med aldrig så mange agumenter du vil. Det er stadigvæk griskhed som har ødelagt en ellers glimrende ide..
Eks ... Et lille hus på vejen mellem grindsted og kolding. Det er vel på 110 kwm . Han har opsat 18 kw anlæg i haven ,så med mindre han har nogle meget store servere stående eller har 50 gr med elvarme året rundt er det kun griskhed der fik ham til det.. Og jeg ved godt at jamen sådan er loven men det var ikke meningen med loven vel og det ved vi jo godt. Men man ikke lave noget i dette land uden at griske personer skal finde huller og ødelægge det.
Hvorfor skriver du man ikke skal tror havd der står i EB. Det gælder sgu da dem alle.. Det er ren hjernevask.. :-)
Og
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Geniet Martin Lidegård gør det igen

Indlæg af Ugelvig » 29 maj 2013 11:55

Fint Lamborg, så anerkender du jo også at nettoordningen er forkert og kun et udtryk for griskhed! De får for meget for strømmen og nasser på systemet, da du er nød til at have EL-selskabet som "batteri". Ergo skal der ikke gives mere end de 30 - 35 øre pr. kWh som er markedsprisen! Så er ALLE solceller i DK et udtryk for griskhed! Altså skal nettoordningen laves om, således en overskydende produktion sælges til markedspris på dagen. Altså ikke noget med at se det over et år, som det gøres i dag. Kan du bruge strømmen når du laver den er det gratis. Ellers skal den sælges og du køber tilbage til markedspris når du skal bruge den, afgifterne betaler du selvfølgelig også! Tror sgu ikke der kommer flere husstandsanlæg så... Og med tilbagevirkende kraft selvfølgelig. Så alle indgåede aftaler suspenderes og de nye reelle tilbydes. Tror du det giver stemmer???

Nu er der så rigtig, rigtig mange landmænd der bruger mere end 400.000 kWh om året. Nogle af mine største kunder bruger vel op til 2 - 3.000.000 kWh om året, så de bliver aldrig selvforsynende! Hvis det nu var så skide en god idé, tror du så ikke der var sat et hav af disse anlæg op på tagene eller der direkte var etableret staklader med solpaneler som tag???

Jeg kan fortæller dig, helt uden regning, at de driftøkonomikonsulenter der beregner og budgettere dette, kommer frem til tilbagebetalingstider på mellem 8 - 13 år, hvor der kun er garanteret en fast pris i 10 år. Lyder det som en super forretning? Hvis du så samtidig skal forstærke dit tag, da det ikke kan holde til den ekstra last, løber der omkostninger på, der ALDRIG kan tilbagebetales. Derfor var jordanlæg interessante, da de kunne tilbagebetales indenfor 8 - 10 år.

Så griskhed i de store anlæg, nej! En mulighed for at producerer noget miljørigtigt energi i 25 år, ja. Til en højere pris end vindmøller, javist. Men vi vil jo ikke have møller på land og havparker er også dyre at etablere.
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)


Besvar