Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

BS2030 vs L20... mm.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af Rob801 » 26 maj 2013 09:04

nemocharley skrev:
Jeg har lige været igennem møllen - og var af flere omgange tæt på de dyre modeller. Til sidst måtte jeg vælge, og gik så efter noget meget enkelt og stærkt, med mere begrænset styring. Vølunds Pellux 100 tilbyder en gedigen kedel og brænder (så vidt jeg kan se), og der er en del tilkøbsmuligheder (iltstyring, vejrkompensering, solvarmestyring osv.). Tror faktisk den er født til at kunne styre 16 varmekredse, men det må du ikke lige hænge mig op på - kampagneprisen er pt ca 25k. Og nu nævner jeg den ikke igen, Black Star er et udmærket valg.
Ja men som sagte, jeg er glad for alle de indput og råd jeg kan få... jeg vil lige kigge på Pellux igen og se om det er noget for mig eller ej :great: . Men, det er stadigvæk on-line mugligheder som virkelig tiltrække mig med NBE... Jeg har et arbejde hvor vi har en meget svingende i arbejdesgang så der er tit tider hvor jeg køre hjemmefra kl.5 og er hjemme igen kl. 19 flere dag om ugen plus weekend arbejde, så at kunne sidde i toget eller på PC i min pause og hold øje med tingene betyder rigtig meget for mig.
Forresten - det slår mig lige. Har du stillet spørgsmål ang. optimering af drift på din Baxi Mh 2.5 inde på Baxi forum? - der sidder altså et par troldmænd derinde.
Been there done that ;). Jeg vare meget taknemlig for Thys hjælp men efter at har brugte meget tid på forumet for at løse problemet, skiftet alt ud hvad jeg kunne selv af pakning, printkort, snegle, købte ilt styring til, osv osv, kun til sidst at opgive, og ringe efter en montør (endte med to forskellige autoriseret plus selve Baxi... det er en laaaang historie i sig selv) kan jeg simpelt hen ikke mere og skal videre. Alle som har kigget på den siger at den er meget pænt og velholdt (det er den også), så jeg regner med at den kommer til salg her snart og håber der er nogen som kan bruge den inden den 1/7... :| .


Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af Aaen » 26 maj 2013 09:33

Det der med online muligheden er fint nok, man kan man ændre noget online? f.eks reset-et fyret? for ellers ksn man jo bare stå der men sin tlf og se på at fyret er gået ud.!
Når det nu er sagt, så vil jeg mene at ligegyldigt, hvilket fyr du vælger, kan det sagtens køre i ugevis, uden at du behøver at gøre noget ved det. måske skal du sende konen ud og hælde et par sække i, hvis du er væk i længere tid

Jeg kan godt forstå din bekymring (erfaring med multi-heaten), vi døjede selv med en gammel stoker inden at vi skiftede. vores nye fyr har lige køre 18 dage på en tank piller og jeg har ikke rørt en finger

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af pille bruger » 26 maj 2013 09:50

Aaen skrev:Det der med online muligheden er fint nok, man kan man ændre noget online? f.eks reset-et fyret? for ellers ksn man jo bare stå der men sin tlf og se på at fyret er gået ud.!
Når det nu er sagt, så vil jeg mene at ligegyldigt, hvilket fyr du vælger, kan det sagtens køre i ugevis, uden at du behøver at gøre noget ved det. måske skal du sende konen ud og hælde et par sække i, hvis du er væk i længere tid

Jeg kan godt forstå din bekymring (erfaring med multi-heaten), vi døjede selv med en gammel stoker inden at vi skiftede. vores nye fyr har lige køre 18 dage på en tank piller og jeg har ikke rørt en finger
På NBE fyret hvis det er online, kan du indstille alt ved hjælp af en mobil der er på nettet.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af Aaen » 26 maj 2013 09:52

ok, der kommer jeg så til kort :-)

baggadap
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 22 gange

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af baggadap » 26 maj 2013 13:15

Jeg har lige gjort noget lignende det du overvejer: Skiftet en stor, besværlig 3-trins stoker ud med en Scotte brænder, og beholdt kedel, silo og brænder.
Da jeg kun har kørt en uge med det nye setup, er det for tidligt at kunne sige noget om forbrug, men umiddelbart ser det meget fornuftigt ud: Min kedel bliver ikke sodet mere, og asken er løs og grå. Før havde jeg masser af sod og kulsort aske, plus at jeg skulle stå med tændvæske og røg op i hovedet hver gang jeg ville tænde op.


Besvar