Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

opvaskemaskine.....???

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

opvaskemaskine.....???

Indlæg af leo-pol » 16 maj 2013 20:49

så laver vores opvasker sku balade igen og nu gider jeg ikke mer selv om at den ikke er ret gammel og den kunne åbenbart ikke tåle et sølle lynnedslag fra et par år siden..... :(
men hvad skal man vælge...... selv er jeg lidt til siemens og har luret lidt på denne.... http://www.whiteaway.com/product/siemens-sx65t091sk/
men der er jo tusinde ting de kan og alle mulige undelige navne for hvad og hvor lækker de er og det er jo umuligt at skelne foreskeld på hvad der er hvad....
men det skal være fuld-integrerede.....og lav støj og lav og lav og lav......
men så så jeg at nogle modeller har tilslutning af varmt vand......
og så er det jeg tænker....... er det mon noget man bør gå efter.....????
pt har jeg ikke fået forbundet varmtvandsbeholderen til C-varmen enu..... men det kommer vel en dag...
hvis nogle kan komme med lidt brugebart indput ville det være nice..... :great: :great: :great: :great:
mvh leo-pol


calle

opvaskemaskine.....???

Indlæg af calle » 16 maj 2013 21:09

Hvis du elopvarmer dit brugsvand, så er der ingen fidus i at fodre opvaskemaskinen med varmt vand.

Du bør vælge en Miele. Kører selv på nr. 2. Den dur :great:

Venlig hilsen

Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

opvaskemaskine.....???

Indlæg af Flemmingth » 16 maj 2013 21:12

Tjah - Vores opvasker og vaskemaskine får begge varmt vand.
Vaskemaskinen har koldt- og varmtvandstilslutning, så der er alt OK.
Opvaskemaskinen er egentlig beregnet til koldt vand, men med varmt vand fra Vigas'en kunne jeg ikke dy mig, da jeg lavede nyt køkken i 2007. Den blev koblet op på varmt vand. Ingen problemer overhovedet. Fin og HURTIG opvask. Flere påstod at det kunne den ikke tåle.
Det har jeg så ikke fortalt den, så den kører ufortrødent videre.
Skulle jeg købe ny idag, ville jeg vælge en med koldt- og varmtvandstilslutning. El-opvarmning af brugsvand er DYRT, medmindre man har solceller.

Edit: Begge maskiner er Miele - og selv om jeg synes Miele tager sig (for) godt betalt, må jeg medgive Calle, og især fruen i huset her, at de kører bare - år efter år efter år efter . . . . .
Last edited by 1 on Flemmingth; edited 16 times in total
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Slettet 12854

opvaskemaskine.....???

Indlæg af Slettet 12854 » 16 maj 2013 21:13

leo-pol skrev:så laver vores opvasker sku balade igen og nu gider jeg ikke mer selv om at den ikke er ret gammel og den kunne åbenbart ikke tåle et sølle lynnedslag fra et par år siden..... :(
men hvad skal man vælge...... selv er jeg lidt til siemens og har luret lidt på denne.... http://www.whiteaway.com/product/siemens-sx65t091sk/
men der er jo tusinde ting de kan og alle mulige undelige navne for hvad og hvor lækker de er og det er jo umuligt at skelne foreskeld på hvad der er hvad....
men det skal være fuld-integrerede.....og lav støj og lav og lav og lav......
men så så jeg at nogle modeller har tilslutning af varmt vand......
og så er det jeg tænker....... er det mon noget man bør gå efter.....????
pt har jeg ikke fået forbundet varmtvandsbeholderen til C-varmen enu..... men det kommer vel en dag...
hvis nogle kan komme med lidt brugebart indput ville det være nice..... :great: :great: :great: :great:
mvh leo-pol

Hej

Er nysgerrig, hvad fejler din maskine ?

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

opvaskemaskine.....???

Indlæg af hensan » 16 maj 2013 21:34

leo-pol skrev:så laver vores opvasker sku balade igen og nu gider jeg ikke mer selv om at den ikke er ret gammel og den kunne åbenbart ikke tåle et sølle lynnedslag fra et par år siden..... :(
men hvad skal man vælge...... selv er jeg lidt til siemens og har luret lidt på denne.... http://www.whiteaway.com/product/siemens-sx65t091sk/
men der er jo tusinde ting de kan og alle mulige undelige navne for hvad og hvor lækker de er og det er jo umuligt at skelne foreskeld på hvad der er hvad....
men det skal være fuld-integrerede.....og lav støj og lav og lav og lav......
men så så jeg at nogle modeller har tilslutning af varmt vand......
og så er det jeg tænker....... er det mon noget man bør gå efter.....????
pt har jeg ikke fået forbundet varmtvandsbeholderen til C-varmen enu..... men det kommer vel en dag...
hvis nogle kan komme med lidt brugebart indput ville det være nice..... :great: :great: :great: :great:
mvh leo-pol

Det med varmt vand til opvaskemaskine er efter min mening ikke noget man bevist skal gå efter.

Jeg lavede selv om for et år siden til varmt vand med formodningen om at spare både tid og penge men resultaterne er marginale (se viewtopic.php?f=17&t=17143&p=188546&hil ... ne#p188546)

Jeg har beregnet min besparelse til ca 120 kr årligt samt ca 10 min hurtigere vask - Ikke noget imponerende resultat der kan forsvare nogle ekstra udgifter ved en installation til varmt vand.


Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

opvaskemaskine.....???

Indlæg af Aaen » 16 maj 2013 22:11

leo-pol skrev:så laver vores opvasker sku balade igen og nu gider jeg ikke mer selv om at den ikke er ret gammel og den kunne åbenbart ikke tåle et sølle lynnedslag fra et par år siden..... :(
men hvad skal man vælge...... selv er jeg lidt til siemens og har luret lidt på denne.... http://www.whiteaway.com/product/siemens-sx65t091sk/
men der er jo tusinde ting de kan og alle mulige undelige navne for hvad og hvor lækker de er og det er jo umuligt at skelne foreskeld på hvad der er hvad....
men det skal være fuld-integrerede.....og lav støj og lav og lav og lav......
men så så jeg at nogle modeller har tilslutning af varmt vand......
og så er det jeg tænker....... er det mon noget man bør gå efter.....????
pt har jeg ikke fået forbundet varmtvandsbeholderen til C-varmen enu..... men det kommer vel en dag...
hvis nogle kan komme med lidt brugebart indput ville det være nice..... :great: :great: :great: :great:
mvh leo-pol
Hej vi har en siemens opvaske maskine på 8. år, den kører bare. Dog har jeg måtte skifte en noget trykkamer-et-eller-andet, som var stoppet. prica 1000. Ellers har den bare kørt. Men kan man sammenligne siemens for 8 år siden, med siemens fra i dag?

Derudover er bosch og siemens vist identiske

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 780
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Givet likes: 11 gange
Modtaget likes: 8 gange

opvaskemaskine.....???

Indlæg af leo-pol » 16 maj 2013 23:53

Christian-1980 skrev:

Hej

Er nysgerrig, hvad fejler din maskine ?

tja..... fra et par år siden hade vi et lyn-nedslag midt i vores terresse da jeg var igang med at ligge fliser og jeg hade lige stillet min glas i vasken efter morgenmad og skulle igang med at ligge de sidste fliser på terressen da et lyn bragede ned i et rør jeg hade støbt ned i midten til parasolfod..... hade det kommet 5min senere hade jeg selv stået ved røret.... nå men nok om det...
men lynet slog ned og hpfi`n slog ud....
alt i huset med et print i hade fået et lille rap over nallerne,.... vores to ovne nulstillede sig selv og har ikke haft noget siden....
men tv/ pc.. scanner, skærm.....bla bla ....bal bla....
vores helt nye americaner køl var der brændt en printplade og opvaskeren brummede helt vildt....
kølemontøren sagde at det var tømmepumpen.....nå nå nå....
fosikringen betalte lidt fis i en hornlygte... men opvaskeren kørte sku faktisk fint tros den brummede lidt men det forsvandt efter et par gange den hade kørt.....
sidste år var den så gal og ville ikke starte op..... og jeg fik en ny tømme pumpe og fandt ud af at den "åbenbart" bare skulle nulstilles... (og det er jo ikke lige noget der står i manualen) men så kørte den igen....
men nu er der noget kuk igen og de sidste par gange den har kørt har vi lagt mærke til at den har været lidt længe om det, så jeg rensede filteret på tilløbet af vand... men arrreee....... den er ikke meget for at komme videre efter tømmepumpen har kørt og nogle gange tager den vand ind........ den ene gang jeg startede den op lød ellers lovende men så bibbede den færdig efter 5min.....
og nu gider jeg ikke mer.......og jeg gider slet ikke vaske op i hånden....... ahhh1.gif ahhh1.gif ahhh1.gif
leo-pol

LCB
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 290
Tilmeldt: 08 jul 2007 19:48
Mit fyr: LSM FBR (FUMO) 12 kw årg. 2008
Areal: 205
Brændsel: lidt af hvert.
Dagligt forbrug: 5 til 70 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Givet likes: 13 gange
Modtaget likes: 23 gange

opvaskemaskine.....???

Indlæg af LCB » 17 maj 2013 14:00

Vi har for ikke længe siden udskiftet vores AEG med en Miele G 5830
Det er mange penge at give, men vi er meget glade for den, og håber den holder mange år :)
Mvh

Lcb

FSJ
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 17 okt 2011 11:07
Mit fyr: Atmos og Opop BlackStar Woody
Areal: 217
Brændsel: Træ + træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8600

opvaskemaskine.....???

Indlæg af FSJ » 17 maj 2013 14:29

Hej,
jeg har lige installeret en Siemens, der ligner den du linker til rigtigt meget. Den har dog ikke bestikskuffe, så der er mere plads i højden. Jeg er ikke umiddelbart imponeret.
Vi kører mest på øko programmet. Det tager næsten 3 timer og opvasken er ikke tør bagefter. Specielt plastik glas er meget våde.
Vi har prøvet at køre på de andre programmer. Det er bedre, men ikke meget. I øvrigt skal man skylle alting af inden man putter det i maskinen eller sidder salatblade osv rundt over hele maskinen og opvasken bliver ikke ordentligt ren.
Jeg ved ikke om det bare er vores, der er sådan, men imponeret det er jeg ikke.

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

opvaskemaskine.....???

Indlæg af Aaen » 17 maj 2013 16:24

Plastic generelt tørre heller ikke så godt i vores Siemens.


Besvar