Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Spørgsmål til V.10 styring

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Slettet 12854

Spørgsmål til V.10 styring

Indlæg af Slettet 12854 » 13 maj 2013 21:07

Når nu V.10 har flere udgange, har den så også flere forskellige indgange til følere ? Jeg tænker på om man kan tilslutte en tryk-afhængig føler så anlægstryk kan blive vis på styring ?

Jeg har naturligvis et par ure på så jeg kan se anlægstryk på den gammeldags måde, en fordel ved at få det med på styringen kunne være at man så kunne stille et min / max niveau og få en alarm hvis der skulle ske noget.

Nogen der ved mere...?


Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Spørgsmål til V.10 styring

Indlæg af J-B » 13 maj 2013 21:34

Pt. er der ikke mulighed for det og er dit centravarmeanlæg som det skal være så er der intet at bruge det til.
Hvad vil du bruge det til? en bedre funktion vil da være at man kunne måle forbrug på brugsvand via en flowmåler og der er forbrug hele tiden så kommer den med en alarm, det er brugbart hvis der springer et rør eller lokummet løber, men det vil være som at skyde gråspurve med kanoner.

Slettet 12854

Spørgsmål til V.10 styring

Indlæg af Slettet 12854 » 13 maj 2013 21:52

Jeg har ikke en V.10 styring, er bare nysgerrig og det havde måske været nemt at lave i den nye styring.
Om man sådan set har noget at bruge det til kommer nok lidt an på hvilken stand ens anlæg er i og om det er brugsvand eller vand fra centralvarmen der løber ud er vel lige galt hvis det er inde i huset....
Jeg skal ikke klage, har nyere rør over alt.

Vedr. brugsvand, så skal vandværket her i området lavet fjernaflæsning på de fleste af deres målere og sammen med det laver man overvågning på forbruget (indstillet efter den enkelte husstand) og er forbruget stort eller ligger på et sjovt tidspunkt, så lukker en magnet ventil for vandet i målerbrønd.

xkfc

Spørgsmål til V.10 styring

Indlæg af xkfc » 13 maj 2013 22:38

Christian-1980 skrev:Jeg har ikke en V.10 styring, er bare nysgerrig og det havde måske været nemt at lave i den nye styring.
Om man sådan set har noget at bruge det til kommer nok lidt an på hvilken stand ens anlæg er i og om det er brugsvand eller vand fra centralvarmen der løber ud er vel lige galt hvis det er inde i huset....
Jeg skal ikke klage, har nyere rør over alt.

Vedr. brugsvand, så skal vandværket her i området lavet fjernaflæsning på de fleste af deres målere og sammen med det laver man overvågning på forbruget (indstillet efter den enkelte husstand) og er forbruget stort eller ligger på et sjovt tidspunkt, så lukker en magnet ventil for vandet i målerbrønd.
Uha det lyder dyrt, der er jo kun brugeren til at betale, typisk koster en vandvagt omkring 6000,- men man får dem nok billigere i kasser.
Hvad sker der så når hele familien skal på ferie, og lige bade kl. 3 om natten? eller er kl. 3 ikke et sjovt tidspunkt? :wink:
Men fjernaflæsning af vand er en super ide. :great: Vi har i mange år kunne se vores elforbrug helt ned til time forbrug, det har jeg været glad for.

Jeg mener heller ikke at der er behov for at se tryk i styringen, det kunne selvfølgelig være sjovt legetøj, men tryktransmittere ligger også i den dyre ende, og kræver mere end modstandsindgangen som der er i styringen, normalt er transmittere 4-20mA og skal have noget forsyningsspænding. Man kan få universaltransmittere der omsætter fra tryktransmitterens 4-20mA og til en modstandsværdi, men hvis det samlet er dyrere end resten af installationen, og ikke rigtig er til noget, tror jeg at mange springer fra.

Man kunne jo klare det med en pressostat, den kunne jo afbryde spændingen, eller kobles sammen med styringens EXT. indgang. Simpelt og lidt billigere.

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Spørgsmål til V.10 styring

Indlæg af J-B » 13 maj 2013 22:50

En mere genial gimmik kunne være at man taster antal øl ind man har i fyrrumskøleskabet og den kommer med en alarm på styring og sms når der er under F.eks. 12 stk tilbage.
Lidt i stil af hvor mange piller der er tilbage i siloen, så man husker at fylde op drinking25.gif


xkfc

Spørgsmål til V.10 styring

Indlæg af xkfc » 13 maj 2013 23:06

J-B skrev:En mere genial gimmik kunne være at man taster antal øl ind man har i fyrrumskøleskabet og den kommer med en alarm på styring og sms når der er under F.eks. 12 stk tilbage.
Lidt i stil af hvor mange piller der er tilbage i siloen, så man husker at fylde op drinking25.gif
12stk.... nu er det vel kasser vi taler om icon_cheesygrin.gif :cheers:

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

Spørgsmål til V.10 styring

Indlæg af J-B » 14 maj 2013 00:25

xkfc skrev:
12stk.... nu er det vel kasser vi taler om icon_cheesygrin.gif :cheers:
Ja da, hvad regner du mig for :toofunny: :cheers:

jensemand
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23 dec 2010 10:20

Hvilken type føler kan man bruge.

Indlæg af jensemand » 21 maj 2013 10:34

Hej.
Jeg har lige opstartet min blackstar 16 kw mini.
Jeg er egentlig godt tilfreds men kunne godt tænke mig a få lidt flere følere på så jeg kan holde øje med det.
Hvilken type føler kan man bruge til påspænding af rør skal det være ntc føler eller ?
Hvad med røggasføler skal det være at bestemt type?
mvh Jens

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Hvilken type føler kan man bruge.

Indlæg af pille bruger » 21 maj 2013 10:52

jensemand skrev:Hej.
Jeg har lige opstartet min blackstar 16 kw mini.
Jeg er egentlig godt tilfreds men kunne godt tænke mig a få lidt flere følere på så jeg kan holde øje med det.
Hvilken type føler kan man bruge til påspænding af rør skal det være ntc føler eller ?
Hvad med røggasføler skal det være at bestemt type?
mvh Jens
Til V10 styringen skal du bruge NTC følere,
og PT1000 eller NTC føler til røgtemperatur måling.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


Besvar