Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Træpiller til Scotte

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Træpiller til Scotte

Indlæg af Lintz » 28 apr 2013 08:01

Harre skrev:Hvad koster fragten fra DE til DK?
Her er en af de vognmænd som Pillemadsen benytter sig af: http://www.fragtshoppen.dk/
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
fantasia
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 17 okt 2011 23:20
Mit fyr: Woody 10Kw ver.6.78 BS20
Areal: 161
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4660
Årligt forbrug: ca. 6 t
Geografisk sted: Østsjælland
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 9 gange

Træpiller til Scotte

Indlæg af fantasia » 28 apr 2013 09:28

Jeg synes når man bor på sjælland er det svært at komme ned i en fornuftig pris når man skal lægge fragten oven i fra tyskland. Så kommer man op i samme pris som man kan købe til pillerne til på sj. også selvom man bestiller mange paller.
Har Pellmon på fyret, dog ikke online.

calle

Træpiller til Scotte

Indlæg af calle » 28 apr 2013 09:34

fantasia skrev:Jeg synes når man bor på sjælland er det svært at komme ned i en fornuftig pris når man skal lægge fragten oven i fra tyskland. Så kommer man op i samme pris som man kan købe til pillerne til på sj. også selvom man bestiller mange paller.
Hvor er det, at man kan få German Pellets på Sjælland til samme pris som i Tyskland ved køb af 3 paller leveret med mobiltruck eller til kantsten for så vidt ?

Min pris i Tyskland er 2224,- ved køb af 3 paller leveret med mobiltruck og 2170,- til kantsten.

Men jeg er da helt enig med dig i, at prisen er for høj for os på Sjælland. Vi må gøre noget :roll:

Venlig hilsen

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Træpiller til Scotte

Indlæg af Lintz » 28 apr 2013 10:17

calle skrev:
Hvor er det, at man kan få German Pellets på Sjælland til samme pris som i Tyskland ved køb af 3 paller leveret med mobiltruck eller til kantsten for så vidt ?

Min pris i Tyskland er 2224,- ved køb af 3 paller leveret med mobiltruck og 2170,- til kantsten.

Men jeg er da helt enig med dig i, at prisen er for høj for os på Sjælland. Vi må gøre noget :roll:

Venlig hilsen
Vi kunne jo give jer væk til svenskerne icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Træpiller til Scotte

Indlæg af calle » 28 apr 2013 10:28

Lintz skrev:
Vi kunne jo give jer væk til svenskerne icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Den er jeg med på. Har længe ønsket mig en billig Aston Martin :great:


egmadsen

Træpiller til Scotte

Indlæg af egmadsen » 28 apr 2013 10:39

Lintz du har helt ret. Det at spare 20 kr pr palle og måske ikke være tilfreds med servicen og produkterne er ikke noget værd. Nej god og reel service betyder mere end lidt billigere piller. jeg må hellere snakke med en bekendt så vi kan få bestilt et læs 8mm piller :-). Jeg har hørt fra en bekendt Agersted vognmands forretning også henter piller i Tyskland til en rimelig pris forudsat man tager et helt træk. Jeg sender lige et link til dem

http://agersted-vognmand.dk/

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Træpiller til Scotte

Indlæg af Lintz » 28 apr 2013 12:06

egmadsen skrev:Lintz du har helt ret. Det at spare 20 kr pr palle og måske ikke være tilfreds med servicen og produkterne er ikke noget værd. Nej god og reel service betyder mere end lidt billigere piller. jeg må hellere snakke med en bekendt så vi kan få bestilt et læs 8mm piller :-). Jeg har hørt fra en bekendt Agersted vognmands forretning også henter piller i Tyskland til en rimelig pris forudsat man tager et helt træk. Jeg sender lige et link til dem

http://agersted-vognmand.dk/
Du skal bare være sikker på hvordan aflæsningen foregår inden du bestemmer dig for vognmand. Hvis du går sammen med nogle stykker, er det så aflæsning ét sted til prisen og er det med aflæsser-truck - Kran - Ved kantsten - Eller selvaflæsning (fy for den, hvis man kun har de bare næver :wink: )

En aflæssertruck som hænger bag på traileren er ca 2,40 m bred og omkring 2 m høj - hvilken gør at den mange gange ikke kan komme ind i garage eller udhus, så en palleløfter er en nødvendighed (og altid dejlig at have :great: )
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

egmadsen

Træpiller til Scotte

Indlæg af egmadsen » 28 apr 2013 12:34

Selv aflæsning det lyder fælt :) Ja man må hellere være sikker på at det er med aflæsser truck, det med at svede er ikke godt. Jeg har en palle løfter jeg købte for 500 af en bekendt som handler med løftevogne og den er renoveret så jeg har lidt hjælp hvis de bliver læsset af med kran. Jeg kan måske skaffe dig en palle løfter hvis du har brug for en, han har sommetider en på lager :)

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Træpiller til Scotte

Indlæg af pso » 29 apr 2013 21:16

Jeg har brugt Neova og Fögelfors 8mm, begge var gode, Fögelfors har mindst smulder, nogen sidder de er hårde men det har jeg ikke bemærket.

egmadsen

Træpiller til Scotte

Indlæg af egmadsen » 29 apr 2013 21:21

Hvor kan man købe Føgelfors piller, dem har jeg aldrig hørt om og hvad koster de pr ton. Neova har jeg hørt godt om


Besvar