Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Asus ee computer

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Søren-R
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 311
Tilmeldt: 31 dec 2011 07:16
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 125
Brændsel: 8 mm Fågelfors
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Årligt forbrug: 3,5 T
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 2 gange

Asus ee computer

Indlæg af Søren-R » 24 apr 2013 22:33

Prøv at ringe til Hjørring multiteknik de kan fixe lidt af hvert.
Du må aldrig tro du er værdiløs.
Du kan altid bruges som et dårligt eksempel


Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

Asus ee computer

Indlæg af Olaf13 » 24 apr 2013 22:35

Hvis strømstikket bliver loddet rigtig på skulle der gerne mindst eller som første tegn komme lys i lade lampen.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Asus ee computer

Indlæg af kovas » 25 apr 2013 00:05

Hej til Jer.
Tak for indlæggene. Strømstikket sidder direkte på bundkortet. @ Søren det er desværre ikke det som du linker til. Kiggede på alle deres asus og der var ingen som bare lignede. Hvis man søger på dc stik så ser man at der fåes stik til asus og det ser ikke særlig kompliseret ud. Mangler bare noget bedre loddeudstyr, og en tinsuger. @ Tom AT som det er nu er det ikke besværligt at skifte bundkortet, det ligger her på bordet, så kunne man få et andet til en rimelig pris så var jeg da ikke utilbøjlig til det. Jeg må jo se om jeg kan gøre noget ved den lodning. Der er også en elektroniktroldmand ude i Aggersund det er lidt tættere på end Hjørring. Men så koster det jo.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Asus ee computer

Indlæg af kovas » 01 maj 2013 15:47

Hej Igen til Jer.

For lige at afslutte denne. Jeg har længe ønsket min noget bedre loddeudstyr( Har været vandt til at ha godt udstyr på arbejde) og en luplampe.
Her var så anledningen til et indkøb. Vel ankommet i går forsøger jeg at frigøre dc-stikket, men min nye tinsuger er lidt for klodset så det lykkedes ikke. Jeg måler om der er forbindelse fra dc til batteristik, det er der kun på - siden. Ringer så lidt rundt og ender hos Elektronik og Edbcenter i Fjerritslev. Ham jeg snakker med indvilger i at kigge på den da den nu er adskilt. Da jeg kommer søger han på et nyt mb. men finder ikke noget så han tror at når der nu er strøm igennem stikket så er det måske et sammenfaldet batteri som stopper helt for systemet. Man kan ikke få gennemgang på + siden, da der et elektronisk kredsløb som styre ladestrømmen. Han synes at jeg skal prøve at starte op uden batt og så se hvad der sker. Ellers er det ud mener han. Hjemme igen gør jeg som foreslået og- der er lys i lamperne så sætter jeg bat i og den begynder at lade. Nu er batt. ladet helt op og den spiller igen. Jeg tror at forsøget med at lodde stikket af har reddet /genetableret forbindelsen. Da jeg skrev første gang var det jo ingen reaktion når jeg satte strøm på. Så heraf kan man lære: giv ikke op. Og stor tak til Elektronik og Edbcenter i Fjerritslev fordi han gad snakke med mig.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Besvar