Det kommer vel an på om det er godt og komme i mål? ;-)Aaen skrev:
På den gode måde eller den dårlige????
Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Peugeot partner rustbeskyttelse
-
- Stoker XIV
- Indlæg: 909
- Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
- Mit fyr: Jordvarme
- Areal: 250
- Brændsel: El
- Årligt forbrug: 25-30000
- Geografisk sted: sdrj
- Givet likes: 1 gang
- Modtaget likes: 3 gange
Peugeot partner rustbeskyttelse
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
M.v.h. Olli.
M.v.h. Olli.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Givet likes: 1380 gange
- Modtaget likes: 796 gange
Peugeot partner rustbeskyttelse
Syntes nok at mit indlæg taler for Peugeot hvad angår rustbeskyttelse - Hvordan VW er aner jeg ikke noget om.Aaen skrev:
På den gode måde eller den dårlige????
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- Aaen
- Stoker XV
- Indlæg: 1392
- Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
- Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
- Areal: 200
- Fremviser gerne i postnummer: 9330
- Geografisk sted: 9330 Dronninglund
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 3 gange
- Kontakt:
Peugeot partner rustbeskyttelse
Jeg har nu heller ikke set en 307, hvor der har været tæret hul i! og har været ved en peugeot forhandler i 9 år, så jeg har set en del!
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Givet likes: 1380 gange
- Modtaget likes: 796 gange
Peugeot partner rustbeskyttelse
Men kan det betale sig at rustbeskytte en 4 år gammel bil - Jeg vil nok tænke på hvor meget jeg har givet for bilen - hvad det koster at rustbeskytte og hvad jeg kan få for den når jeg skal af med den igen - Disse ting skal gerne gå op i en højre enhed.
Brugte biler koster ikke meget i dag - Eller sagt på en anden måde - man får ikke meget for sin brugte bil.
Brugte biler koster ikke meget i dag - Eller sagt på en anden måde - man får ikke meget for sin brugte bil.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker XVI
- Indlæg: 2012
- Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
- Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
- Areal: 129 m2
- Brændsel: RW Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9740
- Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
- Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
- Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 3 gange
Peugeot partner rustbeskyttelse
Ja, det kan betale sig, måske ikke økonomisk , men hvis du vil bevare bilen. Man kan måske godt vente nogle år mere.
Volvoen havde 1 (et) sted med løsnet stenslagssbeskyttelse/gummihud og begyndende rust. Og det var efter 8 år.
Min gamle 405er uden beskyttelse fik ny vange under bagagerummet og et stykke sidepanel lige foran det ene baghjul som 12 årig, kort efter jeg købte den. Ellers var den tæt på de 20 før, rusten fik ædt huller i bunden af bagagerummet. Hov, der var også balladen under det omtalte sidepanel, hvor gummihuden (som Fanden har skabt) kunne skrabes af med en rød pølse - der var selvfølgelig kravlet lidt rust (okay en hel del) ind p.g.a. revner i huden. Tak for hjælpen, epoxykit.
Saxoen fik til gengæld rustbeskyttelse som niårig og en enkelt supplerende siden - nu er den snart 17, og den har fået lavet flere huller i indersiden og toppen af de bageste hjulkasser. Det første dog i.f.m. rustbeskyttelsen. Og der er blevet lavet rust bag det ene forhjul i skærmen og en vange under bunden. Men, den er selvfølgelig ikke beskyttet hvert andet år som foreskrevet.
Så det er sq lidt svært med den rustbeskyttelse.
Men, på trods af det, har jeg da fundet et sted på Volvoen, der ikke er sprøjtet. Noget profilværk nederst, bagtil i motorrummet.
Volvoen havde 1 (et) sted med løsnet stenslagssbeskyttelse/gummihud og begyndende rust. Og det var efter 8 år.
Min gamle 405er uden beskyttelse fik ny vange under bagagerummet og et stykke sidepanel lige foran det ene baghjul som 12 årig, kort efter jeg købte den. Ellers var den tæt på de 20 før, rusten fik ædt huller i bunden af bagagerummet. Hov, der var også balladen under det omtalte sidepanel, hvor gummihuden (som Fanden har skabt) kunne skrabes af med en rød pølse - der var selvfølgelig kravlet lidt rust (okay en hel del) ind p.g.a. revner i huden. Tak for hjælpen, epoxykit.
Saxoen fik til gengæld rustbeskyttelse som niårig og en enkelt supplerende siden - nu er den snart 17, og den har fået lavet flere huller i indersiden og toppen af de bageste hjulkasser. Det første dog i.f.m. rustbeskyttelsen. Og der er blevet lavet rust bag det ene forhjul i skærmen og en vange under bunden. Men, den er selvfølgelig ikke beskyttet hvert andet år som foreskrevet.
Så det er sq lidt svært med den rustbeskyttelse.
Jep! De gør det jo godt.MichaelK skrev:Da er sgu da et stykke vej fra Vendsyssel til Kolind.
Men, på trods af det, har jeg da fundet et sted på Volvoen, der ikke er sprøjtet. Noget profilværk nederst, bagtil i motorrummet.
-
- Stoker V
- Indlæg: 189
- Tilmeldt: 29 sep 2011 00:09
- Mit fyr: Scotte 10kW
- Areal: 172 m2
- Brændsel: Piller
- Fremviser gerne i postnummer: 8544
- Årligt forbrug: 4 ton (i teorien!)
- Geografisk sted: Mørke
Peugeot partner rustbeskyttelse
Jeg har ikke nogen planer om at sælge den. Den skal køres til den lægger sig ned på siden og dør. Spørgsmålet er om det forkorter levetiden væsentligt. Under alle omstændigheder er det vist ikke akut at få det gjort lige nu, så det kommer nok til at vente til jeg har fået et job på fuld tid igen.
- Bigfoot
- Stoker XIX
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Givet likes: 9 gange
- Modtaget likes: 200 gange
Peugeot partner rustbeskyttelse
kan det betale sig??? tjah.... fabiaen af vores, har vi jo lige givet i bytte hos VW, på den før omtalte golf.
At fabiaen var behandlet var da klart et plus i papirerne for forhandleren, når bilen nu havde kørt 370.000 km, så var det jo ikke på km-standen vi skulle hente værdien af bilen.
At fabiaen var behandlet var da klart et plus i papirerne for forhandleren, når bilen nu havde kørt 370.000 km, så var det jo ikke på km-standen vi skulle hente værdien af bilen.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
-
- Stoker III
- Indlæg: 98
- Tilmeldt: 22 feb 2011 22:30
- Mit fyr: Baxi 1,5 350L m. Iltstyring
- Areal: 238
- Brændsel: Træpiller og for tiden m. olivenolie
- Dagligt forbrug: 20-25
- Årligt forbrug: Første år 8150 kg
- Geografisk sted: Sønderjylland
Peugeot partner rustbeskyttelse
Min gamle Peugeot 406 fra 1997 havde stort set ingen rust, lidt i bagklappen og så det mest mærkelige sted underdelen af bagsædet (der sidder et par gummipropper nedenunder, nok derfor) . Nu har jeg så skiftet den ud med en Ford Galaxy og handlede mig frem til en komplet Mercasol behandling, og har tænkt mig at den skal have hvert 2. År fremover
Mvh. Ronni
-Hvis du altid går i andres fodspor, kommer du aldrig foran
-Hvis du altid går i andres fodspor, kommer du aldrig foran