scotte vs biomax

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
jeanette31
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23 jan 2013 09:59

scotte vs biomax

Indlæg af jeanette31 »

vi er ved at købe et hus og vil sætte pillefyr ind, hvorfor synes så mange scotte er bedre end biomax?? er forbruget bedre på scotte eller hvad er fordelen ved dette frem for biomax?

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

scotte vs biomax

Indlæg af Havmand »

Med risiko for at få prygl, vil jeg påstå at scottens styring er 10 år foran BioMax...
Den nye Scotte er også godkendt efter den nye norm, der træder i kraft pr. 01. juli i år.
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog
nemocharley

scotte vs biomax

Indlæg af nemocharley »

tja det jeg kan læse mig frem til er nogenlunde følgende: Scotte har et meget stort servicenetværk, med mange tilkøbsmuligheder (styring, keramisk tænder osv.)

Biomax er mere enkel, har færre tilkøbsmuligheder, har dyre reservedele og er vanskeligere at rense.

Men jeg har nu læst at nogle Biomax ejere var godt tilfredse med deres pillefyr. Og så er der vistnok noget med at Biomax har en fast snegl, som måske er stærkere end scottens flexsnegl.

Nu har jeg lige selv bestilt pillefyr - hvis jeg skulle have holdt mig under 25-30000 i anskaffelsespris så havde jeg valgt enten Vølunds Pellux 100 eller MGM 15 comfort (som kan stå færdiginstalleret til under 40.000). Pellux 100 er et nyt fyr, som tegner virkelig godt - kvalitet og tilkøbsmuligheder. Både MGM og Pellux 100 ser ud til at være meget selvstændige og driftsikre.

Prøv evt. at skriv om dit fyrrum, husstørrelse, forventninger til pillefyr og hvor du bor/udfyld profil (til evt. fyrspark ved private)
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

scotte vs biomax

Indlæg af Ollii »

jeanette31 skrev:vi er ved at købe et hus og vil sætte pillefyr ind, hvorfor synes så mange scotte er bedre end biomax?? er forbruget bedre på scotte eller hvad er fordelen ved dette frem for biomax?
Scottes største fordel ser jeg er at brænder sidder monteret i siden af kedlen. Og derfor ikke behøves afmonteret for adgang til brændkammeret.
Selvfølgelig også en bedre styring men det tror jeg er ligegyldigt efter det første år. Der for de fleste fyr vist bare lov at passe sig selv mest muligt.

M.v.h. Ole.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

Besvar