Nyt FV-Anlæg ? Danfoss Redan Akva ?

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
Fonne
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 7
Tilmeldt: 03 apr 2013 22:14

Nyt FV-Anlæg ? Danfoss Redan Akva ?

Indlæg af Fonne »

Hej

Var lidt i tvivl hvor dette emne skulle ligge hvis det overhoved passede herind, så krydser fingre for det ikke er helt forkert, ellers må i lige sige til ...

Igår afsluttede vi vores bud på et hus, og blev de glade ejere af 160 m2 parcel hus fra 1973, super skønt. Huset er tilkoblet fjernvarmen i byen som langt de fleste, og har en alm ældre varmvands beholder ... Er blevet anbefalet at se på et nyt FV-anlæg for at spare penge, men aner ærligt ikke noget omkring det.

Har kig på dette:

Danfoss Redan Akva Lux II TD
http://www.lavprisvvs.dk/shop/danfoss-r ... 7387p.html
Pris: 8599 kr + installation

Der står den er til både varme, samt varmt vand og ifølge Lavprisvvs selv kan jeg helt undvære varm vandsbeholderen, eftersom at Redan Akva laver det varme vand når man tænder for hanen.
Leveres med brugsvandsregulator PTC2+P med esaveTM funktion, der betyder, at veksleren er kold i tomgang. Når tapning af varmt vand ophører, lukker regulatoren straks for fjernvarmen, således at tomgangstab og tilkalkning af veksleren undgås. Pladevarmeveksleren er kold, når der ikke tappes, så varmetabet er meget lavt.
Det lyder jo alt sammen meget smart, men er der overhoved noget at spare, eller misforstår jeg det helt ?

Mvh Henrik

Brugeravatar
Skovløber
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1141
Tilmeldt: 24 jul 2011 20:54
Mit fyr: Atmos dc25, Valliant gasfyr, solceller
Areal: 176
Brændsel: Brænde, Gas
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Årligt forbrug: 30 Rummeter
Geografisk sted: Silkeborg
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 3 gange

Nyt FV-Anlæg ? Danfoss Redan Akva ?

Indlæg af Skovløber »

Hvis du så har cirkulation på det varme brugsvand, så kan du nok ikke bruge denne veksler
Nyt er dejligt, men gammelt er bedst...!
Solceller SMA2100+SMA3000, med 24 Stk 260W, Sydøst
Fonne
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 7
Tilmeldt: 03 apr 2013 22:14

Nyt FV-Anlæg ? Danfoss Redan Akva ?

Indlæg af Fonne »

Se det var et godt spørgsmål, som jeg nævnte er dette et område jeg absolut ikke ved ret meget omkring ... Blev bare anbefalet at kigge på noget i den stil, eftersom jeg kigger på at sænke de faste udgifter.
newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Nyt FV-Anlæg ? Danfoss Redan Akva ?

Indlæg af newpas »

Hjemme hos far er der bare en lille(H 40cmXdiam 50cm) dobbelt kobberspiral og den kan levere alt det vand der skal bruges. Der er en afgangstermostat på det varme vand. Han har mulighed for rundløb, men bruger det ikke. I stedet for rundløb er det vel smartere at have den lille elvarmer foran de mest benyttede tapsteder.

Besvar