Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

VW

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

VW

Indlæg af Tom_AT » 13 apr 2013 20:26

Lintz skrev:
210 hypper og overrasket over at brændstoføkonomien er ringe - Tom dog - Havde du regnet med andet... :)
Der er faktisk lidt mening med det, sådan som jeg har forstået det.
Den vi kiggede på var en årgang 2006, troede vi. Men det viste sig at det var en 2005, ved at slå stelnummer op. Og netop årgang 2005 var en årgang hvor Hirsch af en eller anden grund ikke havde nødvendig software fra SAAB, hvilket gjorde at den gik væsentlig mindre pr liter benzin, end den gjorde i 2006. Omkring 8 literen, hvor den i 2006 gik omkring 10. Altså begge reelle tal. Begge var de opgivet til 11km literen.

Ved godt der ikke er den store forskel på 8 og 10 literen. Men vores smertegrænse gik ved 10 km literen.


Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

VW

Indlæg af Aaen » 13 apr 2013 20:27

Lintz skrev:
Hvis det er GWén du hentyder til så er kranen monteret i topboxen... icon_cheesygrin.gif

Det er pænere..

:great:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

VW

Indlæg af Lintz » 13 apr 2013 20:32

Tom_AT skrev:
Der er faktisk lidt mening med det, sådan som jeg har forstået det.
Den vi kiggede på var en årgang 2006, troede vi. Men det viste sig at det var en 2005, ved at slå stelnummer op. Og netop årgang 2005 var en årgang hvor Hirsch af en eller anden grund ikke havde nødvendig software fra SAAB, hvilket gjorde at den gik væsentlig mindre pr liter benzin, end den gjorde i 2006. Omkring 8 literen, hvor den i 2006 gik omkring 10. Altså begge reelle tal. Begge var de opgivet til 11km literen.

Ved godt der ikke er den store forskel på 8 og 10 literen. Men vores smertegrænse gik ved 10 km literen.
Ok - Der er da 20 % forskel - Ikke helt ligemeget i den sidste ende.
Havde selv Saab 99 fra midt-halvfjerdser som en del af tiden kørte på lav-oktan (afgiftsfri-benzin :oops: ) den kom ikke over 6 km/l - men det var billigt... :D
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

kdp
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 278
Tilmeldt: 06 sep 2012 09:34
Mit fyr: Woody 16KW, Kedel OPOP BlackStar.
Areal: 250m2
Brændsel: Træ piller
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: pt ca 20kg
Årligt forbrug: 10ton
Geografisk sted: Sønder Lem / Spøttrup
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

VW

Indlæg af kdp » 13 apr 2013 22:37

passer det i tråden ????????????????

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

VW

Indlæg af Jobak » 13 apr 2013 23:24

Jeg vil da osse gerne komme med mit bidrag, da du nævner VW
Jeg har haft 7 Golf'er indtil nu. (2xI+2xII+2xIV+1xV) Men dermed sværger jeg ikke til Golf. Kører f.eks ikke Golf pt.
I mine øjne er Passat noget "opreklameret fis". Alt for dyre i forhold til det du får.
Jeg havde ikke de store reparationer på nogen af dem, så holdbarheden fejler ikke noget. Kørte ellers mange kilometer i dem alle. Ej heller rustproblemer. Jeg kan kun anbefale en Golf IV som der er nogen af i den prisklasse de søger (dem havde jeg 2 forskellige af). En ting er sikkert, interiøret/instrumentbræt i sådan en Golf IV er sgu både pænere og i bedre kvalitet end en ny Ford,Opel, Skoda og diverse Japsere/Koreanere. Men nu er det jo ikke interiøret der kører bilen. :D
Se f.eks denne, hvis du da altså gider at ha links. du har vel søgt Bilbasen + diverse tyndt allerede.. :shock:
Golf IV

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

VW

Indlæg af Bigfoot » 13 apr 2013 23:50

jeg var ellers opelmand tidligere, men på et tidspunkt bliver man sku træt af at lave rust hele tiden....

nu kører fruen og jer, hver vores skoda. En superb, og en fabia. Tilsammen har de kørt intet mindre end 750.000 km, begge er fra 05, og den ene er en 1.9 TDi 130, og den anden en 1.4 (trecylindret) TDi 75.... De kører tilsammen 100.000 km hvert år godt og vel, og det er nu i småtingsafdelingen der har været af reperationer på dem. Kan man lave tingene selv, så koster det ikke så meget igen....

er enig med hvad andre skriver.... passat er for meget navn, og for lidt bil. Det er desværre en tendens der er kommet, og jeg tror der skal gå meget lang tid, eller mange der skal konvertere til skoda for at opleve bedre, før den myte omkring de åh så gode passater forsvinder.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

VW

Indlæg af Tom_AT » 14 apr 2013 11:17

Pænere interiør? Det er vist en smagssag. Jeg har altid syntes VWs interiør er lidt traktoragtigt. De nyeste modeller synes jeg dog er ganske tilforladelige.
Bedre kvalitet, ved jeg ikke. Synes ikke en ny Passat virker bedre kvalitet end fx en ny Mondeo eller Insignia.

Til gengæld vil jeg godt medgive at midterkonsollen i en ny Focus som vi kører i, er lige lovligt plastic agtig. Det skuffer mig lidt. Men når jeg så ser prisskiltet på en tilsvarende Golf i forhold til en Focus som vores, så koster den over 100.000,- mere. Det er jo fuldstændigt tosset. Ved godt den holder prisen bedre, ingen tvivl om det. Men ikke 100.000,- bedre.

Min bror kører i en Avensis fra 99. Man kan sige meget om Toyota, men for dælen hvor er det da kram. Bilen kører stadig som den er ny, mere eller mindre. Det overrasker mig nu lidt.

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

VW

Indlæg af abn » 14 apr 2013 12:27

Jeg fatter det heller ikke. Har snakket med et par mekanikere som begge siger at i forhold til prisen, så er der lidt for mange problemer med vw. Man kan nemt finde biler som er 100000 billiger men som er mere stabile.
Min makker derimod er stor fortaler for vw. Og han mener at man bare får noget mere kvalitet for pengen. Som han plejer at sige. "Det hele lyder bare lidt mere plastic-agtigt i de billiger biler"

Jeg selv kører VW Caravelle 2,4 diesel fra 1992 Og det er lidt svært at sammenligne den med andet end en gammel golf2.
Mvh Anders

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

VW

Indlæg af Flammen » 14 apr 2013 13:52

her i området er værkstedsjargonen at vw, audi, skoda, og seat er "den syge familie" de er et godt eksistensgrundlag for værkstederne, når bilerne fra psa også tælles med. europæiske biler er ikke hvad de har været

Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

VW

Indlæg af Brian B » 14 apr 2013 14:49

Hej
Jeg fandt en Skoda Octavia der var billiger end passaten som jeg endelig gerne ville have den køre ok men er ikk ligeså skøn som fruens golf 4 stc tros det er samme årgang og 400000 km de har gået
Jeg har haft 2 golf 3 td de har osse bare kørt kun med alm sliddele
Peugeot/franske biler ville jeg ikk røre med en fjernstyret ildtang
2,0 diesel i vw er vist noget skrammel efter hva jeg har hørt og den 6 benet er osse skidt frem til 2004 den æder knasterne
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx


Besvar