VW

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

VW

Indlæg af Tom_AT »

Nå gutter

Jeg har lige brug for lidt hjælp her.

En kammerat har spurgt mig lidt til råds da han overvejer ny bil, med et budget på ca 40.000,-
Han er rigtigt glad for VW Golf og Passat - Så har kigget på sådanne gamle modeller der har rundet de 300.000. Det er jo en VW og kan køre uendeligt, ca.

Jeg har med det samme prøvet at få ham fra det, da det ikke er svært at finde en bil der har gået under 200.000 km til 40.000,-

Vi er ikke kommet frem til noget konkret endnu. Og det er som sådan heller ikke det jeg vil med denne tråd.
Jeg prøver i stedet at blive lidt klogere på hvad det er der gør at folk er ved at falde i svime over VW, ny som gammel. Jeg kender folk der stadig sværger til Golf mk 2 som værende verdens bedste bil. Om jeg begriber hvorfor. Bilerne er til dags dato stadig noget så kedelige. Man kan ikke sige de er grimme, ej heller pæne. Bare kedelige, som et glas vand.

Kigger man diverse motorblade er Golf/Passat ikke bedre bygget end så mange andre tilsvarende biler.
Det er ingen hemmelighed jeg er glad for Ford, men er godt klar over de også har haft deres problemer med rust. Og der findes jo også rigtigt mange andre lækre biler på markedet, end lige VW og Ford :P

Men kan nogen forklare mig denne iphone-agtige holdning til VW, som mange VW-ejere har?

dannidines

VW

Indlæg af dannidines »

Kort svar (har travlt):

Havde Lupo 3L - kørte 407000 km i den og havde ingen rep udover service + alm slid (bremser, et par lejer, en generator)

God kvalitet i kabine

Har Fabia Combi 1.4 16v 101hk - kørt 158000 km og der er lidt små fejl - ringere kvalitet i kabine

Min 400000+ km positive oplevelse i Lupo'en gør, at når jeg/vi har råd kigger vi på VW til mig igen!!
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

VW

Indlæg af Tom_AT »

Jeg mener bare, der er jo ikke noget udsædvanligt over det du skriver der.
dannidines

VW

Indlæg af dannidines »

Følgende ting har drillet med skodan:

- nye pakninger i bagdør (i selve døren) da ellers røg regnvand ind i bilen ( alm fejl)
- centrallås virker ikke i førerdør
- motorlamp har drillet (Egr renses/skiftes
- div små rust antræk
- kabinen knirker og plastikken er sart / ridses let
- stabilisatorbolte er sarte (klonker nemt)
- bruger lidt olie

Og som jeg skrev "kørte VWen bare" så det er ren oplevelsen/følelsen af min bil (måske en Opel/Ford/Nissan osv) havde givet mig samme følelse - ved det ikke, da det var en Lupo jeg havde - deraf min ref (Lupo = kørte bare / Fabiab= kører , men der er altid et eller andet)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

VW

Indlæg af Lintz »

Jamen Tom - Er det så mærkeligt - du skriver selv at du er glad for Ford, og har selv bemærket det i diverse indlæg hvor du har kommenteret.
Er man skudt i et eller andet så er man "skudt" - Og sådan er det bare.
Så er det ligegyldig om mærket fejler det ene eller det andet, man skal nok finde en god forklaring på hvorfor det er verdens bedste bil-mærke.

Jeg har ALDRIG selv været skudt i VW trods det at jeg har haft "Bobel 1303" Passat og Jetta som alle kørte upåklageligt.
Har desuden haft 2 x Ford, Seat, Saab (savner den) Toyota (driftsikker) og 3 x Peougeot (Dejlig motor) men vil egentlig gerne prøve noget HELT andet næste gang - Bare for at finde ud af om de "etablerede" mærker virkelig er så gode eller det er en "fis i en hornlygte"

Den eneste rigtige "bil" for mig er:
2012-07-07 09.43.30 01.jpg
Og sådan er det bare - Uanset hvad den fejler....GW STYRER :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

VW

Indlæg af Tom_AT »

Jeg er ikke mere skudt i Ford, end at jeg sagtens kunne finde på at købe andre mærker. Men selvfølgelig synes jeg da der er noget spændende ved Ford, eller kørte jeg jo ikke i en :)
Var faktisk ved at købe en Saab 9-5 2.0t Hirsch med 210 hypper sidst efterår, indtil vi fandt ud af brændstoføkonomien var MEGET ringe hehe :) Men for dælen en lækker dyt.

Honda MC er også vejen frem for mig. Har kørt Honda Transalp i 10 år. skiftede så til Yamaha, det skulle jo prøves. Men ak nej. Billigt skrammel. Og mistede så lidt interessen sidenhen :)
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

VW

Indlæg af Aaen »

Den har vel osse en størrelse, så det er muligt at montere en kran!!
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

VW

Indlæg af Lintz »

Tom_AT skrev:Jeg er ikke mere skudt i Ford, end at jeg sagtens kunne finde på at købe andre mærker. Men selvfølgelig synes jeg da der er noget spændende ved Ford, eller kørte jeg jo ikke i en :)
Var faktisk ved at købe en Saab 9-5 2.0t Hirsch med 210 hypper sidst efterår, indtil vi fandt ud af brændstoføkonomien var MEGET ringe hehe :) Men for dælen en lækker dyt.

Honda MC er også vejen frem for mig. Har kørt Honda Transalp i 10 år. skiftede så til Yamaha, det skulle jo prøves. Men ak nej. Billigt skrammel. Og mistede så lidt interessen sidenhen :)
For 20 år siden skulle det være en Transalp - på ryggen af den og ud og opleve verden - Derude hvor den er forlænget med brædder - men sådan blev det aldrig :( Kvinder og andet skidt kom i vejen for eventyret.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

VW

Indlæg af Lintz »

Aaen skrev:Den har vel osse en størrelse, så det er muligt at montere en kran!!
Hvis det er GWén du hentyder til så er kranen monteret i topboxen... icon_cheesygrin.gif

Det er pænere..
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

VW

Indlæg af Lintz »

Tom_AT skrev:Jeg er ikke mere skudt i Ford, end at jeg sagtens kunne finde på at købe andre mærker. Men selvfølgelig synes jeg da der er noget spændende ved Ford, eller kørte jeg jo ikke i en :)
Var faktisk ved at købe en Saab 9-5 2.0t Hirsch med 210 hypper sidst efterår, indtil vi fandt ud af brændstoføkonomien var MEGET ringe hehe :) Men for dælen en lækker dyt.

Honda MC er også vejen frem for mig. Har kørt Honda Transalp i 10 år. skiftede så til Yamaha, det skulle jo prøves. Men ak nej. Billigt skrammel. Og mistede så lidt interessen sidenhen :)
210 hypper og overrasket over at brændstoføkonomien er ringe - Tom dog - Havde du regnet med andet... :)
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar