Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvad skal man vælge? Det er en jungle...

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Sletten
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29 jan 2013 23:27

Hvad skal man vælge? Det er en jungle...

Indlæg af Sletten » 11 apr 2013 22:51

Halløjsa folkens.

Efter mest at være en læser på siderne, er det på tide at jeg melder mig selv på banen. icon_cheesygrin.gif

Jeg står pt. med et pillefyr som år efter år har været ekstrem dyr i drift og service, og nu er det stået "af" igen...

Jeg synes ikke rigtig at jeg gider at bruge flere penge på det, da det sikkert er det samme igen til næste år...

Så hvis jeg skal erhverve mig et nyt, hvilket skal det så være?
Når jeg læser på siderne, så er folk selvfølgelig fortaler for det fyr de selv har eller sælger/handler med... så jeg ønsker en ufarvet seriøs mening.

Jeg opvarmer via gulvvarme et hus på 147m2 + en lille overetager med meget skrå vægge ca. 50m2. Så i alt små 200m2 + en vandtank på 150L.
Mit pilleforbrug ligger pt. i gennemsnit på ca. 50-60kg dagligt, så der går omkring 10 tons på en sæson. sep/okt.-april/maj.
Jeg renser ca. mit fyr hver gang jeg har brugt en palle træpiller. (tømmer en fyldt askeskuffe, renser røg og banker slagger af.

Jeg ser meget frem til at hører hvad I vil anbefale uden omsvøb og farvede holdninger....

Kh, Sletten


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Hvad skal man vælge? Det er en jungle...

Indlæg af Bigfoot » 11 apr 2013 23:11

hvad er budgettet i sådan et arrangement her????

i lavprisenden er scotten jo altid en god løsning, den er der en milliard mennesker herinde, som kan få næsten til alt, mener faktisk at askeskuffen kan bruges til at sy knapper en skjorte endda.... ej spøg til side.

allerede nu, hold dig langt væk fra ekoheat, så er det sagt, og ingen grund at uddybe det nærmere, det har ekstra-bladet allerede klaret for os.

MGM comfort, også en mulighed, ikke så mange med anlægget, men dem der er, virker ret så tilfredse, og hvad jeg har set af det, så virker det ret så robust og driftsikkert.

er stoker udelukket???? for KSM har jo lavet en ny lille smart skiderik, som har alle de smarte features som der kræves i dag, var det Tuxedo de kalder den eller sådan. Den virker også som noget man bør holde øje med.

Men alle disse anlæg har jo også en pris, så derfor er det ret så relevant at starte med hvad prisklasse vi ligger i.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Sletten
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29 jan 2013 23:27

Hvad skal man vælge? Det er en jungle...

Indlæg af Sletten » 11 apr 2013 23:23

Tja... Vi ligger nok i prisklassen <40.000,-
Men er det helt perfekte der til 50.000,- så er jeg ikke afvisende.
Men lidt pudsigt at du lige skulle advare mig imod Ekoheat, for det har faktisk været mit foretrukkende valg indtil nu. Synes det er super til prisen! Dem der har haft fejl med fyret er vel ikke unormalt, er det? Jeg tænker, at der vel altid vil være nogle som er uheldige, ikk?

xkfc

Hvad skal man vælge? Det er en jungle...

Indlæg af xkfc » 12 apr 2013 00:29

I forhold til antal solgte fyr må man sige at Ekoheat har haft en høj % fejl, og et par tidligere Ekoheat ejere der er skiftet til Scotte, er meget tilfredse.

Årsagen til at der er mange der varmt anbefaler Scotte, må jo være at der er mange tifredse kunder for de får jo ikke noget ud af at du også køber et magen til.

Som oftest når du læser en anbefaling til Ekoheat så er det en "helt ny" bruger, og går man dem på klingen forsvinder de, sammenholdt med ganske klumrede udtagelser fra Ekoheat giver det grund til bekymring.

Personligt vil jeg gerne have et godt produkt, men jeg vil også gerne have en god service hvis der imod forventning alligevel går noget galt. Men generelt tror jeg faktisk at Ekoheat'en er bedre end sit rygte.

Jeg har selv Scotte og er ikke bange for at anbefale det til andre :great: , men jeg er sikker på at der findes et hav af super gode pillebrændere.

Når du bruger så mange piller så bliver det hurtigt en god forretning at skifte, det er jo næsten lige så dyrt som olie, det må være et ringe fyr du har, eller er der ingen vinduer i huset? Jeg har 200m2 i et plan som er varmet op til 23-24° + værkstedet og fyrrum 70m2 som står med 15° og jeg bruger 30-35kg

Jeg kan se at http://www.hedestoker.dk/?item=4053 ligger i samme prisklasse, dog aner jeg intet om fyret, men Passat navnet kender man jo.

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Hvad skal man vælge? Det er en jungle...

Indlæg af Aaen » 12 apr 2013 06:18

Hej, jeg købte sidste efterår et baxi TPK pillefyr, supernemt at betjene og installere. Styringen er dog noget mere "simpel" end for eksempel scotte og Woody. dem kan man koble sin pc på, hvis man har lyst til det. da jeg havde sat mit i efterårsferien, trykkede jeg på startknappen, og det har kørt siden.


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Hvad skal man vælge? Det er en jungle...

Indlæg af Klaus » 12 apr 2013 06:26

Du kan læse lidt om mine erfaringer med MGM her: viewtopic.php?f=19&t=13881#p147726
Kort fortalt har jeg sat stikket i fyldt piller-hevet i rensehåndtaget og skal snart tømme aske for 3 gang på over et halvt år. (ingen indstillinger og afvejninger ved pilleskift ol.)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Hvad skal man vælge? Det er en jungle...

Indlæg af triumph » 12 apr 2013 07:08

Sletten skrev:Halløjsa folkens.

Jeg ser meget frem til at hører hvad I vil anbefale uden omsvøb og farvede holdninger....

Kh, Sletten
Alle holdninger er da farvede.. icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Hvis du skriver hvor du kommer fra, så er der sikkert nogen der invitere dig til at sparke fyr

Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 13 gange

Hvad skal man vælge? Det er en jungle...

Indlæg af nasty » 12 apr 2013 07:18

har haft ekoheat & har nu Woody mini der er en verden til for skæld på de to anlæg men vælg et klasse 5 anlæg som Woody/scotte så er du på rette vej
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Hvad skal man vælge? Det er en jungle...

Indlæg af triumph » 12 apr 2013 07:45

ja du skal være opmærksom på at anlæg opstillet efter juli 2013 ?(tror jeg nok) skal være godkendt efter klasse 303-5.
De fleste fyr er indtil nu kun godkendt efter klasse 303-3

nemocharley

Hvad skal man vælge? Det er en jungle...

Indlæg af nemocharley » 12 apr 2013 11:31

Scotte, Vølunds Pellux 100, MGM 15 Comfort, Atmos - er alle roste pillefyr til under 30.000. De er indbyrdes noget forskellige, men det er jo rart, at der er noget at vælge imellem.

Passats Bioheat 149 kan anskaffes ved Hedestoker for 49.500 - et avanceret danskproduceret pillefyr, som ikke kræver meget arbejde.

Af traditionelle danske stokerfyr til omkring 50.000-55.000 er der KSM Tuxedo 10kw, Twinheats pausefyrende Cpi 12 og PH12 fra P&H Energy.

Der er mangle flere, men ovenstående er alle fyr jeg har været interesseret i og kigget på i min søgen efter pillefyr.


Besvar