Golden Retriever hvalpe

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at sælge noget
Forumregler
Dette er salgsstedet for private.
Her kan du sælge alt hvad du lyster.
"Ingen debat i dette forum" "Spørg kun om relevante ting omkring varen som er til salg"
Når varen er solgt, skriver du dette i emnet samt låser det!
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af Tom_AT »

Der skal ingen tvivl være om at jeg synes 12-15000,- er for dyrt. Men det er jo lidt en ond cirkel at være i. For tingene koster jo så meget fordi folk vil have en vished om at en så dyr hund er sund og rask. og deraf følger jo så røntgenundersøgelser osv..

Hvis nu prisen blev sat ned og man så undlod alle disse undersøgelser tror jeg man ville fremme mange racer. Men der er selvfølgelig ikke så lige til, fx i forbindelse med avl.

Og selvfølgelig skal folk også have lov til at have en hobby. Dyr eller billigt. Jeg har kørt MC i mange år, og nu 4x4. Det er heller ikke billigt.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af Lintz »

Tom_AT skrev:
Groft sagt, ja det mener jeg. Det har jo intet med racens naturlige udseende at gøre.
På samme måde som man har avlet boxere og Cavalier King Charles Spaniel til at de næsten ikke kan trække vejret.

Det er en unaturlig indgriben, som intet formål tjener andet end at mennesker skal kigge på det og klappe i hænderne. Og nej, jeg bryder mig heller ikke om halekupering, klippe i ørerne osv.
Heller ikke at konen får lavet større bryster - eller får dem hejst op til hagen igen efter at 3 ammende børn har hængt i dem ????
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af Tom_AT »

Lintz skrev:
Heller ikke at konen får lavet større bryster - eller får dem hejst op til hagen igen efter at 3 ammende børn har hængt i dem ????
nu må du godt nok holde.
Fruen har dælme selv et valg. Har hunden/katten det? Næppe.
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af Oldgaard »

Tom_AT skrev:Der skal ingen tvivl være om at jeg synes 12-15000,- er for dyrt. Men det er jo lidt en ond cirkel at være i. For tingene koster jo så meget fordi folk vil have en vished om at en så dyr hund er sund og rask. og deraf følger jo så røntgenundersøgelser osv..

Hvis nu prisen blev sat ned og man så undlod alle disse undersøgelser tror jeg man ville fremme mange racer. Men der er selvfølgelig ikke så lige til, fx i forbindelse med avl.
Det vil absolut ikke være en god ide at undvære div. undersøgelser, vil gerne give et eksempel.
hos vores race findes der en øjensygdom ( gudskelov sjælden) der gør at hunden kan/vil blive blind i en alder mellem5-7 år, vil du ikke selv mene at det er fornuftigt at F.eks. som os bruger penge på en gentest så vi er 100% sikker på at de linjer vi avler på ikke kan videre give den sygdom ?
Tom_AT skrev:Og selvfølgelig skal folk også have lov til at have en hobby. Dyr eller billigt. Jeg har kørt MC i mange år, og nu 4x4. Det er heller ikke billigt.
nix al hobby koster penge ;) nogen mere end andre :)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
jopa

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af jopa »

Uden stamtavle ingen garanti for ægthed.
Faderen kan jo snilt være blandet med labrador eller lignende, så uden tavle ikke ægte.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af Lintz »

Tom_AT skrev:
nu må du godt nok holde.
Fruen har dælme selv et valg. Har hunden/katten det? Næppe.
Nok mere ment som et lav-humoristisk indslag fra min side. Men dermed sagt at jeg mener stadig ikke at det er forkert at f.eks binde ørene op på visse racer fordi det ligger til racen - visse hvalpe skal bare have lidt hjælp.

Der er ting som jeg absolut mener er forkasteligt for at opnå racerenhed men vil faktisk ikke kommenterer mere i Lavas salgstråd - Synes ikke det er helt fair.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
calle

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af calle »

Hundens udseende, psyke/passion, brugbarhed hænger i rigtig mange tilfælde sammen. Hunde er gennem tiderne såvel gennem avl som gennem kirurgiske indgreb tilpasset menneskets behov. En hund er et dyr ligesom en gris. Den har ikke en mor og en far. (Ok - den sidste ruhår ligger i en urne ude i haven. Jeg er nok blevet lidt blød på mine ældre dage - bliver trods alt 10 år til februar :oops: )

Venlig hilsen :)
kdp
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 278
Tilmeldt: 06 sep 2012 09:34
Mit fyr: Woody 16KW, Kedel OPOP BlackStar.
Areal: 250m2
Brændsel: Træ piller
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: pt ca 20kg
Årligt forbrug: 10ton
Geografisk sted: Sønder Lem / Spøttrup
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af kdp »

Hmm 8)
er tråden ikke lige " SMUTTET " :roll:
Jeg er ikke løbet fra Sheltie, skal faktisk op og besøge Bianca / Zarvo ( den der fridag, jeg aldrig kan huske hvad hedder, men en fredag ).
Hun fik en tæve i Påsken og den er konen vild med (hun tror måske den ligner den gamle, der "smuttede " ) :(
Har plads nok til mange hunde :shock:
Så ?? må se hvad der sker.
Den der fredag ? bededag :roll:

En lille sjov historie :D

Da vi fik Sheltie nr 2 , skulle der jo "lærerens Tyggegummi " i ørene for at være sikker på "knækket".
Mine forældre skulle passe hundene og opdagede at "tyggegummiet" var faldet af :shock:
Hvad gør man så ?? køber noget stimorol tyggegummi, tygger det og bruger det !!!!!!! De vidste ikke hvad "lærerens" var !
Kunne fandme ikke forstå, hvor kammasjukkens hund var vil med hundens ører icon_cheesygrin.gif
kdp
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 278
Tilmeldt: 06 sep 2012 09:34
Mit fyr: Woody 16KW, Kedel OPOP BlackStar.
Areal: 250m2
Brændsel: Træ piller
Fremviser gerne i postnummer: 7860
Dagligt forbrug: pt ca 20kg
Årligt forbrug: 10ton
Geografisk sted: Sønder Lem / Spøttrup
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af kdp »

Hmm, nu skrev jeg sgu selv i LAVA's tråd, noget som ikke hører hjemme her.
Jeg er stadig int og hos os hjemme, er vi 2 mod 2, mht hvilken hund vi skal have.
Vægtmæssigt fører mig og min yngste datter lol.gif hvis man stadig kan bruge dette ikon :roll:
lava
Stoker III
Stoker III
14
Indlæg: 62
Tilmeldt: 15 apr 2010 22:33
Mit fyr: 16 kw scotte+opop kedel
Areal: 150
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 5,5-6
Geografisk sted: Skærbæk Sydjylland

Golden Retriever hvalpe

Indlæg af lava »

Jesus maria...sikker en diskusion og så på en salgsannonce.... :wink: Moderen har stamtavle og ejeren til faderen kunne have købt faderen med stamtavle men fravalgte det p.g.a han ikke havde noget at bruge det til ..... I min verden er en ægte golden retriver en hvor moderen+faderen er af ren race.....altså ikke en gadekryds eller en blanding...de bliver sku da ikke mere ægte om de så har stamtavle eller ikke...og hel ærligt jeg gidder ikke bruge 5 min på at diskutere det...Hvis man vil have en hund med stamtavle så køber man da bare en til dobbelt pris så har de jo det famøse stamtavle om man så skal bruge det eller ikke er jo ens egen sag, det blander jeg mig ikke i....Men hvis jeg har forarget nogen ved at skrive de 4 bogstaver (ægte) i min salgs-annonce så beklager jeg da dette... Men hvis nogen står og mangler en dejlig golden retriver hvalp så har jeg 4 stk til salg...så ved interesse ring...
Til Kasper jeg er sikker på... at hvis din familie ser de små nuttede hvalpe så smelter deres hjerter...de er hel vild søde...

Besvar