Ekosupply

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Ekosupply

Indlæg af TaagMan »

Så vidt jeg ved er det meget normalt at bruge afløbsrør til sådan noget. Jeg ved ikke om det man normalvis bruger til centralstøvsugere er slidstærkt nok. Du skal tænke på at det slider at trække de piller rundt....

I øvrigt er afløbsrør jo billigt, og nemt at skubbe tæt sammen osv.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

sjensen
Stoker III
Stoker III
14
Indlæg: 98
Tilmeldt: 20 mar 2010 09:15
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 167
Brændsel: Ystadpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 5.5
Geografisk sted: Slagelse

Ekosupply

Indlæg af sjensen »

Afløbs rør til transport af træpiller kan måske bruges. Der er dog noget man skal være OBS. på det er at jo skarpere ( lille radius ) røret har vil det bremse det matriale man flytter og der er også større change for at det sætter sig fast ved bøjningerne. Hvis man så vælger at tage et større rør for at undgå at de kan sætte sig fast sker der desvære det at lufthastigheder er for lav og pillerne ligger sig bare på bunden af rørene. Rørføringen hedder altid vandret og lodret ved hældning på skrå vil matrialet falde ud af luftstrømmen og glide tilbage til hvor vinklen starter. Har som montør af korntransport anlæg med kornblæsere hos private, set det nogle gange de havde selv lavet det og vi var nød til at lave det om før det virkede. Så hvis man ikke er vild med at skal skilde sin rør streng så tænk jer om eller lav et forsøg inden den måske bliver pænt gemt af vejen i huset.
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Ekosupply

Indlæg af Rene`larsen »

sjensen skrev:Afløbs rør til transport af træpiller kan måske bruges. Der er dog noget man skal være OBS. på det er at jo skarpere ( lille radius ) røret har vil det bremse det matriale man flytter og der er også større change for at det sætter sig fast ved bøjningerne. Hvis man så vælger at tage et større rør for at undgå at de kan sætte sig fast sker der desvære det at lufthastigheder er for lav og pillerne ligger sig bare på bunden af rørene. Rørføringen hedder altid vandret og lodret ved hældning på skrå vil matrialet falde ud af luftstrømmen og glide tilbage til hvor vinklen starter. Har som montør af korntransport anlæg med kornblæsere hos private, set det nogle gange de havde selv lavet det og vi var nød til at lave det om før det virkede. Så hvis man ikke er vild med at skal skilde sin rør streng så tænk jer om eller lav et forsøg inden den måske bliver pænt gemt af vejen i huset.

50mm aflæbsrør og 45 grader bøjninger :great: :great: :great:
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer
jakob40004000
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22 jan 2012 13:18
Mit fyr: Ecoheat 900
Areal: 147
Brændsel: Flex Heat 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 5-7
Blevet takket: 1 gang

Ekosupply

Indlæg af jakob40004000 »

Jeg har problemer med at den graver sig ned i træpillerne og jeg har prøvet at ændre på højden i selve 'pillespiseren'.

Har I nogen forslag?

Edit: det skal siges at min slange ikke hænger oppefra og ned men kommer ind højt i pillerummet. Slangen er så lang at den kan nå til det fjerneste sted i rummet. Leverandøren har sat det op, men der er ikke meget hjælp at hente. Det siger blot at de ikke har meget erfaring med det, og at det er det eneste de har monteret.. Jeg vil have fat i dem, men hvis I har et godt råd så vil jeg hellere selv fixe det.

Derudover, så er jeg træt af at det skal køre og larme hver halve time pga den korte afstand ved føleren. Det har I vel heller ikke et godt råd om? Simpelthen så dumt lavet at den kun kan bruge 8 cm piller i siloen før den skal fylde på igen.
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Ekosupply

Indlæg af Rene`larsen »

jakob40004000 skrev:Jeg har problemer med at den graver sig ned i træpillerne og jeg har prøvet at ændre på højden i selve 'pillespiseren'.

Har I nogen forslag?

Edit: det skal siges at min slange ikke hænger oppefra og ned men kommer ind højt i pillerummet. Slangen er så lang at den kan nå til det fjerneste sted i rummet. Leverandøren har sat det op, men der er ikke meget hjælp at hente. Det siger blot at de ikke har meget erfaring med det, og at det er det eneste de har monteret.. Jeg vil have fat i dem, men hvis I har et godt råd så vil jeg hellere selv fixe det.

Derudover, så er jeg træt af at det skal køre og larme hver halve time pga den korte afstand ved føleren. Det har I vel heller ikke et godt råd om? Simpelthen så dumt lavet at den kun kan bruge 8 cm piller i siloen før den skal fylde på igen.

hvorfor må den ikke grave sig ned. et timer ur så køre den ikke hver halve time
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer

jakob40004000
Stoker IV
Stoker IV
12
Indlæg: 141
Tilmeldt: 22 jan 2012 13:18
Mit fyr: Ecoheat 900
Areal: 147
Brændsel: Flex Heat 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 5-7
Blevet takket: 1 gang

Ekosupply

Indlæg af jakob40004000 »

Hvis ser fx ligger 1m piller i rummet, så graver den sig ned og kan ikke kravle op igen. Det resulterer i at den ikke fanger piller og går i stå.

Ja til ur stop, men med ur skal man passe på at den kan fylde på til over sensor inden de 5 sug 'udløber' - ellers går den i stå.
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

Ekosupply

Indlæg af Rene`larsen »

jakob40004000 skrev:Hvis ser fx ligger 1m piller i rummet, så graver den sig ned og kan ikke kravle op igen. Det resulterer i at den ikke fanger piller og går i stå.

Ja til ur stop, men med ur skal man passe på at den kan fylde på til over sensor inden de 5 sug 'udløber' - ellers går den i stå.

ja det med uret er en balance gang, men det med pillesugeren kan jeg ikke rigtigt forstå, jeg har en 16 ton silo da jeg så til den i dag kunne jeg kun lige se toppen af den og det er ikke noget problem, den skal jo ikke kravle op igen da pillerne løber til indtil at den rammer bunden så begynder den at kravle rundt
MVH Rene` larsen
Søglimt blik og skifer
erdo
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 16
Tilmeldt: 15 feb 2011 21:23
Mit fyr: Før Oliefyr nu Ecoheat 2500
Areal: 500
Brændsel: Dyr olie pt.
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Årligt forbrug: 8000 L.
Geografisk sted: Fredericia

Ekosupply

Indlæg af erdo »

Vi har nu haft Ecosupply siden Nytår og det har givet en hel del problemer.
Nogle gange er der problemer næsten hver dag andre gange kan det virke flere dage/uger uden problemer
• Ecosupplyen kan suge et hulrum undersig hvilket medfører at den ikke kan suge piller op
• Piller kan sætte sig i klemme i pladen som skal vippe piller ned i siloen hvilket medfører at den ikke kan suge vakuum næste gang der mangler piller
• Sugemallen kan vikle sig så meget rundt om slangen at der ikke kan komme piller igennem slangen
problemer men det køre ikke stabilt til gengæld virker Ecoheaten 2500 fint

Besvar