overtryksventil på vvb

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
henrikT
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23 mar 2013 19:30

overtryksventil på vvb

Indlæg af henrikT »

så må jeg heller få det ordnet mangler en overtryks ventil på min vvb hvor langt fra vvb kan man sætte såen en på for at den virker godt nok

levi

overtryksventil på vvb

Indlæg af levi »

henrikT skrev:så må jeg heller få det ordnet mangler en overtryks ventil på min vvb hvor langt fra vvb kan man sætte såen en på for at den virker godt nok
Det er fuldstændig ligemeget hvor du sætter den, - bare der ikke er afspærring imellem sikkerhedsventilen og beholderen (Sikkerhedsventilen skal sidde imellem kontraventilen til beholderen, - og selve beholderen) - Men afstanden er underordnet :great:
henrikT
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23 mar 2013 19:30

overtryksventil på vvb

Indlæg af henrikT »

jeg har vvb beholder til at side i et skab så må jeg godt montere den ca 5 meter væk for det er der jeg har afløb hvor mange bar skal den være på
levi

overtryksventil på vvb

Indlæg af levi »

henrikT skrev:jeg har vvb beholder til at side i et skab så må jeg godt montere den ca 5 meter væk for det er der jeg har afløb hvor mange bar skal den være på
Sikkerhedsventilen skal være på 10 bar - og ja du må godt montere den 5 meter væk, - bare du er sikker på at sikkerhedsventilen sidder imellem kontraventilen og beholderen :great:
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

overtryksventil på vvb

Indlæg af BWJ »

Sikkerhedsventilen skal bare monteres efter kontraventilen, står beholder ex i udhus, må den gerne sættes i bryggers i huset ved afløb, der må bare ikke findes en afspærring mellem sikkerhedsventil og beholder.
Senest rettet af BWJ 06 apr 2013 22:28, rettet i alt 1 gang.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

levi

overtryksventil på vvb

Indlæg af levi »

BWJ skrev:Sikkerhedsventilen skal bare monteres efter sikkerhedsventilen, står beholder ex i udhus, må den gerne sættes i bryggers i huset ved afløb, der må bare ikke findes en afspærring mellem sikkerhedsventil og beholder.
Det må du lige forklare...

Sikkerhedsventilen skal bare monteres efter sikkerhedsventilen ?, - Skal der så 2 sikkerhedsventiler på anlægget ??
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

overtryksventil på vvb

Indlæg af BWJ »

levi skrev:
Det må du lige forklare...

Sikkerhedsventilen skal bare monteres efter sikkerhedsventilen ?, - Skal der så 2 sikkerhedsventiler på anlægget ??
Tilfreds :wink:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
levi

overtryksventil på vvb

Indlæg af levi »

BWJ skrev:
Tilfreds :wink:
Ja! - nu skriver du jo nøjagtig det samme som jeg har skrevet fra starten af.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

overtryksventil på vvb

Indlæg af BWJ »

levi skrev:
Ja! - nu skriver du jo nøjagtig det samme som jeg har skrevet fra starten af.

Naej næsten, du skriver den skal sidde mellem kontraventil og beholder, det er ikke helt det jeg skriver, vel ?
Men nok om det :great:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

overtryksventil på vvb

Indlæg af Ugelvig »

Kontraventilen til en VVB gør hvad?

Sikkerhedsventilen sikre at "lortet" ikke buler ud. Den kan sættes til f.eks. 10 Bar, som beholderen sikkert er godkendt til ved 95 grader C (kunne også være en 6 eller 8 Bar).
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

Besvar