Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Ny bil... Men hvilken....
-
- Stoker X
- Indlæg: 414
- Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
- Mit fyr: Woody
- Areal: 250
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6862
- Årligt forbrug: 6
- Givet likes: 7 gange
- Modtaget likes: 16 gange
Ny bil... Men hvilken....
Ha ha ha... Hold da kæft hvor noget grimt cigarkasse træ den er plastret til med... Så skal jeg bare have en blød kasket, en afgnavet cerut og et sæt seler. Så er der dømt 100% morfar!
-
- Stoker X
- Indlæg: 414
- Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
- Mit fyr: Woody
- Areal: 250
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6862
- Årligt forbrug: 6
- Givet likes: 7 gange
- Modtaget likes: 16 gange
Ny bil... Men hvilken....
240.000 for en 2010 mondeo med 140 hk diesel og aut gear....Bigfoot skrev:De fejl der har været ved VW's DSG gear, skyldtes et manglende serviceinterval fra fabrikken. Man mente åbenbart at det var vedligeholdelsesfrit.... man tog fejl, meget fejl.
Efter de er kommet på 60.000 km interval, er der intet på dem længere.
Ja det er pisse fedt at køre med, rigtig fedt endda. Men det koster dælme kassen at anskaffe, og det tærer også på økonomien i køretøjet.
Det er vel ikke så galt?
- Bigfoot
- Stoker XIX
- Indlæg: 5100
- Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Givet likes: 9 gange
- Modtaget likes: 200 gange
Ny bil... Men hvilken....
det har jeg skam mine erfaringer med..... det var engang sådan. Ikke længere.Tom_AT skrev:
Hånden på hjertet, er det noget du har personlig erfaring med, eller bare en holdning?
Jeg spørger fordi Mercedes generelt har ry for at lave vel nok de stærkeste dieselmotorer på markedet. Om der er hold i det aner jeg ikke, da jeg ingen erfaring har med det selv. Men det er vel ikke helt uden grund at en relativt gammel bil med så mange km på bagen stadig kan koste det de koster?
Kender en større taxavognmand, der simpelthen gik fra mercedes, og solgte de resterende biler ud, med et gevaldigt tab, da vedligeholdelsen var over skyerne på dem.... mekanikken er ikke hvad den har været i dem.
Du oplever bedre driftsikkerhed ved væsentligt billigere biler i dag.
Men grunden til at mercedes stadig holder fast i deres "driftsikre" tilstande, er jo også at det er bygget på samme princip som en trabant... gammeldags, men virksomt. Det er ikke der du ser moderne løsninger eller funktioner i mekanikken da. Dem skal du lede længe efter. Det er også derfor at den går så lidt på literen, den i linket.
Selv en toureq bluemotion går længere på literen end den der...
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
citat Bigfoot, herning pullingarena.
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 47 gange
Ny bil... Men hvilken....
Knaldperlen skrev: 240.000 for en 2010 mondeo med 140 hk diesel og aut gear....
Det er vel ikke så galt?
Hvor mange km ?
Umiddelbart lyder det ikke galt. Men hvorfor ikke overveje en med lidt mere spræl i, nu du er igang?
- BWJ
- Stoker XVII
- Indlæg: 3382
- Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
- Areal: 155
- Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Givet likes: 200 gange
- Modtaget likes: 238 gange
Ny bil... Men hvilken....
Det er en af de billigste biler at holde kørende, hvis du ser på MB forum vil du opdage at MANGE uden problemer har kørt over > ½ mill. km.Bigfoot skrev:
så kan du ligeså godt købe en gammel grå ferguson... teknikken er grundlagt nogenlunde samtidigt.... og så har den da kørt ALT for meget. Og drop nu det der med at den kan køre meget langt, for det er jo en mercedes, det holder ikke.... slet ikke.
Du får bare ikke valuta for pengene i en mercedes.... overhovedet ikke.
Mon ikke der er en grund til, at dem er er afhængige af sikker drift, vognmænd og ambulancer mfl. kører MB ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 47 gange
Ny bil... Men hvilken....
Det giver selvfølgelig mening det du skriverBigfoot skrev:
det har jeg skam mine erfaringer med..... det var engang sådan. Ikke længere.
Kender en større taxavognmand, der simpelthen gik fra mercedes, og solgte de resterende biler ud, med et gevaldigt tab, da vedligeholdelsen var over skyerne på dem.... mekanikken er ikke hvad den har været i dem.
Du oplever bedre driftsikkerhed ved væsentligt billigere biler i dag.
Men grunden til at mercedes stadig holder fast i deres "driftsikre" tilstande, er jo også at det er bygget på samme princip som en trabant... gammeldags, men virksomt. Det er ikke der du ser moderne løsninger eller funktioner i mekanikken da. Dem skal du lede længe efter. Det er også derfor at den går så lidt på literen, den i linket.
Selv en toureq bluemotion går længere på literen end den der...
Men det må unægteligvis være på deres almindelige modeller at det forholder sig således, altså med gammel teknologi.
Deres større motorer bruges jo i en del pænt hurtige sportsvogne og racerbiler. Og de rigtigt dyre Mercedes'er synes jeg umiddelbart ikke mangler noget i moderne teknologi
Jeg kunne fx sagtens nøjes med sådan en her:
-
- Stoker X
- Indlæg: 414
- Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
- Mit fyr: Woody
- Areal: 250
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6862
- Årligt forbrug: 6
- Givet likes: 7 gange
- Modtaget likes: 16 gange
Ny bil... Men hvilken....
Mener det var omkring 120.000kmTom_AT skrev:
Hvor mange km ?
Umiddelbart lyder det ikke galt. Men hvorfor ikke overveje en med lidt mere spræl i, nu du er igang?
-
- Stoker XVIII
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Givet likes: 2 gange
- Modtaget likes: 47 gange
Ny bil... Men hvilken....
Jeg ved godt du skal have diesel, men ingen du gør noget, så prøv lige en 2.0 SCTI, bare lige for at prøve. Den går godt
Jeg synes umiddelbart 120.000 lyder af lidt meget. Er det en titanium? Jeg kiggede på en Mondeo st.car fra 2009 sidste år. Trend med navigation. 2,0 TDCI 102.000 km. rigtig pæn og velholdt. Pris 210.000,-
Man skal huske på at hvad Mondeo angår, er forskellen på udstyrsniveau fra Trend til Titanium er ikke så stor som i fx Focus, hvor man får en hel del mere udstyr hvis man vælger Titanium. Så mest for pengene tænker jeg næsten er en Trend, eller Trend Collection. Men køb noget der har gået under 100.000 km. Det må være muligt at finde.
Jeg synes umiddelbart 120.000 lyder af lidt meget. Er det en titanium? Jeg kiggede på en Mondeo st.car fra 2009 sidste år. Trend med navigation. 2,0 TDCI 102.000 km. rigtig pæn og velholdt. Pris 210.000,-
Man skal huske på at hvad Mondeo angår, er forskellen på udstyrsniveau fra Trend til Titanium er ikke så stor som i fx Focus, hvor man får en hel del mere udstyr hvis man vælger Titanium. Så mest for pengene tænker jeg næsten er en Trend, eller Trend Collection. Men køb noget der har gået under 100.000 km. Det må være muligt at finde.
- thy
- Supporter
- Indlæg: 10378
- Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
- Mit fyr: Baxi 1,5 350L
- Areal: 190 +værksted 130
- Brændsel: Estonia
- Fremviser gerne i postnummer: 5560
- Dagligt forbrug: ca 8-30
- Årligt forbrug: ca 5-6
- Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
- Givet likes: 101 gange
- Modtaget likes: 269 gange
- Kontakt:
Ny bil... Men hvilken....
mener der er 60.000 mellem olieskift på gearkasserne,hvis det over holdes er de ganske stabile..
der er da skiftet et par stykker på garenti.Men ikke flere end andre modeller(alm gear).. det er så vidt jeg ved med faste svinghjul..
største fordel er at med powershift kører den lige så langt på litern som alm gear..
min er med rigtig automatgear og smider 3km per liter på den konto...
der er da skiftet et par stykker på garenti.Men ikke flere end andre modeller(alm gear).. det er så vidt jeg ved med faste svinghjul..
største fordel er at med powershift kører den lige så langt på litern som alm gear..
min er med rigtig automatgear og smider 3km per liter på den konto...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
-
- Stoker VII
- Indlæg: 288
- Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
- Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
- Areal: 200 + 100
- Brændsel: Primært briketter
- Fremviser gerne i postnummer: 8722
- Dagligt forbrug: 2-4 pakker
- Årligt forbrug: 10 paller
- Geografisk sted: Hedensted
- Modtaget likes: 2 gange
Ny bil... Men hvilken....
Har både powershift og DSG i garagen, bliver nød til at sige at der vinder DSG i både alm. Og presset kørsel.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.