Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny bil... Men hvilken....

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Besvar
Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Ny bil... Men hvilken....

Indlæg af Knaldperlen » 05 apr 2013 22:56

Ha ha ha... Hold da kæft hvor noget grimt cigarkasse træ den er plastret til med... Så skal jeg bare have en blød kasket, en afgnavet cerut og et sæt seler. Så er der dømt 100% morfar!


Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Ny bil... Men hvilken....

Indlæg af Knaldperlen » 05 apr 2013 22:58

Bigfoot skrev:De fejl der har været ved VW's DSG gear, skyldtes et manglende serviceinterval fra fabrikken. Man mente åbenbart at det var vedligeholdelsesfrit.... man tog fejl, meget fejl.
Efter de er kommet på 60.000 km interval, er der intet på dem længere.

Ja det er pisse fedt at køre med, rigtig fedt endda. Men det koster dælme kassen at anskaffe, og det tærer også på økonomien i køretøjet.
240.000 for en 2010 mondeo med 140 hk diesel og aut gear....

Det er vel ikke så galt?

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Ny bil... Men hvilken....

Indlæg af Bigfoot » 05 apr 2013 22:58

Tom_AT skrev:
Hånden på hjertet, er det noget du har personlig erfaring med, eller bare en holdning?

Jeg spørger fordi Mercedes generelt har ry for at lave vel nok de stærkeste dieselmotorer på markedet. Om der er hold i det aner jeg ikke, da jeg ingen erfaring har med det selv. Men det er vel ikke helt uden grund at en relativt gammel bil med så mange km på bagen stadig kan koste det de koster?
det har jeg skam mine erfaringer med..... det var engang sådan. Ikke længere.
Kender en større taxavognmand, der simpelthen gik fra mercedes, og solgte de resterende biler ud, med et gevaldigt tab, da vedligeholdelsen var over skyerne på dem.... mekanikken er ikke hvad den har været i dem.

Du oplever bedre driftsikkerhed ved væsentligt billigere biler i dag.

Men grunden til at mercedes stadig holder fast i deres "driftsikre" tilstande, er jo også at det er bygget på samme princip som en trabant... gammeldags, men virksomt. Det er ikke der du ser moderne løsninger eller funktioner i mekanikken da. Dem skal du lede længe efter. Det er også derfor at den går så lidt på literen, den i linket.
Selv en toureq bluemotion går længere på literen end den der...
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ny bil... Men hvilken....

Indlæg af Tom_AT » 05 apr 2013 22:59

Knaldperlen skrev: 240.000 for en 2010 mondeo med 140 hk diesel og aut gear....

Det er vel ikke så galt?

Hvor mange km ?
Umiddelbart lyder det ikke galt. Men hvorfor ikke overveje en med lidt mere spræl i, nu du er igang? :)

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Ny bil... Men hvilken....

Indlæg af BWJ » 05 apr 2013 23:03

Bigfoot skrev:
så kan du ligeså godt købe en gammel grå ferguson... teknikken er grundlagt nogenlunde samtidigt.... og så har den da kørt ALT for meget. Og drop nu det der med at den kan køre meget langt, for det er jo en mercedes, det holder ikke.... slet ikke.

Du får bare ikke valuta for pengene i en mercedes.... overhovedet ikke.
Det er en af de billigste biler at holde kørende, hvis du ser på MB forum vil du opdage at MANGE uden problemer har kørt over > ½ mill. km.
Mon ikke der er en grund til, at dem er er afhængige af sikker drift, vognmænd og ambulancer mfl. kører MB ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ny bil... Men hvilken....

Indlæg af Tom_AT » 05 apr 2013 23:04

Bigfoot skrev:
det har jeg skam mine erfaringer med..... det var engang sådan. Ikke længere.
Kender en større taxavognmand, der simpelthen gik fra mercedes, og solgte de resterende biler ud, med et gevaldigt tab, da vedligeholdelsen var over skyerne på dem.... mekanikken er ikke hvad den har været i dem.

Du oplever bedre driftsikkerhed ved væsentligt billigere biler i dag.

Men grunden til at mercedes stadig holder fast i deres "driftsikre" tilstande, er jo også at det er bygget på samme princip som en trabant... gammeldags, men virksomt. Det er ikke der du ser moderne løsninger eller funktioner i mekanikken da. Dem skal du lede længe efter. Det er også derfor at den går så lidt på literen, den i linket.
Selv en toureq bluemotion går længere på literen end den der...
Det giver selvfølgelig mening det du skriver :)
Men det må unægteligvis være på deres almindelige modeller at det forholder sig således, altså med gammel teknologi.

Deres større motorer bruges jo i en del pænt hurtige sportsvogne og racerbiler. Og de rigtigt dyre Mercedes'er synes jeg umiddelbart ikke mangler noget i moderne teknologi :)

Jeg kunne fx sagtens nøjes med sådan en her:
Billede

Knaldperlen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 414
Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
Mit fyr: Woody
Areal: 250
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6862
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 16 gange

Ny bil... Men hvilken....

Indlæg af Knaldperlen » 05 apr 2013 23:06

Tom_AT skrev:

Hvor mange km ?
Umiddelbart lyder det ikke galt. Men hvorfor ikke overveje en med lidt mere spræl i, nu du er igang? :)
Mener det var omkring 120.000km

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ny bil... Men hvilken....

Indlæg af Tom_AT » 05 apr 2013 23:16

Jeg ved godt du skal have diesel, men ingen du gør noget, så prøv lige en 2.0 SCTI, bare lige for at prøve. Den går godt :)

Jeg synes umiddelbart 120.000 lyder af lidt meget. Er det en titanium? Jeg kiggede på en Mondeo st.car fra 2009 sidste år. Trend med navigation. 2,0 TDCI 102.000 km. rigtig pæn og velholdt. Pris 210.000,-

Man skal huske på at hvad Mondeo angår, er forskellen på udstyrsniveau fra Trend til Titanium er ikke så stor som i fx Focus, hvor man får en hel del mere udstyr hvis man vælger Titanium. Så mest for pengene tænker jeg næsten er en Trend, eller Trend Collection. Men køb noget der har gået under 100.000 km. Det må være muligt at finde.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Ny bil... Men hvilken....

Indlæg af thy » 06 apr 2013 07:57

mener der er 60.000 mellem olieskift på gearkasserne,hvis det over holdes er de ganske stabile..

der er da skiftet et par stykker på garenti.Men ikke flere end andre modeller(alm gear).. det er så vidt jeg ved med faste svinghjul..

største fordel er at med powershift kører den lige så langt på litern som alm gear..

min er med rigtig automatgear og smider 3km per liter på den konto...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

Ny bil... Men hvilken....

Indlæg af pejle » 06 apr 2013 19:38

Har både powershift og DSG i garagen, bliver nød til at sige at der vinder DSG i både alm. Og presset kørsel.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.


Besvar