Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

mgm 15 comfort

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

mgm 15 comfort

Indlæg af Klaus » 16 nov 2012 05:20

sjensen skrev:Hej mrjyden
Hvordan køre MGM Comfort, har der været nogle ting der har drillet eller kører det bare hvor mange kg. piller kan askeskuffte ca tage og hvor langt kan den kører ned i efekt uden det giver problemer. det ville være rart med lidt info Den er jo en konkurent til Ekopower

MVH. Sjensen
Du kan læse lidt om mine erfaringer her:
viewtopic.php?f=19&t=13881
Men kort fortalt ingen slinger i valsen, piller på og den kører og kører og kører


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

mgm 15 comfort

Indlæg af Flammen » 16 nov 2012 05:50

sjensen skrev:Hej mrjyden
Hvordan køre MGM Comfort, har der været nogle ting der har drillet eller kører det bare hvor mange kg. piller kan askeskuffte ca tage og hvor langt kan den kører ned i efekt uden det giver problemer. det ville være rart med lidt info Den er jo en konkurent til Ekopower

MVH. Sjensen
min stadig lidt korte erfarring med mgm er kun possitivt. lavlastydelsen er std 3kw, hvilket jeg synes er fint. lavere effekt vil efter min overbevisning give en dårlig virkningsgrad. den modulerer/reagerer hurtig på forbrug. optænding imponerer mig lidt. ca. 1 3/4 minut fra kald, til den er i drift. dvs. ventilation af kedel, fremkørsel af startsmængde, og tænding til der fint bål. lidt af en sprinter på den diciplin.
askeskuffen vil jeg anslå skal tømmes efter ca 500kg.
sneglen fra magasinet er kun ca 350mm lang, og min vurdering er at den næppe er følsom over for smuld. dette er kun en antagelse

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

mgm 15 comfort

Indlæg af mrjyden » 23 nov 2012 08:13

jamen jeg har den til og gå ned på 3 kw og så kan den gå op til 15 kw dette gøres uden nogen for problemmer har nu kørt snart kørt 3 tons igennem når næste uge er omme så har tømt skuffen en gang og det køre bare har ikke haft et eneste drift stop og er selv blevet meget imponere over den.
nu har jeg så stswdig min woody 16 kw i mit hus men det skal sigesw når kedle er ved og være lidt tæret så håber dne holder denne sæson ud så bliver det også en mgm komfort hjemme ved mig selv har godt nok ikke set ret meget til den pris og som er så simple og bruge har prøvet med rw-ok- træpiller og det har kørt uden problemmer nu skal der så køre 4x896 kg finske piller igenne her næste gang skal prøve lidt forskelligt og har været på ukig efter nogle meget dårlige piller da den skulle være fuldstændig lige godt om der er 50% sand og 50% træ blandet samen det skulle den kunne køre på uden problemmer har hørt fra andre der har fået fat i nogle ukraiske piller der slagger fuldstyndig til i scotte og woody men de kørte uden problemmer i mgm.
men jeg skal nok holde jer informeret har en kammerat der lige har fået en sat op her den anden dag han er også meget imponere over den

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

mgm 15 comfort

Indlæg af Klaus » 23 nov 2012 20:02

Jeg kan også tilslutte mig den problemfri drift, fyld piller på og tøm aske. Ingen klinke klanke, indstillinger eller fusken af nogen slags... Og man skal heller ikke have et reservedelslager af lysfølere, tændere og andet kram til at ligge.
Et pillefyr er i mine øjne noget der skal fungere som et oliefyr langt hen af vejen, altså minimum af daglig pasning udover pillepåfyldning(og ikke ugentlige eller månedlige gøremål) da træpiller er et rimeligt standardiseret produkt i et fornuftigt fyr kan brændes uden problemer selvom kvaliteten kan svinge en smule. Det krav er der ikke mange pillefyr der kan klare, men MGM, Biowin, Biotech ol, kan, og MGM kan fåes til en fornuftig pris(til en gnatrøv som mig :) ).
Selv fyrer jeg med Viking piller der er de billigste der kan fåes ved Pillemadsen pt. Og det kører bare fint.
På et tidspunkt vil jeg gerne have en Benekov eller lignende igen til at fyre med"brændbart" så forventer da også jeg skal bruge op til få minutter om dagen i fyrrummet igen.

Jakob83jensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 60
Tilmeldt: 05 mar 2013 19:56
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 130 + 50 garage
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9760
Geografisk sted: 9760

mgm 15 comfort

Indlæg af Jakob83jensen » 02 apr 2013 23:12

hej du skriver man kan komme forbi og se din mgm.. hvor i nordjylland befinder den sig :)


sjensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 20 mar 2010 09:15
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 167
Brændsel: Ystadpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 5.5
Geografisk sted: Slagelse

mgm 15 comfort

Indlæg af sjensen » 04 apr 2013 12:07

Jeg har også valgt at købe en MGM Comfort 15. Karsten var lige forbi inden påske. Har gjort klar ved ar fjerne den sokkel der var under det gamle fyr så det står og svæver på et stativ, lige til at sænke ned. Lagt fliser der kvor sokklen ver så jer er klar. Mangler bare at hører fra karsten ang. opsætning.

Valget faldt på MGM. pga. Har en DM 36 skorsten der er 7 m og en stålforring koster ca 1000 kr. pr. m.
Der er ikke så meget der skal justeres på dels ved opsætning og senere hen, tanken er vel at fyret giver dig varme :P . Du skal ikke arbejde dig varm på et fyr der ikke vil kører. icon_frown.gif
Det jeg har læst her inde på forrum er at det kører og giver varme. Ingen lange under menuer man skal ind og juster og eftertrimme.
MVH. Sjensen :great:

Brugeravatar
Sjanten
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 28 feb 2013 22:27
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 110
Brændsel: Trapiller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 4
Årligt forbrug: 4,5
Geografisk sted: Hvidsted, Hjørring
Kontakt:

mgm 15 comfort

Indlæg af Sjanten » 08 apr 2013 10:33

Der befinder sig et MGM 15 lidt uden for Hjørring du er velkommen til at komme og se i drift Jakob.
Du siger bare til.
Send evt en sms på 61711495


Besvar