Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Jubii.. Nyt legetøj til mig. :-)

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Rimus
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 39
Tilmeldt: 04 jan 2010 15:47
Mit fyr: Atmos DC32
Areal: 170+60
Brændsel: Grantræ
Fremviser gerne i postnummer: 7560
Geografisk sted: 7650 Hjerm

Jubii.. Nyt legetøj til mig. :-)

Indlæg af Rimus » 04 apr 2013 10:40

Så blev jeg den stolte ejer af en P&H Energy PH 12 pillefyr. Dog står den stadig på trailer til der kommer en truck og løfter den af, for 550kg tager man ikke bare i en arm. Skal så have fat i resten som skal bruges til at erstatte mit oliefyr. Dog er jeg lidt i tvivl om hvor stor vvb jeg skal have. Er 2 voksne og 2 små i husstanden så overvejer om en 160 liter er stor nok, måske der er nogen herinder der har lidt forstand på det. Evt. nogen som ligger inde med en nem og forståelig skitse af montering sammen med Atmos brændefyr. (Ved godt der ligger 1000 forskellige herinde).
Hmm. Der kommer nok 100 spørgsmål mere når jeg engang er klar til at montere.
Måske der er en dygtig venlig sjæl herinde som havde lyst til at montere den for mig??? for en slik ;-))

Mvh. René


FSJ
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 126
Tilmeldt: 17 okt 2011 11:07
Mit fyr: Atmos og Opop BlackStar Woody
Areal: 217
Brændsel: Træ + træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8600

Jubii.. Nyt legetøj til mig. :-)

Indlæg af FSJ » 04 apr 2013 13:36

Vi har 160l vvb til en familie på 6 (2 teenagere) og det er rigeligt til dagligt. Skal alle i bad samtidigt, skal jeg skrue op for temperaturen inden for at der er nok til alle.
Min Woody er monteret med kuglehaner så fremløb fra akku kan løbe gennem woody'en. Så kan den selv starte når der er behov og udnytte den sidste varme i akkuen. Den er som regel ikke koblet på, når jeg bruger Atmos'en, da jeg har set at temperaturen kan falde 6 grader gennem woody'en:-( (den virker som en radiator med skorsten på). Det optimale er ventiler der åbner og lukker for vandet gennem pillefyret automatisk. Havmand har vist en tegnign på et set-up der virker.
/Frank

Besvar