Ophobning af piller.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Agent007
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15 mar 2013 23:00
Mit fyr: Scotte 16 KW V 6.xx + BlackStar 1016
Areal: 235
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8462
Geografisk sted: Østjylland

Ophobning af piller.

Indlæg af Agent007 »

Halløj i forummet

Glædelig påske :) Og for en sikkerhedsskyld må jeg lige understrege at indlægget ikke er en aprilsnar. :)

Jeg har nu haft fornøjelse af et Scottepillefyr 16 KW med Blackstar semirens 1016 kedel.

Jeg har store problemer med at pillerne ophober sig på herden. (U-herd)

Jeg har forsøget at ændre i de fleste parametre og være tålmodig men ligelidt hjælper det.
Mere luft, mindre luft, Mere rens, mindre rens, mætning høj, mætning lav, 500g mere i autoberegning end målt osv osv.

Jeg tænker umiddelbart at pillerne ikke får lov at "brænde færdig" inden der skubbes nye i.
- Jeg har derfor forsøgt at ændre i autoberegning, til manuel, og så mætning lav/høj helt ned på 1,5 & 8 %
(Auto siger noget i retning af 2,6/23%). Nu har den kørt med det i ca. 5 timer, og der er allerede piller fyldt helt op i herden, vel ca. svarende til 4-5 dl.

sneglen leverer ca. 1480 g i testen.
Brænder med Germen Pellets 8 mm.
Keddeltemp er sat til 70+5 -10

Har naturligvis kørt med std tallene fra fabrikken og kørt guiden.

Lige mht guiden. Der kunne jo godt være mulighed for at ændre blæseren op så den der kom mere fut i pillerne, men så står den virkeligt og "hvæser" og det lyder det jo ikke til at meningen.

Hvad siger I? Hvor skal jeg sætte ind? :)

xkfc

Ophobning af piller.

Indlæg af xkfc »

Kontakt montøren og få fat i en anden herd. Er du selv montør skal du kontakte dem du købte fyret af.

Jeg er bange for du aldrig bliver glad for U-herden.
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Ophobning af piller.

Indlæg af pille bruger »

Agent007 skrev:Halløj i forummet

Glædelig påske :) Og for en sikkerhedsskyld må jeg lige understrege at indlægget ikke er en aprilsnar. :)

Jeg har nu haft fornøjelse af et Scottepillefyr 16 KW med Blackstar semirens 1016 kedel.

Jeg har store problemer med at pillerne ophober sig på herden. (U-herd)

Jeg har forsøget at ændre i de fleste parametre og være tålmodig men ligelidt hjælper det.
Mere luft, mindre luft, Mere rens, mindre rens, mætning høj, mætning lav, 500g mere i autoberegning end målt osv osv.

Jeg tænker umiddelbart at pillerne ikke får lov at "brænde færdig" inden der skubbes nye i.
- Jeg har derfor forsøgt at ændre i autoberegning, til manuel, og så mætning lav/høj helt ned på 1,5 & 8 %
(Auto siger noget i retning af 2,6/23%). Nu har den kørt med det i ca. 5 timer, og der er allerede piller fyldt helt op i herden, vel ca. svarende til 4-5 dl.

sneglen leverer ca. 1480 g i testen.
Brænder med Germen Pellets 8 mm.
Keddeltemp er sat til 70+5 -10

Har naturligvis kørt med std tallene fra fabrikken og kørt guiden.

Lige mht guiden. Der kunne jo godt være mulighed for at ændre blæseren op så den der kom mere fut i pillerne, men så står den virkeligt og "hvæser" og det lyder det jo ikke til at meningen.

Hvad siger I? Hvor skal jeg sætte ind? :)
Du skal give mere luft.
Som du selv er kommet frem til brænder pillerne ikke af inden nye kommer oven på.
Det er ikke meningen at der skal være hygge belysning i kedlen.
Der skal bål på.
Mere luft.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Besvar