Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mangler varmt vand, selvom kedel stå på 68 grader

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
olsenclaus
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 27 mar 2012 20:57

Mangler varmt vand, selvom kedel stå på 68 grader

Indlæg af olsenclaus » 31 mar 2013 20:01

Hej alle.
Håber virkelig at der er nogle af jer der kan hjælpe.
Min udfordring består i at jeg har 2 x 300 liters VVB med solvarme anlæg og en reka træpillekedel.
Jeg har efterhånden fundet ud af at hvis jeg tager en barbering i lunken vand og derefter går i bad, så er der ikke varmt vand til fruen og resten af familien, det er jo i sig selv ikke så godt..... MEN jeg har nu haft mulighed for at gå over og se hvad min kedel står på i varme grader og der blev jeg helt klar over at der er noget galt, da kedelen stod på 68 grader og der var ikke noget varmt vand i hanen. Der må da være en magnetventil eller andet der er åbner som den skal, eller ?
Mit solvarme anlæg er et Nilan- anlæg.


levi

Mangler varmt vand, selvom kedel stå på 68 grader

Indlæg af levi » 31 mar 2013 20:05

olsenclaus skrev:Hej alle.
Håber virkelig at der er nogle af jer der kan hjælpe.
Min udfordring består i at jeg har 2 x 300 liters VVB med solvarme anlæg og en reka træpillekedel.
Jeg har efterhånden fundet ud af at hvis jeg tager en barbering i lunken vand og derefter går i bad, så er der ikke varmt vand til fruen og resten af familien, det er jo i sig selv ikke så godt..... MEN jeg har nu haft mulighed for at gå over og se hvad min kedel står på i varme grader og der blev jeg helt klar over at der er noget galt, da kedelen stod på 68 grader og der var ikke noget varmt vand i hanen. Der må da være en magnetventil eller andet der er åbner som den skal, eller ?
Mit solvarme anlæg er et Nilan- anlæg.
Kan man få nogle billeder af beholderen, - og de rør der går hen til den fra kedlen - så vi kan se hvilke ventiler der sidder ifbm. installationen.

Hvor længe har du haft problemet ?

olsenclaus
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 27 mar 2012 20:57

Mangler varmt vand, selvom kedel stå på 68 grader

Indlæg af olsenclaus » 31 mar 2013 20:17

Ja, jeg skal prøve at få taget nogle. Det har stået på et godt stykke tid.


Besvar