Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Admiral i Bauhaus

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
HeineJepsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 207
Tilmeldt: 09 mar 2013 11:22
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 150
Brændsel: Barlinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 3

Admiral i Bauhaus

Indlæg af HeineJepsen » 31 mar 2013 12:44

Halløj fyrbødere, er der nogen der har set det tilbudde har i Bauhaus?

Det er en 10kw Admiral/Scotte/Woddy så vidt jeg har forstået icon_cheesygrin.gif Inkl. 320 l silo med låg, trækstabilisator, shunt og 1 pallepiller til 21.500,-

Med digital styrring??? Mon det er et godt bud, nogen der har en mening :D
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.


Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 13 gange

Admiral i Bauhaus

Indlæg af nasty » 31 mar 2013 13:08

fornuftig pris. men prøv at Google lidt og se om der kommer beder priser op
mener stadig der er den gamle kedel de sælger
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas

Brugeravatar
fantasia
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 17 okt 2011 23:20
Mit fyr: Woody 10Kw ver.6.78 BS20
Areal: 161
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4660
Årligt forbrug: ca. 6 t
Geografisk sted: Østsjælland
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 9 gange

Admiral i Bauhaus

Indlæg af fantasia » 31 mar 2013 13:17

Mht. den gamle kedel så skal man bare lige være opmærksom på den nye regler for godkendelser af kedler .
Så skal den være installeret inden 1/7-2013
Ellers synes jeg det er en ok pris da man bl.a får en palle piller med i købet.
Har Pellmon på fyret, dog ikke online.

Brugeravatar
ommy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 246
Tilmeldt: 22 okt 2011 17:05
Mit fyr: Scotte min, 10kw, v13
Areal: ca 135 i 2 etager
Brændsel: træpiller 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 5464
Årligt forbrug: 3.5t
Geografisk sted: Brenderup Fyn

Admiral i Bauhaus

Indlæg af ommy » 31 mar 2013 19:25

HeineJepsen skrev:Halløj fyrbødere, er der nogen der har set det tilbudde har i Bauhaus?

Det er en 10kw Admiral/Scotte/Woddy så vidt jeg har forstået icon_cheesygrin.gif Inkl. 320 l silo med låg, trækstabilisator, shunt og 1 pallepiller til 21.500,-

Med digital styrring??? Mon det er et godt bud, nogen der har en mening :D
Prisen er 21499 kr + 1000 kr for pillerne

Brugeravatar
2009bokke
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 269
Tilmeldt: 28 maj 2011 17:35
Mit fyr: BIOMAX 16 TURBO intercooler
Areal: 151
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3730
Årligt forbrug: 6000 KG

Admiral i Bauhaus

Indlæg af 2009bokke » 31 mar 2013 20:23

Lyder da billigt nok.... ja ok ikke sidste nye model.... men det ville den ikke være aligevel om et år :-)

folk er jo generelt glade for de fyr så der skulle vist ikke være noget at være (bange) for


Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Admiral i Bauhaus

Indlæg af WoodyHugo » 31 mar 2013 21:30

HeineJepsen skrev:Halløj fyrbødere, er der nogen der har set det tilbudde har i Bauhaus?

Det er en 10kw Admiral/Scotte/Woddy så vidt jeg har forstået icon_cheesygrin.gif Inkl. 320 l silo med låg, trækstabilisator, shunt og 1 pallepiller til 21.500,-

Med digital styrring??? Mon det er et godt bud, nogen der har en mening :D

Den er helt fin , er magen til den jeg købte for 1,5 år siden hos Andresen.......... dengang kostede den ca 25 af de store, så det er sq billigt ;-)

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Admiral i Bauhaus

Indlæg af hensan » 31 mar 2013 21:45

HeineJepsen skrev:Halløj fyrbødere, er der nogen der har set det tilbudde har i Bauhaus?

Det er en 10kw Admiral/Scotte/Woddy så vidt jeg har forstået icon_cheesygrin.gif Inkl. 320 l silo med låg, trækstabilisator, shunt og 1 pallepiller til 21.500,-

Med digital styrring??? Mon det er et godt bud, nogen der har en mening :D

Det er i bund og grund den samme udgave af kedlen & styring du var ude at se ved mig. Jeg ville ikke være betænkeligt ved køre til Bauhaus efter dette fyr.

Hvis du sammenligner priser sælger fx Andersens bioenergi som restsalg en tilsvarende model til 20.000 men kun med 200 liter magasin og desuden uden shunt & trækstabilisator.

HeineJepsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 207
Tilmeldt: 09 mar 2013 11:22
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 150
Brændsel: Barlinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 3

Admiral i Bauhaus

Indlæg af HeineJepsen » 31 mar 2013 22:29

hensan skrev:

Det er i bund og grund den samme udgave af kedlen & styring du var ude at se ved mig. Jeg ville ikke være betænkeligt ved køre til Bauhaus efter dette fyr.

Hvis du sammenligner priser sælger fx Andersens bioenergi som restsalg en tilsvarende model til 20.000 men kun med 200 liter magasin og desuden uden shunt & trækstabilisator.[/

Hvad sker der så lige her den 1/7 snakker vi andre kedler, eller kører de videre med semirens modellen? Og bortset fra rens'en er der så andre forskelle? Jeg får en ret kort skorsten i mit fyrrum, så det er ikke sikkert det er en fordel alligevel. I morgen har jeg fået en aftale om at se en mgm, og så skal jeg i tænkeboks :P
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Admiral i Bauhaus

Indlæg af hensan » 31 mar 2013 22:46

Hvad sker der så lige her den 1/7 snakker vi andre kedler, eller kører de videre med semirens modellen -->>

De kedler der sælges i øjeblikket (uanset mærke) er godkendt efter kl3. De må købes og sættes op indtil den 1/7. Når de er sat op vil de fortsat være tilladt at anvende men når et sådant anlæg tages ned må det ikke sælges til opsætning andre steder. I realiteten er det sikkert meget få anlæg der tages ned og sættes op andre steder - Normalt sætes et anlæg op og kører indtil det ikke kan mere eller det udskiftes på grund af den teknologiske udvikling. Der er derfor få personer der får et reelt problem med ændrede godkendelses klasser. Som eksempel kan du tage de oliefyr det p.t. tages ned for at sætte moderne træpille anlæg op. Der er ikke nogle af disse oliefyr anlæg der reelt ville blive solgt for at blive sat op andre steder. Den teknologiske udvikling har overhalet fyrene - selvom de fleste oliefyr anlæg sandsynligvis kunne køre flere år endnu.

Den nye blackstar kedel er godkendt efter kl5 og må derfor sælges/sættes op også efter den 1/7. Som jeg forstår det er der ikke taget stilling om NBE vil søge kl5 godkendelse til den "gamle" kedel og dermed er det muligvis ikke muligt at sælge/sætte denne kedel op efter 1/7 - men som sagt så vil dette sjældent være et faktisk problem for en "normal" bruger.
Det eneste reelle problem for en ny bruger af disse fyr ville være at der er en deadline på opsætning på 1/7 - det er dermed ikke muligt at købe nu og vente 1/2 år på at sætte fyret op.

HeineJepsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 207
Tilmeldt: 09 mar 2013 11:22
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 150
Brændsel: Barlinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 3

Admiral i Bauhaus

Indlæg af HeineJepsen » 31 mar 2013 23:00

hensan skrev:Hvad sker der så lige her den 1/7 snakker vi andre kedler, eller kører de videre med semirens modellen -->>

De kedler der sælges i øjeblikket (uanset mærke) er godkendt efter kl3. De må købes og sættes op indtil den 1/7. Når de er sat op vil de fortsat være tilladt at anvende men når et sådant anlæg tages ned må det ikke sælges til opsætning andre steder. I realiteten er det sikkert meget få anlæg der tages ned og sættes op andre steder - Normalt sætes et anlæg op og kører indtil det ikke kan mere eller det udskiftes på grund af den teknologiske udvikling. Der er derfor få personer der får et reelt problem med ændrede godkendelses klasser. Som eksempel kan du tage de oliefyr det p.t. tages ned for at sætte moderne træpille anlæg op. Der er ikke nogle af disse oliefyr anlæg der reelt ville blive solgt for at blive sat op andre steder. Den teknologiske udvikling har overhalet fyrene - selvom de fleste oliefyr anlæg sandsynligvis kunne køre flere år endnu.

Den nye blackstar kedel er godkendt efter kl5 og må derfor sælges/sættes op også efter den 1/7. Som jeg forstår det er der ikke taget stilling om NBE vil søge kl5 godkendelse til den "gamle" kedel og dermed er det muligvis ikke muligt at sælge/sætte denne kedel op efter 1/7 - men som sagt så vil dette sjældent være et faktisk problem for en "normal" bruger.
Det eneste reelle problem for en ny bruger af disse fyr ville være at der er en deadline på opsætning på 1/7 - det er dermed ikke muligt at købe nu og vente 1/2 år på at sætte fyret op.
Ok, så en reel teknologisk landvinding er der så næppe tale om altså :P mht til den 1/7 så løber jeg sq nok ind i lidt af et problem da, der er jeg ikke færdig til at sætte fyr op (har lige en tilbygning der skal være færdig først) hvad er det lige der bestemmer i brugstagelses dato - anmeldelse til kommunen/skorstensfejer måske.
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.


Besvar