Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Regnskab solceller virksomhedsordning.

Spørgsmål og diskussion om solceller
Solceller er blot endnu en måde at udnytte solens energi på
Brugeravatar
KjeldB
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 230
Tilmeldt: 31 mar 2011 11:16
Mit fyr: EKOHEAT 900
Areal: 145
Brændsel: Barlinek 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 9850
Årligt forbrug: ca. 2500 kg
Geografisk sted: Hirtshals

Regnskab solceller virksomhedsordning.

Indlæg af KjeldB » 03 jan 2013 20:42

cl3884 skrev:
Det lyder meget interessant, men det betyder jo en del ekstra arbejde med selvangivelsen - og helt sikkert hjælp fra en revisor, så hvad er egentlig den reelle besparelse ? Hvor meget spares der egentlig i forhold til at renteudgifterne opgives normalt på selvangivelsen ? Det skal jo ses i forhold til at man kan spare revisoren. Skats vejledning er jo egentlig klar nok.

Så meget ekstra arbejde er der nu ikke, jeg får et besøg ved en revisor i ca 1- 2 timer og så viser han mig, hvordan jeg selv skal gøre det fremover :great:
6,0 kw solcelle anlæg på taget :)
Varmepumpe Zibro S-3637


Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

Regnskab solceller virksomhedsordning.

Indlæg af Kjeld P » 07 mar 2013 08:32

Ja...det står jo her...så kan jeg også trække renterne fra mit Nykredit obligtionslån fra...efter rente-korrektion?
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1661239
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

Torben B Nielsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28 mar 2013 11:12

Regnskab solceller virksomhedsordning.

Indlæg af Torben B Nielsen » 28 mar 2013 11:35

hensan skrev:
Jeg lavede på et tidspunkt et regneark til både at følge min produktion samt et regnskabs ark - du er velkommen til at se om der er noget der kan dække dit behov.
Der er 4 forskellige faner med forskellige beregninger. Med vilje deles det ingen tal mellem ark selvom det stort set er de samme tal der bruges til det forskellige.
Solcelle regnskab konveteret til excel.xls
Arket er oprindeligt lavet i Open Office så det kan godt være der er lidt formatering der er gået tabt i konvertering til excel
Hej
Dette er bare et super super værktøj, tak for det, dejligt du vil dele.
Jeg kan bare desværre ikke forstå " Forventet produktion ifgl lynx beregning "
kommer det evt. fra en beregning jeg kan lave, jeg har ikke fået lavet en beregning på mit anlæg.
Jeg har mont. 22 stk. UL 300m panel 300W + 2 stk. StecaGrid 3000 venlig hilsen Torben / Randers.

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Regnskab solceller virksomhedsordning.

Indlæg af hensan » 28 mar 2013 11:48

Lynxplanner er Danfoss beregningsprogram hvad du kan forvente af din årlige produktion. Andre fabrikanter har sikkert tilsvarende programmer.

Du kan downloade Lynxplanner fra http://www.danfoss.com/BusinessAreas/So ... lanner.htm

Du kan vælge mange fabrikater af paneler men kun Danfoss egne invertere. Til husmandsbehov er det dog nok ikke den store fejl du gør ved at beregne på anden inverter end din specifikke - det hele bygger alligevel på statistik beregninger og antagelser om hvordag vejret arter sig.

Torben B Nielsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28 mar 2013 11:12

Regnskab solceller virksomhedsordning.

Indlæg af Torben B Nielsen » 29 mar 2013 11:52

hensan skrev:Lynxplanner er Danfoss beregningsprogram hvad du kan forvente af din årlige produktion. Andre fabrikanter har sikkert tilsvarende programmer.

Du kan downloade Lynxplanner fra http://www.danfoss.com/BusinessAreas/So ... lanner.htm

Du kan vælge mange fabrikater af paneler men kun Danfoss egne invertere. Til husmandsbehov er det dog nok ikke den store fejl du gør ved at beregne på anden inverter end din specifikke - det hele bygger alligevel på statistik beregninger og antagelser om hvordag vejret arter sig.
Hej, jeg siger mange gang tak for svar, jeg er igang med linket, mvh -Torben


Besvar