Debat: Bandekrig i Danmark

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Tom_AT »

jopa skrev:
At mene det er i orden at aflive andre fordi deres holdning ikke passer er sygt :evil:
Ergo jeg mener det er en syg holdning.

Mener du din kommentar er fornuftig da ?
Min kommentar om at vedkommende burde skydes er naturligvis en overdrivelse. Men når man offentligt har en så fremmedhadsk holdning som han har må man forvente at det giver noget respons. Og jeg mener helt bestemt at dette land ville være et bedre sted uden sådanne mennesker. Men jo, folk har selvfølgelig ret til deres holdning. Vi har jo så travlt med at fordømme ekstreme muslimer. Hvad med at se lidt indad? Nævnte personligheds holdning er jo mindst ligeså ekstrem.

jopa

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af jopa »

Hader alle former for ekstremisme, og kan garantere dig at Muslimer er nogen af de største racister der findes, og fint for mig skal ikke have noget med dem at gøre alligevel.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Lintz »

Som trådstarter må jeg sige at der er kommet rigtige mange gode meninger frem. Selv om jeg ikke har bidraget med så mange indslag læser jeg det der kommer med stor interesse - Keep going - og bevar den gode tone, også selv om vi måske er rygende uenige.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
lille_smed
Stoker XV
Stoker XV
14
Indlæg: 1312
Tilmeldt: 10 feb 2010 19:24
Mit fyr: scotte
Areal: 238 + 20 kælder +150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8781
Årligt forbrug: 6 tons træpiller
Geografisk sted: 10 km uden for horsens stenderup 8781
Blevet takket: 13 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af lille_smed »

nu med hensyn til de unge mennesker .. der hvor jeg arbejder har vi et par lærling, som løber sammen med ak 81. på den måde de opføre sig, er efter min mening total respekt løst over for sine med mennesker, total lige glad med regler og at det går ud over andre, bare de selv har det godt, og kommer dem selv til godt, og hurtige penge er jo godt, for så kan man jo lige købe div dimser og spiller sej,og smart over for alle.. sådan nogle unge mennesker har jeg det svært ved .. for hvordan kan man nå dem. for lige meget hvad man forsøger at forklar dem om livet .. så er man bare et gammelt fjols, de ved jo bedst selv

efter min er det de 179 der er inde på bogen som har svigtet. i stor stil.

jeg har sku altid lært at have respekt for andre og tale pænt til dem. men som samfundet har udviklet sig. skal børn og unge i dag .. skånes og bestemme og gøre hvad de vil .. gør forælderne modstand så er de bare dårlige forælder,

forælder bliver påvirket i stor stil af tv. hvor der hele tiden kommer op at børn skal skånes og ikke må udsættes for det ene og det andet.

har man lavet noget møg skal man straffes.. jeg har fået røvfuld af den gamle.. helt fortjænt, uha nej det må man da sanlig ikke i dag (heller ikke da jeg var dreng, men det tog men ikke så tungt) i dag er det jo lige før de skal have ros for at lave møg i det..

stor det til mig .. vil jeg starte i skolen .. indfør skole uniform og væk med smart mobiler og div ting .. med bring mad pakke og bøger . resten skal blive hjemme .. kommer det med i skole aligevel.. beslaglægges og smides ud.. ingen chancer for at få det tilbage.

det vil give bøvl den første tid, indtil børn og forælder fatter det.
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Tom_AT »

jopa skrev:Hader alle former for ekstremisme, og kan garantere dig at Muslimer er nogen af de største racister der findes, og fint for mig skal ikke have noget med dem at gøre alligevel.
Og det ved du fordi du har boet mange år i et mellemøstlig land? Eller "bare" dine holdning?

Selvfølgelig findes der racister. De findes overalt i alle dele af verden.

jopa

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af jopa »

Og det ved jeg fordi jeg har håndteret de typer i hele mit arbejdsliv.
Så kan du gætte dig til mit erhverv 8)
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Tom_AT »

Panser ;)

Jeg har en makker der er panser i kbh. Han fortæller mig at der generelt er en overvægt af racisme blandt landet politistyrke i forhold til andre dele af landets arbejdsstyrke. Jeg ved ikke om jeg forstår det. Men som med indvandrere der konstant løber panden mod muren og så efterhånden tager sagen i egen hånd, er det vel det samme den anden vej rundt.

I øvrigt ikke for at kalde dig racist.
Men jeg kan da godt forestille mig at man, hvis man konstant skal tackle indvandrerbander, efterhånden opbygger en vis afsky overfor sådanne mennesker. Ikke at jeg synes det er i orden. Men vi er jo kun mennesker.
jopa

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af jopa »

Tom_AT skrev:Panser ;)



I øvrigt ikke for at kalde dig racist.
Men jeg kan da godt forestille mig at man, hvis man konstant skal tackle indvandrerbander, efterhånden opbygger en vis afsky overfor sådanne mennesker. Ikke at jeg synes det er i orden. Men vi er jo kun mennesker.
Jeg betragter mig ikke selv som racist, men realist.


Tro mig de hader hinanden indbyrdes shia versus suni , arabere versus somaliere, osv osv og de er stort set alle enige om at de ikke kan lide Palæstinensere 8)

Problemet er at velfungerende indvandrere vælger engelsk sprogede lande og analfabeterne vælger Danmark hvor Politikerne har berøringsangst og mener det er racisme at stille samme krav til dem som de stiller til os andre 8)
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Oldgaard »

lille_smed skrev:nu med hensyn til de unge mennesker .. der hvor jeg arbejder har vi et par lærling, som løber sammen med ak 81. på den måde de opføre sig, er efter min mening total respekt løst over for sine med mennesker, total lige glad med regler og at det går ud over andre, bare de selv har det godt, og kommer dem selv til godt, og hurtige penge er jo godt, for så kan man jo lige købe div dimser og spiller sej,og smart over for alle.. sådan nogle unge mennesker har jeg det svært ved .. for hvordan kan man nå dem. for lige meget hvad man forsøger at forklar dem om livet .. så er man bare et gammelt fjols, de ved jo bedst selv
Se med dem på jeres arbejdsplads, så kunne/burde i andre (medarbejdere) sætte jer ned sammen med den og forklare lidt om hvordan verden og livet er skruet sammen, det er ikke sikkert det hjælper men det kunne måske sætte lidt tanker i gang hos dem ;)

lille_smed skrev:efter min er det de 179 der er inde på bogen som har svigtet. i stor stil.
Fuldkommen rigtigt, desværre så er det jo os selv som har været med til at bestemme hvem der sidder derinde
lille_smed skrev:jeg har sku altid lært at have respekt for andre og tale pænt til dem. men som samfundet har udviklet sig. skal børn og unge i dag .. skånes og bestemme og gøre hvad de vil .. gør forælderne modstand så er de bare dårlige forælder,

forælder bliver påvirket i stor stil af tv. hvor der hele tiden kommer op at børn skal skånes og ikke må udsættes for det ene og det andet.

har man lavet noget møg skal man straffes.. jeg har fået røvfuld af den gamle.. helt fortjænt, uha nej det må man da sanlig ikke i dag (heller ikke da jeg var dreng, men det tog men ikke så tungt) i dag er det jo lige før de skal have ros for at lave møg i det..
vores unger ( ja det er gudskelov tøser) er opdraget uden en i røven men efter den den måde, at hvis du siger A så må du også sige B, samt vi har fra de var mindre givet dem ansvar for tingene og gik noget galt så bare surt for dem, på den måde har de lært at hvis man ikke opfører sig fornuftigt så er der en konsekvens, jeg hader den pladder hunanisme som reagerer i dag, forældre må næsten ikke skælde deres øgleyngel ud uden de bliver truet med bål og brand
lille_smed skrev:stor det til mig .. vil jeg starte i skolen .. indfør skole uniform og væk med smart mobiler og div ting .. med bring mad pakke og bøger . resten skal blive hjemme .. kommer det med i skole aligevel.. beslaglægges og smides ud.. ingen chancer for at få det tilbage.

det vil give bøvl den første tid, indtil børn og forælder fatter det.
Det er en rigtig god ide :great: :great: , samtidig så ville kapløbet om det nyeste tøj, mobiler og andet blivet stoppet
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 47 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Tom_AT »

jopa skrev:
Jeg betragter mig ikke selv som racist, men realist.


Tro mig de hader hinanden indbyrdes shia versus suni , arabere versus somaliere, osv osv og de er stort set alle enige om at de ikke kan lide Palæstinensere 8)

Problemet er at velfungerende indvandrere vælger engelsk sprogede lande og analfabeterne vælger Danmark hvor Politikerne har berøringsangst og mener det er racisme at stille samme krav til dem som de stiller til os andre 8)
Vi er nok ikke helt så langt fra hinanden, som først antaget :)

Jeg kan sagtens se hvad du mener. Mit problem overordnet set er egentligt at jeg synes medmenneskeligheden er røget, fuldstændigt. Vi er havnet i en ond cirkel hvor erhvervslivet ikke vil have (2./3. gen) indvandrere ind. Samtidigt laver (2./3. gen) indvandrere ballade fordi de stort set er uønskede på de danske arbejdsplader. Men hvor ligger ansvaret?

Besvar