Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Debat: Bandekrig i Danmark

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
t-staff
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af t-staff » 28 mar 2013 06:36

Hvad med at lave et stort stokerfyr som kan fyre med bandemedlemmer ? :) så er det problem løst


Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Havmand » 28 mar 2013 06:53

Nu banderne så gerne vil ødelægge det for andre, kunne vi så ikke sende et par busser på studietur til berlin... Jeg har hørt noget om at staten har et stykke mur der skal væk... Politiet kunne Jo holde ferie, så banderne selv står med de vrede borgere icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Havmand » 28 mar 2013 06:55

t-staff skrev:Hvad med at lave et stort stokerfyr som kan fyre med bandemedlemmer ? :) så er det problem løst
Brændværdien er ikke så god...
Jeg mener det kræver 800 kg eg at kremere et menneske ved åben ild...
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

Brugeravatar
Fer
Supporter
Supporter
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 25 maj 2010 21:22
Mit fyr: Biotech Top Light
Areal: 237 + 25
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Årligt forbrug: Forventet 8 tons.
Geografisk sted: Nr. Tvede
Modtaget likes: 1 gang

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Fer » 28 mar 2013 07:56

Oldgaard skrev:
Vi danskere er jo ikke anderledes når man ser ud i verden, det er nok meget normalt at man søger de områder hvor der i forvejen bor nogen man kan føle tilknytning til ;)



Tja om div. lovpakker virker, det kommer an på hvordan man ser på det ;) men for min skyld måtte vi gerne have reglen med 3 strikes så er det bag tremmer resten af din tid. ( For hver handling er der en konsekvens, den kan være god eller dårlig alt efter din handling )

den (opblomstring) der åbenbart er tror jeg lige så meget er den fokus der er på de forskellige bander i div. nyhedsmedier, det gør det jo meget nemmere for nye at finde ud af hvor de skal søge hen ;)


At bruge arbejdsløshed eller manglende tilbud til de unge som undskyldning for deres opførsel, der er i mine øjne fuldkommet latterligt, helt ærligt hvis jeg eller (tror jeg ) andre i alderen+40 havde opført os sådan dengang vi var sen teenager eller først i tyverne så er jeg helt sikker på at vores fædre havde taget fat i nakken på os og fortalt os lidt om livets realiteter, modsat i dag, fyha da hvis man får talt lidt for hårdt til poderne så mishandler man dem jo nærmest og de skal efterfølgende i behandling for traumer.

Jeg har altid levet efter devisen, det er kun uintelligente mennesker der keder sig og har aldrig set nogen grund til at brænde biler af eller lave hærværk, ( især fordi jeg vidste at der så ville falde brænde ned fra den gamle ;) ) det er jo tit det man hører som grund for deres opførsel, jamen kommunen laver ikke nogen aktivitetstilbud til os.
Du har da fuldstændigt ret i at forældrene spiller en stor rolle. Omvendt, så tror jeg altså på at det må være meget demotiverende ikke at kunne få et arbejde (hvilket jeg er overbevist om at, er meget svært når man hedder Osama, bor i Gellerrup parken, har måske bestået 9 klasses eksamen, derudover ikke har lavet noget de sidste 5 år, andet end ting der er skrevet på straffeattesten) Da der var gang i hjulene, var der jobs til alle. Idag har unge med uddannelse svært ved at få et arbejde.

Nu har vi konstateret at forældrene har svigtet. Skal vi så bare kigge på problemet og sige det var forældrenes skyld? Eller skal vi gøre noget for at løse problemet. (Jeg tænker ikke på kommunale opholdssteder for at beskæftige dem.... Jeg tænker arbejde) Det er nok ikke nemt bare at give dem et job i Netto, og tro de kan passe det fra første dag. Hvordan man får dem til at lære at passe et job, er der vist andre end mig der ved hvordan man gør.

Tror ikke 3 strikes reglen vil løse problemet. Tænk på nogen situationer du vil skabe, når en laver noget 3 gang.... skyde sig fri? eller blive fanget... konsekvensen ved at prøve at skyde sig fri vil være lig nul... du skal ind og side resten af livet alligevel.

Et tanke spil, kunne være at man blev idømt en uddannelse under sit fængselsophold istedet for bare at lave klemmmer i 3 år. Hvad med en dom der hed. "Du idømmes fængsel, indtil du har gennemført en håndværker uddannelse!" (Eller anden uddannelse)
--
Mvh Tommy Fer
Biotech Top Light

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7984
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 795 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Lintz » 28 mar 2013 08:06

Fer skrev:
Du har da fuldstændigt ret i at forældrene spiller en stor rolle. Omvendt, så tror jeg altså på at det må være meget demotiverende ikke at kunne få et arbejde (hvilket jeg er overbevist om at, er meget svært når man hedder Osama, bor i Gellerrup parken, har måske bestået 9 klasses eksamen, derudover ikke har lavet noget de sidste 5 år, andet end ting der er skrevet på straffeattesten) Da der var gang i hjulene, var der jobs til alle. Idag har unge med uddannelse svært ved at få et arbejde.

Nu har vi konstateret at forældrene har svigtet. Skal vi så bare kigge på problemet og sige det var forældrenes skyld? Eller skal vi gøre noget for at løse problemet. (Jeg tænker ikke på kommunale opholdssteder for at beskæftige dem.... Jeg tænker arbejde) Det er nok ikke nemt bare at give dem et job i Netto, og tro de kan passe det fra første dag. Hvordan man får dem til at lære at passe et job, er der vist andre end mig der ved hvordan man gør.

Tror ikke 3 strikes reglen vil løse problemet. Tænk på nogen situationer du vil skabe, når en laver noget 3 gang.... skyde sig fri? eller blive fanget... konsekvensen ved at prøve at skyde sig fri vil være lig nul... du skal ind og side resten af livet alligevel.

Et tanke spil, kunne være at man blev idømt en uddannelse under sit fængselsophold istedet for bare at lave klemmmer i 3 år. Hvad med en dom der hed. "Du idømmes fængsel, indtil du har gennemført en håndværker uddannelse!" (Eller anden uddannelse)
Og hvad er det næste så. At krimille med en tvungen uddannellse skal forfordeles til de job der er.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Oldgaard » 28 mar 2013 08:17

Det er muligt at det vil hjælpe med arbejde til dem som bare går rundt, men det hjælper stadig ikke at sætte ind efter de først har fået pletter på straffeattesten, hvorfor ikke forsøge at sætte ind før det sker ? der er jo ingen der har forbudt unge selv at vise lidt internativ og selv forsøge at komme videre i livet ;)
Hvordan har (for at blive i termen udlændinge v. danskere) Søren lært at passe et arbejde ? ved at prøve ;) hvorfor skulle lille stakkels Obama ikke også kunne prøve ? Jeg har set mange eksempler på at folk med anden oprindelse sagtens kan klare sig, fordi de har viljen og baglandet i orden, hvis man ikke har opbakning hjemme fra så er det sku ikke nemt at komme videre med job og uddannelse.


Der skal sættes ind meget tidligere ( og det gælder for alle folkeslag ) helt ærligt så er der sku noget galt når man en hverdags aften kl 23 ser poder på 10-11-12 år rende rundt i byen og skabe sig tosset.

Hvis man sidder bag tremmer så er der faktisk mulighed for at lære ;)
http://www.kriminalforsorgen.dk/Default.aspx?ID=1307

men igen, det kan jo ikke lade sig gøre for knægten der (kun) har fået en dom på 6 mdr. ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Tom_AT » 28 mar 2013 11:10

Oldgaard skrev:Det er muligt at det vil hjælpe med arbejde til dem som bare går rundt, men det hjælper stadig ikke at sætte ind efter de først har fået pletter på straffeattesten, hvorfor ikke forsøge at sætte ind før det sker ? der er jo ingen der har forbudt unge selv at vise lidt internativ og selv forsøge at komme videre i livet ;)
Hvordan har (for at blive i termen udlændinge v. danskere) Søren lært at passe et arbejde ? ved at prøve ;) hvorfor skulle lille stakkels Obama ikke også kunne prøve ? Jeg har set mange eksempler på at folk med anden oprindelse sagtens kan klare sig, fordi de har viljen og baglandet i orden, hvis man ikke har opbakning hjemme fra så er det sku ikke nemt at komme videre med job og uddannelse.


Der skal sættes ind meget tidligere ( og det gælder for alle folkeslag ) helt ærligt så er der sku noget galt når man en hverdags aften kl 23 ser poder på 10-11-12 år rende rundt i byen og skabe sig tosset.

Hvis man sidder bag tremmer så er der faktisk mulighed for at lære ;)
http://www.kriminalforsorgen.dk/Default.aspx?ID=1307

men igen, det kan jo ikke lade sig gøre for knægten der (kun) har fået en dom på 6 mdr. ;)
Ak ja. Hvis bare verden var så nem.
Der er en ting du lige glemmer. Rigtigt mange danskere/indvandrede der enten hedder noget "forkert" eller har den "forkerte" hudfarve bliver sorteret fra, alene pga det. Der skal IKKE andet til.

Jeg har en kammerat der er adopteret. Han er pænt sort. Har dansk navn osv. Men fordi hans danske forældre har valgt at beholde hans oprindelige mellemnavn står der altså også et meget udansk-navn når han skriver job-ansøgninger. Han har efterhånden måtte sande at jobansøgninger hvor han enten vedlægger billede, eller bruger sit mellemnavn stort set aldrig giver respons. Hvor ansøgninger hvor disse to ting ikke fremgår stort set altid giver respons.

Gutten her taler jysk ligesom de fleste andre jyder. Og så er hans paratviden, matematiske og danskkundskaber langt større end en gennemsnitsdansker. Men det er alt sammen ligemeget hvis man ikke lige lugter og ligner leverpostej.

Som jeg skrev før, det er ikke acceptabelt med disse bander. Men oplever man nok uvilje i det samfund man lever i, så finder man på sine egne regler.

Du kan da selv se hvordan det gik med Trykkefrihedsselskabets afvisning af en gut, med eneste begrundelse at han hedder Jihad. Man skal vist stemme DF for at kunne se nogen som helst fornuft i det. Jeg undrer mig over at det overhovedet er tilladt. En skam ham skytten ikke fik ram på Lars H***********.

jopa

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af jopa » 28 mar 2013 11:15

Tom_AT skrev:


En skam ham skytten ikke fik ram på Lars H***********.
Syg udmelding

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Tom_AT » 28 mar 2013 11:17

jopa skrev: Syg udmelding
Hvis du ikke har en mere fornuftig kommentar at komme med. Er du så ikke rar bare at lade være?

Dette skulle jo egentlig være en debat-tråd. Er du ikke enig i det jeg skriver, så skriv hvorfor.

jopa

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af jopa » 28 mar 2013 11:26

Tom_AT skrev:
Hvis du ikke har en mere fornuftig kommentar at komme med. Er du så ikke rar bare at lade være?

Dette skulle jo egentlig være en debat-tråd. Er du ikke enig i det jeg skriver, så skriv hvorfor.
At mene det er i orden at aflive andre fordi deres holdning ikke passer er sygt :evil:
Ergo jeg mener det er en syg holdning.

Mener du din kommentar er fornuftig da ?


Besvar