Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Debat: Bandekrig i Danmark

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Tom_AT » 27 mar 2013 09:08

Helt enig med Triumph.

Der er vel også en forskel på om det er indvandrerbander eller bander generelt.
For ser man på indvandrerbander tror jeg en stor del af skylden ligger hos samfundet. Danmark er efterhånden blevet et land hvor alt der ikke er leverpostej, lunken pilsner og rødgrød med fløde er djævlens værk. Vi giver efterhånden muslimer skylden for al verdens dårligdom.
Jeg bryder mig på ingen måde om disse indvandrerbander og lignende grupperinger. Men løber man panden mod muren længe nok, og oplever nok modgang i det samfund man lever i, så finder man på andre måder at overleve på. Og det gælder sgu ikke kun disse unge knægte. Vi andre ville gøre det samme, hvis det var os der stod i samme situation.

Så er det jo også blevet meget populært at bede de samme grupperinger bare at smutte hjem hvis de ikke kan lide lugten i bageriet. Men eftersom de stort set alle sammen er født her i landet og ingen relationer har til deres forældre eller bedsteforældre hjemland kan det jo ikke hjælpe noget. Jeg tror ikke vi får løst bandeproblemet før vi andre, altså os "rigtige" danskere lærer at verden ikke kun drejer sig om leverpostej og lunken pilsner. Men det vil desværre nok sige aldrig.

Men jo, skal vi se lidt på os selv, er der vist ingen tvivl om at de danske unge har det lidt for nemt. De ter sig som de har lyst til og forældrene har mere travlt med at skyde skylden på omgangskreds, folkeskolen og samfundet generelt. Hvad med at kigge lidt indad?


jopa

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af jopa » 27 mar 2013 11:41

Tom_AT skrev:Helt enig med Triumph.

Der er vel også en forskel på om det er indvandrerbander eller bander generelt.
For ser man på indvandrerbander tror jeg en stor del af skylden ligger hos samfundet. Danmark er efterhånden blevet et land hvor alt der ikke er leverpostej, lunken pilsner og rødgrød med fløde er djævlens værk. Vi giver efterhånden muslimer skylden for al verdens dårligdom.
Jeg bryder mig på ingen måde om disse indvandrerbander og lignende grupperinger. Men løber man panden mod muren længe nok, og oplever nok modgang i det samfund man lever i, så finder man på andre måder at overleve på. Og det gælder sgu ikke kun disse unge knægte. Vi andre ville gøre det samme, hvis det var os der stod i samme situation.

Så er det jo også blevet meget populært at bede de samme grupperinger bare at smutte hjem hvis de ikke kan lide lugten i bageriet. Men eftersom de stort set alle sammen er født her i landet og ingen relationer har til deres forældre eller bedsteforældre hjemland kan det jo ikke hjælpe noget. Jeg tror ikke vi får løst bandeproblemet før vi andre, altså os "rigtige" danskere lærer at verden ikke kun drejer sig om leverpostej og lunken pilsner. Men det vil desværre nok sige aldrig.

Men jo, skal vi se lidt på os selv, er der vist ingen tvivl om at de danske unge har det lidt for nemt. De ter sig som de har lyst til og forældrene har mere travlt med at skyde skylden på omgangskreds, folkeskolen og samfundet generelt. Hvad med at kigge lidt indad?
Typisk Radikal holdning :P
Tror man skal bo i områderne for at kunne sætte sig ordentlig ind i problemerne.
ps 250 registrerede bandemedlemmer har ikke Dansk pas :twisted:

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af triumph » 27 mar 2013 12:19

jopa skrev:

ps 250 registrerede bandemedlemmer har ikke Dansk pas :twisted:
Ud af 2000, eller hvad !?

Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Olaf13 » 27 mar 2013 12:42

triumph skrev:
Ud af 2000, eller hvad !?
Dem der har dansk pas kunne jo dømmes til at opholde sig i en årrække på en af vores små øer lig Christiansøicon_cheesygrin.gif

batman100
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 13 apr 2012 22:17
Mit fyr: Scotte 20 kw
Areal: 280
Brændsel: piller, Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 7160
Årligt forbrug: ca. 8 tons
Geografisk sted: 7160
Modtaget likes: 1 gang

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af batman100 » 27 mar 2013 13:34

Vel ikke helt tilfældigt vi har en ø der hedder Anholt? ;-)

Bortset fra det er jeg helt enig i at det er forældrene der svigter - men desværre er de jo traditionelt ikke i stand til at styre drengebørn, som pr. automatik er 'herrer i huset' qua deres køn.

Det er alt for nemt at give samfundet skylden, mange udlændinge vælger bevidst at klumpe sig sammen i hvad der ender med at blive ghettoer efterhånden som 'almindelige' velfungerende mennesker vælger at fraflytte disse områder. Desværre er det i Danmark ikke muligt at opstille kvoter for fordelingen af mennesker, hvilket giver skoler, boligområder, arbejdspladser etc. store problemer. Tænk bare på hotellet der forsøgte at lave en kvindeetage, sikken en polimik det afstedkom.

Bor selv nu ude på landet, og der er langt imellem vi ser udlændinge - udover pizzamanden - men efter mange år i København har jeg set hvad det gør for et område når en bestemt gruppe dominerer. Uanset om det er polakker eller arabere er det ikke noget positivt...


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Landlyst » 27 mar 2013 20:02

Uanset religiøsoverbevisning, så har Dolph fat i noget.... Død ved kølle.... icon_cheesygrin.gif

pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af pejle » 27 mar 2013 20:09

batman100 skrev:Vel ikke helt tilfældigt vi har en ø der hedder Anholt? ;-)

Bortset fra det er jeg helt enig i at det er forældrene der svigter - men desværre er de jo traditionelt ikke i stand til at styre drengebørn, som pr. automatik er 'herrer i huset' qua deres køn.

Det er alt for nemt at give samfundet skylden, mange udlændinge vælger bevidst at klumpe sig sammen i hvad der ender med at blive ghettoer efterhånden som 'almindelige' velfungerende mennesker vælger at fraflytte disse områder. Desværre er det i Danmark ikke muligt at opstille kvoter for fordelingen af mennesker, hvilket giver skoler, boligområder, arbejdspladser etc. store problemer. Tænk bare på hotellet der forsøgte at lave en kvindeetage, sikken en polimik det afstedkom.

Bor selv nu ude på landet, og der er langt imellem vi ser udlændinge - udover pizzamanden - men efter mange år i København har jeg set hvad det gør for et område når en bestemt gruppe dominerer. Uanset om det er polakker eller arabere er det ikke noget positivt...
eller danskere. Bander har rigtig meget at gøre med at man ikke har et ståsted - og det skabes i banden - ja også i HA/Bandidos.
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af pejle » 27 mar 2013 20:10

Landlyst skrev:Uanset religiøsoverbevisning, så har Dolph fat i noget.... Død ved kølle.... icon_cheesygrin.gif
Godt at tråden ikke er så lang - har lige nu fundet ud af hvem Dolph er icon_cheesygrin.gif
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Lintz » 27 mar 2013 21:07

triumph skrev:
Ud af 2000, eller hvad !?
Om det er en promille eller procent der ikke har dansk pas er vel ligyldig - 250 er for mange og det er vel let at jage dem "ad pommeren til"
Så er de da væk.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Debat: Bandekrig i Danmark

Indlæg af Oldgaard » 27 mar 2013 21:36

Fer skrev:Jeg tror næppe at der er tale om at det offentlige placerer dem i ghettoer... Tror nærmere at de selv søger derhen. Men et er sikkert, at det er en stor del af problemet.
Vi danskere er jo ikke anderledes når man ser ud i verden, det er nok meget normalt at man søger de områder hvor der i forvejen bor nogen man kan føle tilknytning til ;)
Fer skrev:Jeg vil vove påstanden at de lovpakker der er lavet virker, der sidder rigtig mange inde fra banderne. Jeg tror nærmere at denne "opblomstring" blandt andet skal ses i konjekturen, pga. høj ungdoms arbejdsløshed.
Tja om div. lovpakker virker, det kommer an på hvordan man ser på det ;) men for min skyld måtte vi gerne have reglen med 3 strikes så er det bag tremmer resten af din tid. ( For hver handling er der en konsekvens, den kan være god eller dårlig alt efter din handling )

den (opblomstring) der åbenbart er tror jeg lige så meget er den fokus der er på de forskellige bander i div. nyhedsmedier, det gør det jo meget nemmere for nye at finde ud af hvor de skal søge hen ;)


At bruge arbejdsløshed eller manglende tilbud til de unge som undskyldning for deres opførsel, der er i mine øjne fuldkommet latterligt, helt ærligt hvis jeg eller (tror jeg ) andre i alderen+40 havde opført os sådan dengang vi var sen teenager eller først i tyverne så er jeg helt sikker på at vores fædre havde taget fat i nakken på os og fortalt os lidt om livets realiteter, modsat i dag, fyha da hvis man får talt lidt for hårdt til poderne så mishandler man dem jo nærmest og de skal efterfølgende i behandling for traumer.

Jeg har altid levet efter devisen, det er kun uintelligente mennesker der keder sig og har aldrig set nogen grund til at brænde biler af eller lave hærværk, ( især fordi jeg vidste at der så ville falde brænde ned fra den gamle ;) ) det er jo tit det man hører som grund for deres opførsel, jamen kommunen laver ikke nogen aktivitetstilbud til os.
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm


Besvar