Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

hjælp til min fabia...

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Givet likes: 50 gange
Modtaget likes: 39 gange

hjælp til min fabia...

Indlæg af J-B » 26 mar 2013 00:08

Hej Big.
Jeg har prøvet det samme med en lignende bil (Fiat 127).
Det var de inderste knokkelled/aksel det var galt med.
Når du skal tjekke øh kontrollere så skal du have bilen til at stå på jorden, da hvis du løfter den op så er den ikke der hvor der er slidt spor, og så kan du ikke mærke noget.
Håber du også får tid til andet her i påsken :great:


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

hjælp til min fabia...

Indlæg af Bigfoot » 26 mar 2013 07:06

jamen lad os lige få lidt svar på alt det som er skrevet.

Bilens styrestænger, blev skiftet for et lille år siden. Og de blev også tjekket en ekstra gang nu her.
Bilen blev sporet for tre uger siden, med alt i det grønne område, da vi skiftede bærearmsbøsninger.

Hjulene er en mulighed, men så ville det komme til udtryk hele tiden.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

hjælp til min fabia...

Indlæg af Bigfoot » 26 mar 2013 07:15

bilen har som sagt kørt 367.000 km, og det er ikke pis.
Koblingen er undersøgt om det er dobbeltmasse svinghjul, og det er det ikke. Det som også udelukker koblingen, er at rystelserne ikke er afhængige af motoromdrejninger. De gange hvor den også ryster under udkobling, da har jeg prøvet at give gas, og det har intet ændret på rystelserne.

Jeg troede det var motorophænget i den ene side der gjorde det. For jeg opdagede at motoren hang 2 cm for lavt i den side. Jeg fik fat i et andet ophæng igår, og fik motoren op på plads igen, men det ændrede intet på det.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

hjælp til min fabia...

Indlæg af Brian B » 26 mar 2013 09:27

Hej
På min golf gik den afbalancerings ring løs på trækakslen det gav osse en masse rystelser når den kom i klemme inde ved vangen.. Ved ikk om det kan være sådan en der driller
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

hjælp til min fabia...

Indlæg af Bigfoot » 26 mar 2013 11:46

jeg prøver i dag med en anden trækaksel til venstre side. Det kan tydeligt mærkes at det er i den side problemet opstår.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

hjælp til min fabia...

Indlæg af TaagMan » 26 mar 2013 11:48

Jeg tror bare den skal køres til, så skal det nok gå væk igen :P
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

hjælp til min fabia...

Indlæg af Bigfoot » 26 mar 2013 11:57

TaagMan skrev:Jeg tror bare den skal køres til, så skal det nok gå væk igen :P
ja bilen er jo som ny endnu..... Hvilket den faktisk er, lige bortsæt fra det rysteri her. icon_cheesygrin.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
2009bokke
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 269
Tilmeldt: 28 maj 2011 17:35
Mit fyr: BIOMAX 16 TURBO intercooler
Areal: 151
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3730
Årligt forbrug: 6000 KG

hjælp til min fabia...

Indlæg af 2009bokke » 26 mar 2013 14:14

Prøv at kør den til en skoda mekaniker.... ;-)

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 794
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 14 gange

hjælp til min fabia...

Indlæg af Lau » 26 mar 2013 16:11

Brian B skrev:Hej
På min golf gik den afbalancerings ring løs på trækakslen det gav osse en masse rystelser når den kom i klemme inde ved vangen.. Ved ikk om det kan være sådan en der driller
Hov ja, min egen polo (den samme som en fabia) den smed også sådan en afbalancerings-satan - jeg skar den over med en vinkelsliber og kører nu uden. Det var lige præcis ryselser ved en bestemt hastighed. Jeg fandt den først, da jeg decideret var ude og rykke i afbalancerings-ringen.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

hjælp til min fabia...

Indlæg af Bigfoot » 26 mar 2013 16:32

2009bokke skrev:Prøv at kør den til en skoda mekaniker.... ;-)
og tro mig, det koster så lige lidt mere end 1,25 i timen kan jeg sige dig.... når jeg har alt til rådighed selv, endda servicecomputer og alt, og jeg i forvejen har lavet alt selv. Så skal jeg ikke til skoda med den bil.

De vil så også bruge de første 8 timer på bare at forstå hvordan den lille 3-cylindrede motor har kunne køre alle de km. Det er så vidt vides, den fabia i landet, med den lille motor, som har kørt længst.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar