Bjarne B. skrev:
Jo da. Men nu kan man godt kontrollere dem visuelt og konkludere, at de ser fine ud, men hvis ikke man prøver dem af, kan de jo godt være defekte alligevel.
jeg tjekker ikke kun ting visuelt.... jeg er skam mekaniker af uddannelse og alt. Har haft bilen på lift i dag, og tjekket det hele igennem efter bogen og forskrifterne.
men jeg aner bare ikke længere hvor jeg skal lede.
næste skridt er trækakslerne....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
TaagMan skrev:Hvad hvis du kobler ud og bremser let....?
kobler ud, fjerner problemet, som regel... at bremse, gør det kun en anelse minimeret, men ikke meget.
Kan så lige tilføje, at der også blev tjekket fjedre, støddæmpere, hjullejer i dag.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Hvis din camber ikke er spot-on, kan sådan en polo/fabia godt reagere lidt voldsomt.
Derudover kan de også godt få noget slup i den del af sporestangen der går ind i tandstangen.
Hej Bigfoot.
Måske et dumt ? til en mekaniker.
Kan svinghjulet måske lave dette problem? Men så skulle det måske også kunne mærkes ved accelerationen?
Hvis det er knokelled/trækaksel vil det vist larme vildt ved fuld rat udslag og lidt acceleration.
Skift hjulene rundt forhjul/baghjul.?
Med venlig hilsen
Jobak Det brænder først, som er nærmest ved ilden.
Hvis der fandtes en panhardstang på sådan en fætter, så ville jeg gætte på den, men nu er det jo ikke en 4x4 du har. Derfor tror jeg det er en styre/bærekugle, der er problemet. Løft lortet op, "bræk" op i hjulet med en "brækstang" og lyt om den klonker. Det vil jeg tro, at den gør. Det er billigt at få det skiftet, vis ikke du selv kan
Bigfoot skrev:kobler ud, fjerner problemet, som regel... at bremse, gør det kun en anelse minimeret, men ikke meget.
Kan så lige tilføje, at der også blev tjekket fjedre, støddæmpere, hjullejer i dag.
Hm, det er irriterende man ikke kan bremse udelukkende på forhjulene... for hvis man kunne det, og den ikke lavede nøjagtig det samme, så var det ikke en ændring af geometrien eller dækkene der var problemet... så var det sikker noget kobling/differentiale/svinghjul halløj.
Styretøj kan du selv kontrollere til husbehov. Start motoren - sæt hjulene i ligeudstilling - bevæg rattet GANSKE LIDT fra side til side og bemærk om hjulene straks følger rattets bevægelser. Få konen til at kigge efter højre forhjul og dine små nøk i rattet. Der må ikke være slør ,da den har tandstangsstyring. Alt det ved du naturligvis som mekaniker.....Troede at du var lærer - sorry
Hvor mange km har bilen kørt ? har den fået skiftet koplingsnav/trykplade i bilens levetid ? .......hvis ikke , kan det være det der er problemet, når du
siger at det forsvinder ved udkobling.
Har lige læst alle indslag for 2 . gang , kan se du vil tjekke trækakselerne som det næste ....det kan det osse være, de kan jo knurre helt vildt hvis de er slidte, når du er mekaniker har du sikkert prøvet med at tage skarpe sving og lytte om lyden kommer fra trækakselerne
Senest rettet af WoodyHugo 26 mar 2013 00:00, rettet i alt 1 gang.
Er der servostyring på sådan en fætter? Kunne det så være servopumpen, der
sender servoolietrykket tilbage mod ratstammen? Eller hvordan det nu virker,
jeg er ikke mekanikker
Men jeg har ladet mig fortælle, at der åbnes for en ventil til servoen, når der
drejes på rattet. Hvis nu det er i udu, kunne det så give disse symtomer?
Hvorfor det så lige er under friløb/motorbremsning det sker, er så lige lidt
underligt? Men servoen er vel trukket af motoren, såååhh....
Mvh.
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain