Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Sønderjydens fyrrum Kl

Her kan du vise og fortælle andre brugere om dit fyrrum.
Skriv de indstillinger du mener er mest optimale for dit setup.
Forumregler
Husk venligst at angive anlægstype i overskriften :)
levi

Re: Sønderjydens fyrrum

Indlæg af levi » 21 nov 2007 16:04

Rørføringen ser fin ud, dog kunne du godt lige have brugt 100 kr på at købe nye fittings så det hele så ens og flot ud - men ok - det er tæt :0)

Sort rør på brandslukningen bør du udskifte med det samme, det rådner op - eller sætter sig så brandslukningen ikke virker (Brugsvand er iltet).

Absolut et lovkrav at der er kontraventil på brandslukningssystemet - ikke et krav der er manometer.

At bruge en gaskuglehane på brandslukningen er forkert da denne ikke er konstrueret til vand, og derfor muligvis ikke holder til dette arbejdsklima.

Kuglehanen på brandslukningen må ALDRIG lukkes medmindre anlægget skal serviceres - ergo - tag håndtaget af kuglehanen så ingen lukker den ved et uheld.

Flot forbrug du har - og tillykke med dit anlæg :0).


r.f.schou
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 23 dec 2006 14:27
Mit fyr: Blackstar+ 16kw med iltstyring
Brændsel: 8mm træpiller
Geografisk sted: Hammershøj

Re: Sønderjydens fyrrum

Indlæg af r.f.schou » 23 nov 2007 17:11

Hej hvorfor har du 2 strømudtag?? det ene er vel til fyret og den anden er vel til pumpen hvorfor kobler du ikke bare pumpen til strømklemmerne inde i kedlen ved styreboksen???

der kan du få pumpen til at køre når den når et forud bestemt temp.

Jeg køre selv med en kl´r men har ført strømmen til pumpen igennem kedlen og den starter først ved 40 gr.

Det var min far der fandt ud af det ved at kigge på manualen over strømmen som han siger den er simpel bygget op

han har da lidt forstand på det elektriske da han kun har været elektrikker de sidste knap 40 år

så lidt erfaring har han da ham den ""gamle "" på 57 år

sønderjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16 okt 2007 16:49
Mit fyr: Passat c1 med Cap styring
Areal: 163
Brændsel: R/W
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Dagligt forbrug: 21,0
Årligt forbrug: 6,4
Geografisk sted: Åbenrå
Kontakt:

Re: Sønderjydens fyrrum

Indlæg af sønderjyden » 08 dec 2007 19:30

levi skrev:Rørføringen ser fin ud, dog kunne du godt lige have brugt 100 kr på at købe nye fittings så det hele så ens og flot ud - men ok - det er tæt :0)

Sort rør på brandslukningen bør du udskifte med det samme, det rådner op - eller sætter sig så brandslukningen ikke virker (Brugsvand er iltet).

Absolut et lovkrav at der er kontraventil på brandslukningssystemet - ikke et krav der er manometer.

At bruge en gaskuglehane på brandslukningen er forkert da denne ikke er konstrueret til vand, og derfor muligvis ikke holder til dette arbejdsklima.

Kuglehanen på brandslukningen må ALDRIG lukkes medmindre anlægget skal serviceres - ergo - tag håndtaget af kuglehanen så ingen lukker den ved et uheld.

Flot forbrug du har - og tillykke med dit anlæg :0).
Hej Levi
Tak for dine råd, hanen er pillet af, der er godt med med alle de råd fra i erfarne stoker ejerer

MVH
sønderjyden

sønderjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16 okt 2007 16:49
Mit fyr: Passat c1 med Cap styring
Areal: 163
Brændsel: R/W
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Dagligt forbrug: 21,0
Årligt forbrug: 6,4
Geografisk sted: Åbenrå
Kontakt:

Re: Sønderjydens fyrrum

Indlæg af sønderjyden » 08 dec 2007 19:33

r.f.schou skrev:Hej hvorfor har du 2 strømudtag?? det ene er vel til fyret og den anden er vel til pumpen hvorfor kobler du ikke bare pumpen til strømklemmerne inde i kedlen ved styreboksen???

der kan du få pumpen til at køre når den når et forud bestemt temp.

Jeg køre selv med en kl´r men har ført strømmen til pumpen igennem kedlen og den starter først ved 40 gr.

Det var min far der fandt ud af det ved at kigge på manualen over strømmen som han siger den er simpel bygget op

han har da lidt forstand på det elektriske da han kun har været elektrikker de sidste knap 40 år

så lidt erfaring har han da ham den ""gamle "" på 57 år
Hej schou
tak for dit råd, men hvordan gør jeg, kan du beskrive hvordan, da det lyder meget fornuftigt, og jeg vil gerne prøve dette.

mvh sønderjyden

r.f.schou
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 23 dec 2006 14:27
Mit fyr: Blackstar+ 16kw med iltstyring
Brændsel: 8mm træpiller
Geografisk sted: Hammershøj

Re: Sønderjydens fyrrum

Indlæg af r.f.schou » 18 dec 2007 20:47

Hej det med at koble pumpens el til fyret er enkelt

Du tager en 3 ledet kabel som der er monteret i pumpen og kobler den i klemrækken ved styreboksen den blå (nul) kobles i (N) den brune( fasen) kobles i (p3) der er 2 udtag
og gul/grøn (jord) kobles på Jord så starter pumpen først ved 40 gr. man skal selv justere dette men det er nok ikke nødvendig

MVH r.f.schou


sønderjyden
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 62
Tilmeldt: 16 okt 2007 16:49
Mit fyr: Passat c1 med Cap styring
Areal: 163
Brændsel: R/W
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Dagligt forbrug: 21,0
Årligt forbrug: 6,4
Geografisk sted: Åbenrå
Kontakt:

Re: Sønderjydens fyrrum

Indlæg af sønderjyden » 01 okt 2008 16:11

Hej Schou
Så har jeg fået monteret min nye pumpe, som du har foreskrevet og det virker bare perfekt, ved 40 G starter pumpen, tak for det gode råd, det virker :)

MVH
Sønderjyden

quote="r.f.schou"]Hej hvorfor har du 2 strømudtag?? det ene er vel til fyret og den anden er vel til pumpen hvorfor kobler du ikke bare pumpen til strømklemmerne inde i kedlen ved styreboksen???

der kan du få pumpen til at køre når den når et forud bestemt temp.

Jeg køre selv med en kl´r men har ført strømmen til pumpen igennem kedlen og den starter først ved 40 gr.

Det var min far der fandt ud af det ved at kigge på manualen over strømmen som han siger den er simpel bygget op

han har da lidt forstand på det elektriske da han kun har været elektrikker de sidste knap 40 år

så lidt erfaring har han da ham den ""gamle "" på 57 år[/quote]

Dsl564616
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 220
Tilmeldt: 09 sep 2009 20:53
Mit fyr: Scotte
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Vebbestrup

Re: Sønderjydens fyrrum Kl

Indlæg af Dsl564616 » 19 nov 2010 16:43

Det ser altså kraftedeme godt ud det fyrrum :D Kan godt lide når det står ligeså fint i beboelsen :D :great: Evt køb noget sandpapir og slib fittings ned og male sorte


Besvar