Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af triumph » 20 mar 2013 17:59
Tom_AT skrev: Men det med at betvivle de små motorers holdbarhed. Det er jo den samme snak om og om igen. Dengang Toyota kom frem med commonrail-diesel betvivlede man også at de kunne holde. Og de kører jo stadig videre. Hver gang der kommer noget nyt på markedet står de sædvanlige pessimistiske tvivlere klar. Så lad os bare begrave den bekymring. TDI motorer har til stadighed deres berettigelse, ingen tvivl om det. Men alle disse diesel-fanatikere burde komme lidt på jorden igen. Turbobenzin-motorerne er ved at hale ind igen, både på bundtræk og brændstofforbrug. Og så med en meget mere støjsvag motor oven i købet.
Indlæg af Dunas » 20 mar 2013 18:14
triumph skrev: Nu var det jo altså Fiat der opfandt Commonrail, hvilket måske fik endnu flere til at tvivle på holdbarhedden Og en dieselmotor er langt mere støjsvag end en benzin, når den altså ikke holder stille. Som oftes ligger omd. tallet ca. 1000-1200 lavere end på en benzin (så vidt jeg husker går min 110 km/t ved 2000 omd/min)
Indlæg af Tom_AT » 20 mar 2013 18:21
Indlæg af TaagMan » 20 mar 2013 18:25
Tom_AT skrev:Gad vide hvor mange i denne tråd der egentlig har prøvet de nye små benzinmotorer?
Indlæg af Tom_AT » 20 mar 2013 18:25
Dunas skrev: Yeps . Så vidt jeg husker det, lå Suzuki Alto 1.0 skodmotor på ca. 4200 RPM ved 100 km./t, hvor min 1.9TDI ligger på lige godt 2000 RPM ved 100 km./t. Så det er nok omkring 2000 RPM i forskel på 100 km./t. Men den største forskel var, at hvis man trådte speeder i bund i en Alto sker der ikke en SKID. Hvor i mod min ejer gammel 1.9TDI rykker den med det samme, når bare rører ved speeder.
Indlæg af Tom_AT » 20 mar 2013 18:27
TaagMan skrev: Her! 1.2 TSI i en Fabia. Ufattelig raffineret motorgang... selv ved fuld galop var der ikke noget særlig støj.
Indlæg af TaagMan » 20 mar 2013 18:30
Tom_AT skrev:Nemlig Det lader til vi to står ret alene med vores begejstring for turbo-benzin De sagde godt nok også hos Ford, da vi prøvede en Cmax 1.0 Ecoboost at samtlige der kom og prøvede den var noget skeptiske. Og alle som en blev godt og grundigt overraskede
Indlæg af triumph » 20 mar 2013 18:30
Tom_AT skrev:Commonrail teknologien er faktisk noget ældre end jeg lige havde, og opfundet i Schweiz i 60erne. Der står en lang smøre på Wikipedia. Troede faktisk det var Toyota med Avensis der var først med at gøre commonrail moderne. Nu måles støj jo ikke i omdr alene - Og en dieselmotor har da alle dage haft en hårdere motorgang end benzin. Vi prøvede både en Focus diesel og en focus benzin SCTI. Man er slet ikke i tvivl når man sidder i en dieselbil. Da vi hentede vores nye bil hos forhandlere for nogle uger siden kom den lokale taxavognmand forbi. Spritny Audi A6 3.0 TDI V6. Selv sådan en Audi A6 til 1.200.000,- har mere motorstøj end en billig focus som vores. Ene og alene fordi en dieselmotor har en mere støjende motorgang. en Focus 1.6 SCTI går 140 ved 3000 omdr. Og er stadig ganske støjsvag. Men jo, små sugemotorer (benzin) larmer da en del når de får pisk. Men det kan jo slet ikke sammenlignes med benzinturbo. Gad vide hvor mange i denne tråd der egentlig har prøvet de nye små benzinmotorer?
Indlæg af Tom_AT » 20 mar 2013 18:33
triumph skrev: Nu skal du jo ikke ret langt tid tilbage før WV ikke havde skiftet til comonrail, og en ældre WV er rimeligt støjende
Indlæg af TaagMan » 20 mar 2013 18:38
Tilbage til "Bil, MC og Motor"