Mht. 3 cylindrede motorer hvad enten de hedder det eller andet, så er der bare en træls ting ved dem: De lyder ad helvede til, og alene det forhold gør, at jeg hellere vil køre fra Morud til ..... You name it, på en minicykel med 2 fodgear
Venlig hilsen
SEAT Ibiza
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
SEAT Ibiza
Arh calle. Det må vist være fordi du ikke har hørt den nye Ford 1.0 Ecoboost. Den lyder rigtigt godt. Faktisk lidt som en V6. I øvrigt er det 180 hk de har planer om.calle skrev:Mht. 3 cylindrede motorer hvad enten de hedder det eller andet, så er der bare en træls ting ved dem: De lyder ad helvede til, og alene det forhold gør, at jeg hellere vil køre fra Morud til ..... You name it, på en minicykel med 2 fodgear
Venlig hilsen
Den bette 1.0 yder allerede 202 hk i en Formel Ford racer
http://www.autoblog.com/2012/09/04/ford ... ord-w-vid/
Senest rettet af Tom_AT 19 mar 2013 22:01, rettet i alt 1 gang.
- TaagMan
- Stoker XVI
- 13
- Indlæg: 1702
- Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
- Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
- Areal: 135
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8850
- Dagligt forbrug: 15-20
- Årligt forbrug: 3600 kg
- Geografisk sted: Bjerringbro
SEAT Ibiza
Det er ikke nogen garanti calle.
1.4 tsi'erne fra VW har haft store problemer og jeg har faktisk også fået den skiftet på min 2.3l mazda motor. Samme klæde leverandør. De strækker sig.
1.4 tsi'erne fra VW har haft store problemer og jeg har faktisk også fået den skiftet på min 2.3l mazda motor. Samme klæde leverandør. De strækker sig.
calle skrev:Ford 1,0 motoren har desuden oliebadet tandrem, der gør, at den aldrig skal skiftes
Desuden har jeg hørt en lille fugl synge om, at den muligvis kommer i en udgave med 160 hk
Venlig hilsen
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
- Skiveren
- Stoker XV
- 12
- Indlæg: 1287
- Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
- Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
- Areal: 219 m2 i to plan
- Brændsel: 8 mm piller
- Fremviser gerne i postnummer: 9800
- Dagligt forbrug: 3-20 kg
- Årligt forbrug: 7000 kg
- Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)
SEAT Ibiza
Det er sku da ikke så mærkeligt... du kan jo bare kører ordenligt....TaagMan skrev:Det er ikke nogen garanti calle.
1.4 tsi'erne fra VW har haft store problemer og jeg har faktisk også fået den skiftet på min 2.3l mazda motor. Samme klæde leverandør. De strækker sig.
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
SEAT Ibiza
VW 1,4 tsi er forsynet med knastkæde og ikke tandrem. Men rigtigt - VW har haft problemer med deres kæde.TaagMan skrev:Det er ikke nogen garanti calle.
1.4 tsi'erne fra VW har haft store problemer og jeg har faktisk også fået den skiftet på min 2.3l mazda motor. Samme klæde leverandør. De strækker sig.
Venlig hilsen
- TaagMan
- Stoker XVI
- 13
- Indlæg: 1702
- Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
- Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
- Areal: 135
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8850
- Dagligt forbrug: 15-20
- Årligt forbrug: 3600 kg
- Geografisk sted: Bjerringbro
SEAT Ibiza
He. Den havde problemet da jeg købte den. Forhandleren blev nødt til at æde den.
Skiveren skrev:
Det er sku da ikke så mærkeligt... du kan jo bare kører ordenligt....
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
- TaagMan
- Stoker XVI
- 13
- Indlæg: 1702
- Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
- Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
- Areal: 135
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8850
- Dagligt forbrug: 15-20
- Årligt forbrug: 3600 kg
- Geografisk sted: Bjerringbro
SEAT Ibiza
Ja og de løber alle i olie. :-)
calle skrev:
VW 1,4 tsi er forsynet med knastkæde og ikke tandrem. Men rigtigt - VW har haft problemer med deres kæde.
Venlig hilsen
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
-
- Stoker VIII
- 13
- Indlæg: 319
- Tilmeldt: 30 jan 2011 19:26
- Mit fyr: Biomax 15 og en tasso 20ms oliekedel
- Areal: 190
- Brændsel: træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 5771
- Årligt forbrug: ca 7.5 ton
- Geografisk sted: Stenstrup Fyn
SEAT Ibiza
Du har fuldstændig ret tom og udgifterne til rep af diesel biler skal man jo heler ikke glemme.Tom_AT skrev:Jeg forstår ærligt talt ikke at folk stadig kun vil have diesel, når der nu er kommet de nye små benzinmotorer på markedet. DEt er jo ikke kun Ford der gør sig godt der. VW har jo også nogle små fine modeller. Og det kører bare så meget bedre end så støjende dieselmotor.
SEAT Ibiza
Knastkæder løber normalt i olie. Tandremme er normalt tørre. Derfor skal tandremme skiftes, og det koster en del. Ca. kr. 11.000 på min Røver, men der er så også 2 stk. Det fede ved Fords nye tandrem er, at den er oliebadet. Det giver den "evigt" liv ligesom knastkæden, (hvis kæden da ellers er fremstillet korrekt).TaagMan skrev:Ja og de løber alle i olie. :-)
Venlig hilsen
Senest rettet af calle 19 mar 2013 22:34, rettet i alt 1 gang.
-
- Stoker XVIII
- 14
- Indlæg: 4113
- Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
- Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
- Areal: 182
- Brændsel: Piller, Flis og brænde
- Fremviser gerne i postnummer: 8830
- Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 47 gange
SEAT Ibiza
Hvis det er en ny bil burde der selvfølgelig ikke komme udgifter til reparation de første år, og ellers æder garantien det jo. Men når bilerne får lidt km og år på bagen tror jeg bestemt du har ret. Dieselmotorerne er jo generelt lidt mere avancerede at skrue i, og dertil hører ofte større regning