Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

VI PRØVER LIGE IGEN!!! eko erfaringer....

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
bugbrother
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12 jan 2013 09:39
Mit fyr: PowerMatic EP3-360Lmagasin Ekoheat 900
Areal: 138
Brændsel: piller/spåner
Fremviser gerne i postnummer: 9330

VI PRØVER LIGE IGEN!!! eko erfaringer....

Indlæg af bugbrother » 19 mar 2013 10:12

Jeg skriver her for at se om ikke vi kan få gang i en fornuftig debat om den lille Fanta farvede kedel!!

jeg er selv den lykkelige ejer af en 9kw med 180l tank :great:
da jeg fik det var jeg i starten lidt skuffet over den manglende iltstyring, det havde jeg jo været vant til på min gamle stoker......
men efter lidt justeringer og et besøg af Jakob (Multiservice) og efterfølgende justeringer kom det i gang.
Jeg håber stadigvæk på at der kommer iltstyring men indtil da kører det bare fjong.
jeg er ikk bange for at pille/skrue på knapper og har da oss skruet på det lige siden dog mest af interesse for at finde ud af hvordan de forskellige parametre virker på forbrændingen :lol:
har set at der på fyrets spanske tvilling at der er en væsentlig nemmere smøre funktion til spindlen og er i tænkeboks mht. selv at opfinde lignende aggreat :)

nå nok om mig og mit..........

jeg er nysgerrig efter at høre om i andres erfaringer med fyret og håber på at blive klogere på dette

mvh morten


holberg19
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 384
Tilmeldt: 18 jul 2010 15:10
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 4 gange

VI PRØVER LIGE IGEN!!! eko erfaringer....

Indlæg af holberg19 » 19 mar 2013 11:55

Haha! Søg på forum. Der er rigeligt med erfaringer, men forbered dig på lidt af hvert...

Søren-R
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 311
Tilmeldt: 31 dec 2011 07:16
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 125
Brændsel: 8 mm Fågelfors
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Årligt forbrug: 3,5 T
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 2 gange

VI PRØVER LIGE IGEN!!! eko erfaringer....

Indlæg af Søren-R » 19 mar 2013 12:13

holberg19 skrev:Haha! Søg på forum. Der er rigeligt med erfaringer, men forbered dig på lidt af hvert...
Nu er styringen jo opdateret et par gange siden, og de børnesygdomme der var i starten er væk.
Du må aldrig tro du er værdiløs.
Du kan altid bruges som et dårligt eksempel

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

VI PRØVER LIGE IGEN!!! eko erfaringer....

Indlæg af lamborg » 19 mar 2013 12:22

Måske skulle du ikke spørge så bredt . Hvordan vil du have folk skal svare . De kan jo ikke skrive en kæmpe roman om alt og intet. Spørg mere specifik omkring de ting du gerne vil vide noget om.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 9 gange

VI PRØVER LIGE IGEN!!! eko erfaringer....

Indlæg af mejeristen » 19 mar 2013 13:10

der er vel heller ingen grund til at råbe spørgsmålet ud i forummet!
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)


Søren-R
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 311
Tilmeldt: 31 dec 2011 07:16
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 125
Brændsel: 8 mm Fågelfors
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Årligt forbrug: 3,5 T
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 2 gange

VI PRØVER LIGE IGEN!!! eko erfaringer....

Indlæg af Søren-R » 19 mar 2013 14:05

Muligvis ikke. men det er s.. Ikke til at holde en tråd på det emne der var tiltænkt fra starten
Du må aldrig tro du er værdiløs.
Du kan altid bruges som et dårligt eksempel

Squashbuddy
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 223
Tilmeldt: 20 mar 2012 13:42
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 110
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7550
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 4,2
Geografisk sted: Holstebro
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

VI PRØVER LIGE IGEN!!! eko erfaringer....

Indlæg af Squashbuddy » 19 mar 2013 19:15

Erfaringer hmm...

En del buldren det første stykket tid, mere luft fjernede dette problem. Ellers ikke det helt store at sige til det. Den har sgu kørt godt de sidste 10 mdr. Under halv pris af olie så jeg er glad for denne investering. Der var dog lige problemer med at den meldte alarm udbrændt, især om sommeren, det løste jeg ved at sætte en pellx flammevagt i, jeg har dog hørt siden at det skulle være løst ved hjælp af nye opdateringer så smider bare den gamle fotocelle i når flammevagten dør.

Ellers har jeg gode erfaringer med at sætte brændsel på 2.2 (ekoheat 900) Det har givet mig bedre lux og asken er dejlig kaffegrumsagtig. Ellers har jeg bare leget med indstillingerne for at få det til at spille og det gør det 100 herhjemme. Så er rigtig glad for den, dog vil jeg have ekoheat forbi så den kan få installeret de nye følere så risikoen for tilbagebrænd bliver formindsket.

Er dog ikke glad for den måde Ekopower fungerer på, har aldrig haft brug for dem, men syntes ikke det er iorden at man skal udfylde et garantibevis på deres hjemmeside for at få følerne installeret. Jeg mener de burde skifte dem i alle de fyr der er sat op, jeg har jo et garantibevis fra det fima der satte fyret op og for mig er det lig med 2 års garanti på installation og fyret!
Hvis du falder i søvn med en røv der klør, vågner du med en finger der lugter.

dynelarsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 06 mar 2010 15:07

VI PRØVER LIGE IGEN!!! eko erfaringer....

Indlæg af dynelarsen » 20 mar 2013 12:19

Squashbuddy skrev:Erfaringer hmm...

En del buldren det første stykket tid, mere luft fjernede dette problem. Ellers ikke det helt store at sige til det. Den har sgu kørt godt de sidste 10 mdr. Under halv pris af olie så jeg er glad for denne investering. Der var dog lige problemer med at den meldte alarm udbrændt, især om sommeren, det løste jeg ved at sætte en pellx flammevagt i, jeg har dog hørt siden at det skulle være løst ved hjælp af nye opdateringer så smider bare den gamle fotocelle i når flammevagten dør.

Ellers har jeg gode erfaringer med at sætte brændsel på 2.2 (ekoheat 900) Det har givet mig bedre lux og asken er dejlig kaffegrumsagtig. Ellers har jeg bare leget med indstillingerne for at få det til at spille og det gør det 100 herhjemme. Så er rigtig glad for den, dog vil jeg have ekoheat forbi så den kan få installeret de nye følere så risikoen for tilbagebrænd bliver formindsket.

Er dog ikke glad for den måde Ekopower fungerer på, har aldrig haft brug for dem, men syntes ikke det er iorden at man skal udfylde et garantibevis på deres hjemmeside for at få følerne installeret. Jeg mener de burde skifte dem i alle de fyr der er sat op, jeg har jo et garantibevis fra det fima der satte fyret op og for mig er det lig med 2 års garanti på installation og fyret!
Den vil jeg gerne lige svare på, man behøver ikke udfylde garantibevis for at få udført omtalte service besøg, det er bare at sende en mail til Ekopower så bliver man skrevet op på en liste og det bliver så udført når det er ens tur, det skal lige siges at der er mange de skal igennem så man må have lidt tålmodighed, jeg var heldig at være en af de første så jeg er en glad mand.

bugbrother
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 12 jan 2013 09:39
Mit fyr: PowerMatic EP3-360Lmagasin Ekoheat 900
Areal: 138
Brændsel: piller/spåner
Fremviser gerne i postnummer: 9330

VI PRØVER LIGE IGEN!!! eko erfaringer....

Indlæg af bugbrother » 25 mar 2013 08:26

herligt info dynelarsen så må vi væbne os med lidt tålmodighed :)

jeg kører nu med 6mm German pellets (før kørte jeg med Sødra 8mm)

indtil videre fin succes!!
mine stats er som følger:
optændingsbrændsel=140
brændsel = 1,9
rensning =3,2
minimums drift 10%
røgsuger =0-17 60-38
10-17 70-52
20-17 80-57
30-24 90-64
40-28 100-69
50-33 General -135
asken er kaffegrums
røgtemperaturen ved fuld last er 103grader


Besvar