Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny kur mod tømmermænd.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
caio35
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23 dec 2012 22:00
Mit fyr: kl combi 25
Areal: 200
Brændsel: piller/brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4750
Dagligt forbrug: 16-24 kg
Geografisk sted: vordingborg kommune

Ny kur mod tømmermænd.

Indlæg af caio35 » 17 mar 2013 12:27

Var med en kammerat i skoven igår, og vi blev endelig færdige så det blev fejret med en enkelt kølig, ellers så var det mange kølige.
Men pyt konen var på job så ingen ballade over at komme sent hjem. Er hjemme ved 23 tiden og hytten er kold :(
Gider så ikke og hente brænde og tænde op, så jeg tager den nemme løsning, fyre nogle piller igennem og så køre det hele perfekt, lige indtil kl 6 her til morgen, fyret laver besynderlige lyde så jeg prøver og sparke til konen som er kommet hjem fra job 00.30, siger til hende at det er hendes tur til og lige kigge, det mener hun absolut ikke.
Hmm så må jeg jo selv, står op og ondt i håret, vælter over hunden, vrider om på foden ned af trappen til fyret og så lige ondt i ryggen efter turen i skoven, nå ja og fyret synes lige at det skulle lave tilbage brænd :evil:
Jeg slukker det går op og laver kaffe mens det bliver lidt køligere.
Efter et par kopper kaffe virker jeg så meget at jeg går ned til fyret, håber på at det er hurtigt overstået, ud med pillerne fra tanken, allerede der er trøjen gennemblødt af sved.
Håber på at jeg kan få de våde piller ud ved og starte sneglen og så hjælpe den rundt så motor og gear ikke tager skade, men fandeme nej, det l... Vil ikke rokke sig, mere sved og mere ondt i ryggen.
Det ender med at jeg må pille tanken af for og få sneglen ud og komme til de våde træpiller, og hold da kæft hvor jeg sveder og har ondt i ryggen.
Men det lykkes og få det ordnet, og startet op igen, imens jeg sidder og kigger ondt på fyret går det pludselig op for mig at hovedpinen er væk og jeg har det godt, bortset fra ondt i ryggen.
Så kuren mod tømmermænd er tilbage brænd og en masse arbejde, eller som jeg normalt foretrækker bare en stille og rolig kølig.
Fortsat god søndag derude :)


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Ny kur mod tømmermænd.

Indlæg af triumph » 17 mar 2013 16:03

Jaaa, så kan man jo vælge hvad man helst vil have. Ondt i hovedet eller ondt i ryggen......

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Ny kur mod tømmermænd.

Indlæg af Klaus » 17 mar 2013 18:09

caio35 skrev:Var med en kammerat i skoven igår, og vi blev endelig færdige så det blev fejret med en enkelt kølig, ellers så var det mange kølige.
Men pyt konen var på job så ingen ballade over at komme sent hjem. Er hjemme ved 23 tiden og hytten er kold :(
Gider så ikke og hente brænde og tænde op, så jeg tager den nemme løsning, fyre nogle piller igennem og så køre det hele perfekt, lige indtil kl 6 her til morgen, fyret laver besynderlige lyde så jeg prøver og sparke til konen som er kommet hjem fra job 00.30, siger til hende at det er hendes tur til og lige kigge, det mener hun absolut ikke.
Hmm så må jeg jo selv, står op og ondt i håret, vælter over hunden, vrider om på foden ned af trappen til fyret og så lige ondt i ryggen efter turen i skoven, nå ja og fyret synes lige at det skulle lave tilbage brænd :evil:
Jeg slukker det går op og laver kaffe mens det bliver lidt køligere.
Efter et par kopper kaffe virker jeg så meget at jeg går ned til fyret, håber på at det er hurtigt overstået, ud med pillerne fra tanken, allerede der er trøjen gennemblødt af sved.
Håber på at jeg kan få de våde piller ud ved og starte sneglen og så hjælpe den rundt så motor og gear ikke tager skade, men fandeme nej, det l... Vil ikke rokke sig, mere sved og mere ondt i ryggen.
Det ender med at jeg må pille tanken af for og få sneglen ud og komme til de våde træpiller, og hold da kæft hvor jeg sveder og har ondt i ryggen.
Men det lykkes og få det ordnet, og startet op igen, imens jeg sidder og kigger ondt på fyret går det pludselig op for mig at hovedpinen er væk og jeg har det godt, bortset fra ondt i ryggen.
Så kuren mod tømmermænd er tilbage brænd og en masse arbejde, eller som jeg normalt foretrækker bare en stille og rolig kølig.
Fortsat god søndag derude :)
:heat: :heat: sweat.gif bier5.gif


Besvar