Forslag til mine graffer !!

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
alarm
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 73
Tilmeldt: 19 aug 2010 16:45
Mit fyr: Scotte 16 kvm
Areal: 250 kvm
Brændsel: GP piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: køge

Forslag til mine graffer !!

Indlæg af alarm »

Hej med jer :)

Har haft lidt bøvl med at få indstillet kompresserrens da der var kage på herderen, men har nu forsøgt lidt efter diverse råd herinde, men syntes så mine graffer kører mere ustabilt, måske tilfældigt, men kan i guide mig lidt hen til mere stabilt flow og vil jeg blive glad..
på forhånd tak :-)

P.S. indstillede nye tider efter at have læst en tråd iforhold til kompresserrens, men kan se den kører vist også lidt efter de gamle tider... hm burde det ikke ændre sig når fyret har været stoppet flere gange og nu også været slukket helt ??
Mvh Alarm

En naturlig død, betyder bare der ikke har været en læge indblandet :-)

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/per.html

xkfc

Forslag til mine graffer !!

Indlæg af xkfc »

Fra i morges kl. 6 til lidt i 8 har det kørt skidt, enten er det PI den er gal med eller uens pille docering.

Så har det køret fint fra 10 til 12, nærmest perfekt, men så stiger temperaturen, selvom ydelsen falder? Du er nok nød til at følge det "live" det er jo nemmere hvis man ved at nu åbnes der for en radiator, og man ved hvornår nogen bader.
alarm
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 73
Tilmeldt: 19 aug 2010 16:45
Mit fyr: Scotte 16 kvm
Areal: 250 kvm
Brændsel: GP piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: køge

Forslag til mine graffer !!

Indlæg af alarm »

Hej xkfc
Ja der har været lidt forskelligt men siden i middags burde den køre normalt, men som nu burde fyret være startet da jeg har ur på, men den kører sit eget liv lige pt. hvilket jo ikke er så godt i dette vejr...
Ligeledes bliver den ved med at lave en hård kage på herderen, måske der er nogle der kan lure lidt på om indstillingerne har rykket sig eller om det bare er fucked op pt.
Mvh Alarm

En naturlig død, betyder bare der ikke har været en læge indblandet :-)

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/per.html
xkfc

Forslag til mine graffer !!

Indlæg af xkfc »

Altså,, indstillingerne ændrer sig ikke af sig selv. Det der ændrer sig er trækket i skorstenen og pilledoceringen. Så det er noget man skal have kontrol over. Trækket klarer stabilisatoren, der skal gode piller, og en fornuftig hældning på sneglen, til at give ensartet pilledocering.
Hælder man olie over de sidste piller, vil der komme flere piller lige omkring og lige efter olien kører igennem sneglen.

Urstyring bruger jeg ikke, men mhes.dk har en masse hjælp.
alarm
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 73
Tilmeldt: 19 aug 2010 16:45
Mit fyr: Scotte 16 kvm
Areal: 250 kvm
Brændsel: GP piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: køge

Forslag til mine graffer !!

Indlæg af alarm »

Ja og intet er ændret andet end lidt på indstillinger på blæs, kompresser rens og ur... så korrekt der burde ikke være mere i det, men det er der altså... nu er fyret dog startet igen, men er sikkert styringen der laver rod, ellers ved jeg ikke hvad det skulle være, derfor jeg forsøger her....
Mvh Alarm

En naturlig død, betyder bare der ikke har været en læge indblandet :-)

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/per.html

xkfc

Forslag til mine graffer !!

Indlæg af xkfc »

Det er da også et godt sted at få hjælp. :great:
Jeg vil anbefale dig at tage en ting af gangen, det kan hurtigt blive uoverskueligt hvis man justerer flere ting på samme tid. Start med at fjerne urstyring. Juster fyret ind, altså afvejning, indtastning af vægt juster luften 10-50-100% og lad det køre et par dage, gerne med justeringer undervejs.
Når forbrændingen er lige i øjet, er det tid til at finde ud af hvordan urstyring virker, og så bruge det efter behov.

Jeg er rimelig sikker på at styringen ikke laver kuk i den, det er jo blot en termostatstyret regnemaskine. Men den bruger de tal du har indtastet, derfor er det jo vigtigt at det indtastede er korrekt.

Besvar