Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

SCOTTE MINI BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW og 16 kw

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

SCOTTE MINI BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW og 16 kw

Indlæg af HR LUCCA » 11 mar 2013 12:49

Hej mrjyden prøv og gå til dette link http://www.mhes.dk/ og læs se de 2 øverste sider så bliver du/i meget klogere :wink: det er vist og skrevet så der er en chance for at forstå det :great:


mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

SCOTTE MINI BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW og 16 kw

Indlæg af mrjyden » 12 mar 2013 00:05

montøre var ved nabo i går han ændre den fra 10 kw til 16 kw han snakke om at tune den eller et eller andet nu har de så fået varme op på de 70 grader og det køre nu
men jeg undre mig oover en ting smede nsnakke om at det der semirens der sidder et 3 polet edb stik bag på kedle hvis man tilslutte det strøm kan man høre
at der køre kedle rense men jeg spurgte efter om der ikke skulle kobles et kable til styring som skulle styre det semini rense til dette stik men der fik vi at vide det var indbygget i kedle det var bare et stik man ikke skulle bruge er dette korekt eller er der nogle der kan svare på dette synes nemmelig ikke når den skriver rens at der køre noget efter hvad jeg kan læse skal dette stik tilsluttes men kan være jeg er gal på den

på forhånd tak for alle de gode svare håber der er en der kan svare på dette også

Bjarne

SCOTTE MINI BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW og 16 kw

Indlæg af Bjarne » 12 mar 2013 06:45

Det stik bagpå,- du har fået en ledning med der passer i ,- den sætter du i, og den anden ende til et alm. tænd/sluk ur som du køber hos den lokale pusher,- og indstiller den til at køre 10 min. en gang i døgnet. hvis ikke rensen mekanikken har kørt forstår jeg godt der er problemer :wink:

btw. Hvis den den kan kører uden ledning, så er det nyt for mig i fald. :great:

Slettet 12854

SCOTTE MINI BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW og 16 kw

Indlæg af Slettet 12854 » 12 mar 2013 06:57

mrjyden skrev:montøre var ved nabo i går han ændre den fra 10 kw til 16 kw han snakke om at tune den eller et eller andet nu har de så fået varme op på de 70 grader og det køre nu
men jeg undre mig oover en ting smede nsnakke om at det der semirens der sidder et 3 polet edb stik bag på kedle hvis man tilslutte det strøm kan man høre
at der køre kedle rense men jeg spurgte efter om der ikke skulle kobles et kable til styring som skulle styre det semini rense til dette stik men der fik vi at vide det var indbygget i kedle det var bare et stik man ikke skulle bruge er dette korekt eller er der nogle der kan svare på dette synes nemmelig ikke når den skriver rens at der køre noget efter hvad jeg kan læse skal dette stik tilsluttes men kan være jeg er gal på den

på forhånd tak for alle de gode svare håber der er en der kan svare på dette også
Der er da vidst en montør som ikke har sat sig ind i hvordan det virker... Hvor mange kedler mon han har sat op på den måde....

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

SCOTTE MINI BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW og 16 kw

Indlæg af triumph » 12 mar 2013 07:04

Såvidt jeg husker er klemme L5 og L6 progamerbare udgange (kan også være L6 og L7, er ikke sikker) Her kan du vælge hvad udgangende skal bruges til. Den ene skal sikkert bruges til cirkulationspumpen. Den anden kan du bruge til semirens (hvis du ikke bruger den til kompressorens). Du kan ikke vælge semirens i menuen, men istedet vælge kompressorrens, og så sætte tiden så det passer


mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

SCOTTE MINI BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW og 16 kw

Indlæg af mrjyden » 12 mar 2013 07:58

ja man skulle da kunne bruge l5 eller l 6 klemme dem kan man sætte op i menu til og køre i antal tid har læst et eller andet sted man skal for hver 10 min køre rens i 5 sek eller var det 8 sek så det må da være et must og få den på styring så køre det hele jo der over

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

SCOTTE MINI BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW og 16 kw

Indlæg af triumph » 12 mar 2013 08:03

jeg tror jeg har sat min til hver 10 kg, og 20 sek

Bjarne

SCOTTE MINI BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW og 16 kw

Indlæg af Bjarne » 12 mar 2013 08:17

Christian-1980 skrev:
Der er da vidst en montør som ikke har sat sig ind i hvordan det virker... Hvor mange kedler mon han har sat op på den måde....
Egentlig imponerende at NBE ikke stiller krav til at installatører skal aflægge en prøve som beviser at de ved hvad de har med at gøre,- syns tit at problemer afspejler inkompetente montører i kombination med nyudsprungne pille fyr ejere. :lol:

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

SCOTTE MINI BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW og 16 kw

Indlæg af knaldhatte » 12 mar 2013 08:27

Mit semi rens kører på tænd sluk ur. 15min/dag har kørt i 4 md nu uden problemer. Desuden står det ikke i manualen at det skal køre flere gange om dagen.

Der står nederst i min manual at semi rens skal til tænd sluk ur og køre 15min/dagen.

Men jeg har også brugt L5+6 så har kun den mulighed :)

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

SCOTTE MINI BS SEMIRENS PILLEFYR 10KW og 16 kw

Indlæg af mrjyden » 15 mar 2013 02:09

skal der tilsluttes stikket på bagsiden af kedle til l5-l6 udgang i styring eller montøre snakke om det var lavet fra fabrikken at det bare var et ekstra stik det forståer jeg ikke helt ved dette hvordan skulle man lave en ekstra tilslutning hvis der var lavet fra fabrikken af kan da ikke helt passe så vidt jkeg forståer ind til vidre så skal man lave en ledning til dette stik og montere på en af de ledig udgange i styring så det køre der over


Besvar