Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Internet svigter. Router ??

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
LARS67
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 24 feb 2013 15:23
Mit fyr: Pellux 100, PB 20 brænder
Areal: 240
Brændsel: piller
Årligt forbrug: vides ikke endnu
Geografisk sted: 7323 Give

Internet svigter. Router ??

Indlæg af LARS67 » 10 mar 2013 08:34

Vi har internet via fibernet, og har vores egen router i huset.

Men internettet glipper ret ofte, og kan gøre det flere gange med måske 10 min mellemrum.

Er der nogen der ved, om det kan være vores router det er galt med, eller om der er for mange enheder koblet på trådløst, eller om det er forbindelses ind i huset, fra udbyderen.


calle

Internet svigter. Router ??

Indlæg af calle » 10 mar 2013 08:40

Når den "glipper", så prøv af sætte et kabel mellem pc og router.

Venlig hilsen

Jensen8700
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 90
Tilmeldt: 16 jan 2011 18:24
Mit fyr: Polsk jernting
Areal: Ca 330m^2, vistnok..
Brændsel: Energikoks
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Rådved (Horsens) og Århus

Internet svigter. Router ??

Indlæg af Jensen8700 » 10 mar 2013 08:41

Hvad er det for en router?
Mon ikke der er et par lysdioder der indikerer om der er net, osv ;)

Erfaringsmæssigt er fibernet vist noget af det mest klippestabile der fås. Men trådløse forbindelser driller ofte, af flere forskellige årsager.

calle

Internet svigter. Router ??

Indlæg af calle » 10 mar 2013 08:49

Med den gamle trådløse Belkin-router blev vi ofte smidt af nettet. Især når vi brugte krak, google earth og home. Routeren skulle så slukkes og tændes igen, hvorefter vi atter var på nettet. Det var den trådløse router, der drillede, idet et kabel straks løste problemet.

Købte en ny trådløs router mrk. Asus RT-N13U. En kraftig fætter til en 600 kr.seddel. Har ikke siden haft problemet.

Venlig hilsen

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Internet svigter. Router ??

Indlæg af Jobak » 10 mar 2013 12:03

Hej.
Du må bruge udelukkelses metoden.
1. Sker det samme hvis du kabler PC'en?
2. Download et gratis program der hedder inSSIDer
Der vil du kunne se om der er noget "forstyrrene" på dit trådløse. Evt naboers trådløse, hvis der er det, kan du evt prøve at flytte kanalen din router sender på. En kanal fylder "normalt" 5 kanaler i listen, hvis den står på kanal 6, vil den fylde fra 4 til 8. Naboen må helst ikke "gå ind over" dine indstillinger, så hellere samme kanal. Bruger du 2.4GHz eller 5GHz?.
Hvis du har en Android enhed i huset kan du også downloade WiFi analyzer, den kan det samme.
Du kan desværre kun se trådløse net (2.4 & 5, hvis dit WLkort understøtter det) men du kan tilkøbe en USB device der kan se "alt det andet". Microbølgeovne, lav volts trafoer, naboens blæsermotor på stoker fyret osv. Wi-Spy
3. Download et shareware program der hedder Wan Monitor
Højreklik i ruden og vælg "insert new device". Indtast IP'en på routeren = default gateway (samme IP som når du logger på routeren) bare kald den f.eks router. Tilføj 1 mere og skriv f.eks. 8.8.8.8, som er en af googles DNS server. Du kan fjerne den der allerede er i ruden, det er bare en loopback til "local host" på din PC.
Lad den køre et stykke tid, så vil du hurtig kunne se om det er forbindelsen til din router eller det er din udbyders net den er galt med. Pakkerne som sendes skal ha 100% svar fra modtageren.
4. Jeg tvivler på at du har for mange enheder i huset, in reallife skulle routeren kunne håndtere 253 klienter ialt. Tit er der fra fabrikken sat en begrænsning i opsætningen til max 50 DHCP klienter, den kan du bare ændre hvis du lyster.
Good luck

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.


calle

Internet svigter. Router ??

Indlæg af calle » 10 mar 2013 13:06

Glemte at skrive, at min søn havde nøjagtig samme problem som jeg. Hans router var også en ældre Belkin. Han købte en ny trådløs router og har ikke siden haft problemet.

Venlig hilsen

Hansen-Pedersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11 mar 2013 16:03

Internet svigter. Router ??

Indlæg af Hansen-Pedersen » 11 mar 2013 16:16

En ny router kunne være svaret, men alternativt kan du jo ringe til din internetudbyder, og høre om det er noget de har hørt om før. :-)


Besvar