Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Kedeltemperatur i disse dage.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Kedeltemperatur i disse dage.

Indlæg af From » 23 feb 2013 21:26

vinther2 skrev:
pga, jeg har fjernet øverste røgvendeplade ligger røgtemp. på ca. 170 grader i snit.
Hvad med at lægge pladen i igen, men med nogle møtrikker eller lign. under, så det kun er noget af røgen, der bliver ledt direkte i skorstenen ?


levi

Kedeltemperatur i disse dage.

Indlæg af levi » 23 feb 2013 21:32

Ugelvig skrev:...men så tænker han jo ikke på fuglenes ve og vel... De skal jo også leve ;)
Med den røgtemp. bliver det til grillfugle icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Kedeltemperatur i disse dage.

Indlæg af vinther2 » 23 feb 2013 21:38

Tak levi,- i morgen bliver kedeltemp. hævet og pladen ilagt igen. For det her går jo ikke,- nok er jeg naturmenneske og glade for fugle meeeeen :lol: Ang. skorstenen er er det noget der skal ses på til foråret. Du er vel leveringsdygtig i både isokern og stålindsats når vi kommer dertil ?

levi

Kedeltemperatur i disse dage.

Indlæg af levi » 23 feb 2013 21:39

vinther2 skrev:Tak levi,- i morgen bliver kedeltemp. hævet og pladen ilagt igen. For det her går jo ikke,- nok er jeg naturmenneske og glade for fugle meeeeen :lol: Ang. skorstenen er er det noget der skal ses på til foråret. Du er vel leveringsdygtig i både isokern og stålindsats når vi kommer dertil ?
Naturligvis er jeg leveringsdygtig i begge dele :great:

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Kedeltemperatur i disse dage.

Indlæg af vinther2 » 23 feb 2013 22:42

Så kom pladen i igen, -- og,til From,- faktisk en god idè med møtrikken, men jeg brugte nu en 10 mm bolt og satte i klemme mellem pladen og kedelen. Så må vi se om den kan holde en fornuftig temp.
Kan oplyse at det er kun 10 min. siden jeg gjorde det og kedeltemp. er allerede 55 grader og røg 120,- er spændt på når den når 60 grader hvad så røgtemp er.

Måske synes I det er lidt nørdet,- men jeg har sat et IPkamera til at kikke ind på displayet og så kan jeg se drift %, kedeltemp samt røgtemp. på min mobiltelefon eller på vores computere. :?

Fortsat god weekend og tak for jeres input. Hvad skulle man gøre uden dette fantastiske forum. :D


levi

Kedeltemperatur i disse dage.

Indlæg af levi » 23 feb 2013 22:53

vinther2 skrev:Så kom pladen i igen, -- og,til From,- faktisk en god idè med møtrikken, men jeg brugte nu en 10 mm bolt og satte i klemme mellem pladen og kedelen. Så må vi se om den kan holde en fornuftig temp.
Kan oplyse at det er kun 10 min. siden jeg gjorde det og kedeltemp. er allerede 55 grader og røg 120,- er spændt på når den når 60 grader hvad så røgtemp er.

Måske synes I det er lidt nørdet,- men jeg har sat et IPkamera til at kikke ind på displayet og så kan jeg se drift %, kedeltemp samt røgtemp. på min mobiltelefon eller på vores computere. :?

Fortsat god weekend og tak for jeres input. Hvad skulle man gøre uden dette fantastiske forum. :D
Hvad har du sat kedeltemp. til ? - den skal også sættes lidt op (65-70 grader) hvis det er en semirens kedel du har :great:

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Kedeltemperatur i disse dage.

Indlæg af vinther2 » 23 feb 2013 22:56

Det er ikke en semirens kedel. Det er den ordinære Opop kedel,- sat op lige efter påske sidste år. Kedeltemp. er sat til 60 grader med 15 over.

levi

Kedeltemperatur i disse dage.

Indlæg af levi » 23 feb 2013 22:59

vinther2 skrev:Det er ikke en semirens kedel. Det er den ordinære Opop kedel,- sat op lige efter påske sidste år. Kedeltemp. er sat til 60 grader med 15 over.
Den ordinære opop ?, - er det den røde ?

Sæt kedeltemp. til 65 grader - så fjerner du rigtig meget kondens, - forbruget stiger ikke særlig meget :great:

Hvad står din shunt på ?, - knald den op på 55-60 grader så skal du se løjer :great:

Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Kedeltemperatur i disse dage.

Indlæg af vinther2 » 23 feb 2013 23:03

Nej,- det er den sorte. Det med 65 grader må prøves. Shunt!!,- må tilstå at jeg bruger en kugleventil, manuel regulering, men jeg har et termometer ved indløb så jeg kan kontrollere/stille temperaturen.

levi

Kedeltemperatur i disse dage.

Indlæg af levi » 23 feb 2013 23:07

vinther2 skrev:Nej,- det er den sorte. Det med 65 grader må prøves. Shunt!!,- må tilstå at jeg bruger en kugleventil, manuel regulering, men jeg har et termometer ved indløb så jeg kan kontrollere/stille temperaturen.
Kuglehane - Grrrr :evil: :D

Så stil kuglehanen så du får 55 grader i returen (Når du har sat kedeltemp. på 65 grader) :great:


Besvar