Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

gulvvarme problem..

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Modtaget likes: 1 gang

gulvvarme problem..

Indlæg af supra thomas » 21 feb 2013 18:42

Ernst Drastrup skrev:Når du har justeret dine pumper, så du får mere flow på fremløbet,
altså pumpen efter shunten stilles noget op, og gulvvarmepumpen stilles noget ned i flow,
så mangler du kun, at montere 1 stk. TA - strengereguleringsventil på fremløb til garagen.
Så kan det ikke undgå at virke.

hvad gør den lige præsis, og hvordan fungere den? hvor og hvordan skal den monteres og indreguleres????


pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

gulvvarme problem..

Indlæg af pso » 21 feb 2013 22:33

Du bør nok lave sin egen tråd men ja det burde være muligt så længe værksted gulv er koldere end hus retur

Brugeravatar
Ernst Drastrup
Supporter
Supporter
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 12 feb 2008 10:37
Geografisk sted: Arden
Modtaget likes: 7 gange
Kontakt:

gulvvarme problem..

Indlæg af Ernst Drastrup » 22 feb 2013 10:09

En strengereguleringsventil er en noget fintfølende ventil, som du kan drosle flowet ned med til gulvvarmen i garagen, så du får et større flow til beboelsen, og dermed mere varme til radiatorene.
Men hav tålmodighed med opvarmningen af gulvet i garagen, - det kan tage sin tid, - nemt et døgn eller mere alt efter, hvor tykt et lag beton, der skal opvarmes.
M.v.h.
Ernst
Første smed med solvarme i dk.
-- Min bog om Solvarme --

bent
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 319
Tilmeldt: 30 jan 2011 19:26
Mit fyr: Biomax 15 og en tasso 20ms oliekedel
Areal: 190
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5771
Årligt forbrug: ca 7.5 ton
Geografisk sted: Stenstrup Fyn

gulvvarme problem..

Indlæg af bent » 22 feb 2013 11:14

Hej supra thomas jeg har også gulvarme i min garage som er sat til minimum tempertur og så radiatorer til at hæve temp når jeg skal være der det virker rigtig godt. og så kan jeg og vil ikke forstå hvorfor du vil have returtermostat på hvad skulle den hjælpe ? håber der er nogle der kan svare på det. og nu til bioen den er jo meget langsom til at regulere med den originale softvare. den jeg har fået kan man stille ydelses tiden i minuter og derved komme op på 100 % inden for et minut.

supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Modtaget likes: 1 gang

gulvvarme problem..

Indlæg af supra thomas » 22 feb 2013 15:51

jeg har den nye softvare i anlægget, og den er sat ned i tid også, så jeg når 100% inden for 1 minut...

jeg har ingen retur termostat på min gulvvarme i garagen... grunden til ventilen er at blande det kolde med det varme vand, så den ikke ryger så langt ned i retur temp...


From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

gulvvarme problem..

Indlæg af From » 22 feb 2013 16:07

supra thomas skrev: jeg har ingen retur termostat på min gulvvarme i garagen... grunden til ventilen er at blande det kolde med det varme vand, så den ikke ryger så langt ned i retur temp...
Har du blandesløjfe til gulvvarmen i garagen? Hvis ja, så sænk temperaturen i blandesløjfen - det vil udjævne belastningen fra gulvvarmen.

supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Modtaget likes: 1 gang

gulvvarme problem..

Indlæg af supra thomas » 22 feb 2013 16:41

ved ikke om det kaldes en blandesløjfe. men der er fremløb og retur og en cikulationspumpe og en termostat til at regulere fremløbs temp. den står på 2 og kan ikke komme længere ned.. den smider ca 35 grader ud..

supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Modtaget likes: 1 gang

gulvvarme problem..

Indlæg af supra thomas » 22 feb 2013 19:40

Ernst Drastrup skrev:En strengereguleringsventil er en noget fintfølende ventil, som du kan drosle flowet ned med til gulvvarmen i garagen, så du får et større flow til beboelsen, og dermed mere varme til radiatorene.
Men hav tålmodighed med opvarmningen af gulvet i garagen, - det kan tage sin tid, - nemt et døgn eller mere alt efter, hvor tykt et lag beton, der skal opvarmes.
findes der et link eller et billede af monteringen? har søgt på ventilen, men finder kun billeder af ventil, men mangler lidt et billede af monteringen ...

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

gulvvarme problem..

Indlæg af pso » 22 feb 2013 20:40

Hov der er noget helt galt. 35 grader er jo nærmest absolut max ud af en gulvvarmeshunt.
Det skal være muligt at skrue temperaturen meget længere ned! Den skal kunne gå ned til 20 grader eller mindre.

supra thomas
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 08 dec 2012 21:58
Modtaget likes: 1 gang

gulvvarme problem..

Indlæg af supra thomas » 22 feb 2013 20:53

det kan jeg ikke på denne termostat. og det var den som fulgte med anlæget.. så den må jo være rigtigt ???


Besvar