Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MH 2,5 Et par spørgsmål

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af thy » 19 feb 2013 18:35

Rob801 skrev:Jeg så en PROM til 182 kr så det knække ikke banken i sig selv... men det ser ud til at jeg stadigvæk har indstillings problemer (eller andet?... kan ikke se hvordan når alt er ellers tjekket igennem i søndags).

Jeg opdagede en A-1 alarm kl. et i nat. Snegl var låst fast så jeg brugt til kl 2:30 for at får den friet op igen (gad ikke at ha det at kigge frem til her til morgen). :| Jeg kan ikke udlykke 100% at jeg gjorte noget da jeg var ud og tjekke PROM (ikke tændt den igen eller noget) men det tror jeg ikke

Jeg har heldigvis fri i denne uge og skal ud og start op igen om lidt. Det kom bare bage på mig når jeg synes den så fornuftige ud med forbrænding, dog var jeg ikke hen og kigge i selve brand kamre tit fordi jeg vil helst ikke forstyr den for meget, kun prøvet at hold øje med hvor meget den var i min/pause).

Indstilling var som før:

H. 15/20
L. 30/08
P. 15 min

H. 0,2
L. 0,1
P. 05
hmm det er ikke helt godt... hvor mange piller var der i magasin?

hvad står MIN til?
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Rob801 » 20 feb 2013 10:49

Ja, indstilling skulle være som beskrevet ovenpå men jeg opdagede to ting i går. Den første er at da jeg gik ind i "programmering" (efter at have slukket helt for strømmen) at det lignede min gammel "fusk" indstilling (H 0.5 L0.3 og P01), de andre var stadigvæk som skrevet. Jeg mener ellers ellers at jeg tjekket og dobbelt tjekket at indstillingerne var gemt da jeg ændrede dem sidst (er der noget som helst måde at den kan går tilbage til en tidligere indstilling efter strøm bryde?). Men i værste tilfælde havde jeg aldrig de helt rigtige indstillinger :|

Den andet er at efter jeg fik den startet oppe igen, og den gik ned til 30-100 for første gang, synes jeg at der gik mere end 30 sek. uden at sneglen kørt, så trykket jeg på snegle frem og intet sket... så trykket jeg et par gange frem og tilbage og intet sket, og den kørte hellere ikke frem af sig selv. Jeg trykkede på on/off for at genstart og den har kørt fint lige siden. Så nu ved jeg ikke om der kunne være en periodiske fejl i "Stoker kontrol" kortet eller andet (micro-switchen var bypasset midlertidig mens jeg var i gang med at rense ud i snegl kanal i magasinet, og den var stadig bypasset mens jeg startet den op igen så det er ikke den der driller). Men hvis den pludselig holder med at føre piller ind har jeg ingen chance at opdage det med mindre jeg er meget heldig :-(. Det er ret træls hvis jeg skal også til at købe et nyt Control print.

Nu er den kørt siden 14:30 i går og jeg har ikke set den i pause et eneste gang. den ligger mest i 30-100 og nogle gang på 100 og har lige noget set punkt i fremløb (75) men ikke højre, som jeg har set (og jeg har været frem og tilbage meget for at kontrollere den).

Nu er jeg 110% sikkert at jeg kør med de overnævnt indstillinger men jeg har ændret to ting. Jeg har ændret L 0,1 til 0,2 og sæt tiden ned til 25 fra 30. Så nu er det sådan:

H 15/20
L 25/08
P (min) 15

H 0,2
L 0,2
P 05

Jeg har sæt træks. på "15"

Nu er min kone ikke hjem igen så håber jeg at det er forståeligt nok ;).

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af thy » 20 feb 2013 11:02

Rob801 skrev:Ja, indstilling skulle være som beskrevet ovenpå men jeg opdagede to ting i går. Den første er at da jeg gik ind i "programmering" (efter at have slukket helt for strømmen) at det lignede min gammel "fusk" indstilling (H 0.5 L0.3 og P01), de andre var stadigvæk som skrevet. Jeg mener ellers ellers at jeg tjekket og dobbelt tjekket at indstillingerne var gemt da jeg ændrede dem sidst (er der noget som helst måde at den kan går tilbage til en tidligere indstilling efter strøm bryde?). Men i værste tilfælde havde jeg aldrig de helt rigtige indstillinger :|

Den andet er at efter jeg fik den startet oppe igen, og den gik ned til 30-100 for første gang, synes jeg at der gik mere end 30 sek. uden at sneglen kørt, så trykket jeg på snegle frem og intet sket... så trykket jeg et par gange frem og tilbage og intet sket, og den kørte hellere ikke frem af sig selv. Jeg trykkede på on/off for at genstart og den har kørt fint lige siden. Så nu ved jeg ikke om der kunne være en periodiske fejl i "Stoker kontrol" kortet eller andet (micro-switchen var bypasset midlertidig mens jeg var i gang med at rense ud i snegl kanal i magasinet, og den var stadig bypasset mens jeg startet den op igen så det er ikke den der driller). Men hvis den pludselig holder med at føre piller ind har jeg ingen chance at opdage det med mindre jeg er meget heldig :-(. Det er ret træls hvis jeg skal også til at købe et nyt Control print.

Nu er den kørt siden 14:30 i går og jeg har ikke set den i pause et eneste gang. den ligger mest i 30-100 og nogle gang på 100 og har lige noget set punkt i fremløb (75) men ikke højre, som jeg har set (og jeg har været frem og tilbage meget for at kontrollere den).

Nu er jeg 110% sikkert at jeg kør med de overnævnt indstillinger men jeg har ændret to ting. Jeg har ændret L 0,1 til 0,2 og sæt tiden ned til 25 fra 30. Så nu er det sådan:

H 15/20
L 25/08
P (min) 15

H 0,2
L 0,2
P 05

Jeg har sæt træks. på "15"

Nu er min kone ikke hjem igen så håber jeg at det er forståeligt nok ;).

hmm kunne godt tyde på du har en fejl/løs forbindelse et sted...er sneglemotor varm?

når du stiller snegletider SKAL man bladre vidre med driftformsknap ellers gemmes ændringer ikke,og afsluttes med tryk på on/off knap..

du ændrede faktisk 2 ting som øger pille mængden(du har sat pille mængde over 100% op).... uden at hæve luften det kan give problemer..

vil du køre 0,2 på lav bør du have sek på 40 eller mere ellers skal luften sættes op...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af thy » 20 feb 2013 11:08

thy skrev:

hmm kunne godt tyde på du har en fejl/løs forbindelse et sted...er sneglemotor varm?

når du stiller snegletider SKAL man bladre vidre med driftformsknap ellers gemmes ændringer ikke,og afsluttes med tryk på on/off knap..

du ændrede faktisk 2 ting som øger pille mængden(du har sat pille mængde over 100% op).... uden at hæve luften det kan give problemer..

vil du køre 0,2 på lav bør du have sek på 40 eller mere ellers skal luften sættes op...
måske det er tiden at få blæst printplader og kontaktsæt til snegl rent.. måske der sidder skidt og driller...

en tæller af en slaks monteret til en af faserne på sneglen kunne måske opdage om sneglen kører nok over en periode...(timetæller)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Rob801 » 20 feb 2013 11:38

Jeg vil lige prøve på L 0,1 igen... er bare blevet så f...ing paranoid for tilbagebrand efterhånden og den så ud til at være (brand) lidt ind i sneglkamret inden jeg ændret den.

Snegl motor er slet ikke varm (der er ingen mekanisk blokade eller noget og lyder som om den køre på alle 3 faser). Jeg fik fjernet ALT omkring snegl mht til spåner og de våd piller i går). Hvis jeg skal sige en ting om sneglen er at jeg synes den side lidt høj i sneglkamret men den påvirke ikke selve omdrejning (denne billede er fra tilbage nov da det først gik galt for mig):
Billede

Den ser sådan ud lige mens den kør på 30-100:
Billede

Vi sæt en IP cam ud i vores heste stald til at overvåg en pony vi købt i sommers som var med (en surprise) føl... har været så tilfreds at jeg nu overvej at også købe en til fyrrummet (har også lyd på så man kan hør hvad der sker (om sneglen kør som den skal), også om der kommer alarm midt om natten (ved godt der er andre måder at få alarm signal ind i huset men jeg kan også tjekke den fra arbejde med en IP kam).
Last edited by 1 on Rob801; edited 20 times in total


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af thy » 20 feb 2013 11:47

Rob801 skrev:Jeg vil lige prøve på L 0,1 igen... er bare blevet så f...ing paranoid for tilbagebrand efterhånden og den så ud til at være (brand) lidt ind i sneglkamret inden jeg ændret den.

Snegl motor er slet ikke varm (der er ingen mekanisk blokade eller noget og lyder som om den køre på alle 3 faser). Jeg fik fjernet ALT omkring snegl mht til spåner og de våd piller i går). Hvis jeg skal sige en ting om sneglen er at jeg synes den side lidt høj i sneglkamret men den påvirke ikke selve omdrejning.

Den ser sådan ud lige mens den kør på 30-100:
Billede

Vi sæt en IP cam ud i vores heste stald til at overvåg en pony vi købt i sommers som var med (en surprise) føl... har været så tilfreds at jeg nu overvej at også købe en til fyrrummet (har også lyd på så man kan hør hvad der sker (om sneglen kør som den skal), også om der kommer alarm midt om natten (ved godt der er andre måder at få alarm signal ind i huset men jeg kan også tjekke den fra arbejde med en IP kam).
ser tilsyneladene ok ud.... lige en tanke sneglener vel var det 12 år måske den er slidt/brændt lidt kortere... der er nogen der har svejst et stump på enden..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Rob801 » 20 feb 2013 12:28

Har lige opdateret den anden besked med et billede af sneglen. Det er den snegl som har altid været i den fra dag et af og har aldrig været afmonteret... så hvis der er noget som blevet svejset på så blev jeg snydt (eller mener du at der er nogen som har gjorte det før med deres snegl?). Jeg kan ikke husk hvordan den så ud for 12 år siden eller om den ser forkert ud nu, jeg synes det er svært at finde billede af hvordan den skal ser ud...

Det vil ikke undre mig hvis jeg skal også købe en ny snegl ud over alt det andet... kunne kok få en smed på mit arbejde til at svejs/ret på den (hvis den ikke er for slidt op) men det betyder tid ud af drift som ikke er så praktiske lige nu.

PS. er lavet den om til L 0,1 igen... opdaget også at H var på 0,3 (og ikke 0,2) så er den ændret til 0,2, men så håber jeg at den får piller nok hvis den så ok ud med de andre indstillinger. Det må jeg lige holde øje med :wink:

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af thy » 20 feb 2013 12:36

Rob801 skrev:Har lige opdateret den anden besked med et billede af sneglen. Det er den snegl som har altid været i den fra dag et af og har aldrig været afmonteret... så hvis der er noget som blevet svejset på så blev jeg snydt (eller mener du at der er nogen som har gjorte det før med deres snegl?). Jeg kan ikke husk hvordan den så ud for 12 år siden eller om den ser forkert ud nu, jeg synes det er svært at finde billede af hvordan den skal ser ud...

Det vil ikke undre mig hvis jeg skal også købe en ny snegl ud over alt det andet... kunne kok få en smed på mit arbejde til at svejs/ret på den (hvis den ikke er for slidt op) men det betyder tid ud af drift som ikke er så praktiske lige nu.
jeg mente der er nogen der har fået svejst et par vindinger på...

din snegl slutter vindingerne forholds vis langt inde...du kunne sikkert have gavn af at få svejst nogle vindinger på..

den her er monteret med dims til korn,bla

du kan godt se at sneglevindinger går betydelig længere ud..
Vedhæftede filer
P1190008.JPG
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Rob801 » 20 feb 2013 12:49

Jep, det kan jeg godt se :(. Mange tak igen for dit hjælp :). Kan se at der er nogle støre umbraco skrue i magasinet... kan man afmontere sneglen derfra eller skal man om på motor siden (jeg har ikke så meget plads bag om fyret)?

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af thy » 20 feb 2013 14:10

Type 2,5 Sneglen kan ikke udtages gennem fyrboksen (Y) – skal udtages i magasinenden
(kan også tages op gennem magasinet). Der skal være en afstand i magasinenden til væg på
min. 500 mm.

tænker man afmonter gearet/motor samlet trækker det lidt bag ud..fjerner hvad der låser sneglen til gearet..trækker så snegl tilbage og så op gennem magasin...


jeg ville nok vente til sommer..

http://www.hedestoker.dk/shop/category.asp?id=93

ved ikke om ikke det kunne passe...kenner ikke diminition på din snegl går ud fra den nok er højre snoet
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar