Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Baxi 1,5 Mange tak til alle.

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Aakerman
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 06 apr 2011 22:31
Mit fyr: Baxi 1,5/350 Multiheat med iltstyring.
Areal: 160
Brændsel: Norrlands 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 24 kg

Baxi 1,5 Mange tak til alle.

Indlæg af Aakerman » 18 feb 2013 23:33

Thy 40542374


Aakerman
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 06 apr 2011 22:31
Mit fyr: Baxi 1,5/350 Multiheat med iltstyring.
Areal: 160
Brændsel: Norrlands 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 24 kg

Baxi 1,5 Mange tak til alle.

Indlæg af Aakerman » 19 feb 2013 00:49

Mester Thy, førte min finger over displayet, og nu lyder fyret som et fyr.
Alt er indstillet, og rørene bliver varmere og varmere.
Driftformslampen lyste, det har den gjort siden start.
Jeg behøver ikke at frygte "baggrundens" forventede: "har du forestillet dig at jeg skal vikingebade i MIT badeværelse ! " Med sidebemærkningen: "er det fremtiden du har investeret i....igen"

Tak skal du ha' Thy.

ps. den kører løs som du forudsagde.

Kanonhilsen Aakerman

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Baxi 1,5 Mange tak til alle.

Indlæg af Bigfoot » 19 feb 2013 07:12

Billede
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Aakerman
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 06 apr 2011 22:31
Mit fyr: Baxi 1,5/350 Multiheat med iltstyring.
Areal: 160
Brændsel: Norrlands 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 24 kg

Baxi 1,5 Mange tak til alle.

Indlæg af Aakerman » 20 feb 2013 01:40

Hej alle
Lige en update, efter gårsdagens "kamp".
Idag blev der så monteret en TIGEX 50 trækregulator. Den vipper lystigt. Baxi'en kører på sin egen isolerede stålskorsten, lige op fra fyret, og det kan ikke være meget mere end 150 centimeters penge.
75% af alle rør er nu tykt skumisolerede, og man har været meget omhyggelig, med ender og bøjninger.
Den automatiske asketømning er stillet til at snurre for hver 30 time, efter foreskrifterne. Den snurrer dog automatisk, såfremt man åbner og lukker døren til kedlen (snurrer først efter lukning).
Efter aftenens "ballade" havde jeg forestillet mig at pillelageret var minimeret kraftigt, for der var jo tale om opstart med totalt kolde rør/vand + varmtvandsbeholder, derefter "kampen" hvor vi var nede på 37 grader. Jeg fyldte så piller på idag, og det blev til 2 1/2 sæk eller 40 kg. Det var mindre end forventet til et 110 år gammelt husmandssted på 160 m2 (ca), hvor vinduer og døre nok ikke har den tæthedsgrad en energitekniker kunne tænke sig, og med et badeværelse i den store størrelse med gulvvarme, hvor der er konstant udsugning på, pga lav lofthøjde (og træloft). Samtidigt (og det man så ikke skrive, for det er ikke politisk korrekt, så kom jeg til at se på mit gamle termometer i mit skibsur i køkkenet, det viste 24 grader, og ja jeg har T-shirt på, og nu skal jeg regulere radiatorne icon_cheesygrin.gif
Ringede jeg "halvtolv" til smedemesteren i morges, ja det gjorde jeg, men dog ikke mere end at "drengene" kom ind i køkkenet og spiste deres "frokost" kl 12 som sædvanligt (så ingen sure miner).
Det bliver rigtigt spændende at se hvor stort forbruget har været når jeg fylder op igen klokken 19, og alt er isoleret færdigt. Fyret kører perfekt på Thy indstilling.

Sidste aflæsning på menu knappen:
81
75
80
125
10,2
0

Det var så slut på nattens kontrol

Varme hilsner fra Aakerman

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Baxi 1,5 Mange tak til alle.

Indlæg af thy » 20 feb 2013 08:53

Aakerman skrev:Hej alle
Lige en update, efter gårsdagens "kamp".
Idag blev der så monteret en TIGEX 50 trækregulator. Den vipper lystigt. Baxi'en kører på sin egen isolerede stålskorsten, lige op fra fyret, og det kan ikke være meget mere end 150 centimeters penge.
75% af alle rør er nu tykt skumisolerede, og man har været meget omhyggelig, med ender og bøjninger.
Den automatiske asketømning er stillet til at snurre for hver 30 time, efter foreskrifterne. Den snurrer dog automatisk, såfremt man åbner og lukker døren til kedlen (snurrer først efter lukning).
Efter aftenens "ballade" havde jeg forestillet mig at pillelageret var minimeret kraftigt, for der var jo tale om opstart med totalt kolde rør/vand + varmtvandsbeholder, derefter "kampen" hvor vi var nede på 37 grader. Jeg fyldte så piller på idag, og det blev til 2 1/2 sæk eller 40 kg. Det var mindre end forventet til et 110 år gammelt husmandssted på 160 m2 (ca), hvor vinduer og døre nok ikke har den tæthedsgrad en energitekniker kunne tænke sig, og med et badeværelse i den store størrelse med gulvvarme, hvor der er konstant udsugning på, pga lav lofthøjde (og træloft). Samtidigt (og det man så ikke skrive, for det er ikke politisk korrekt, så kom jeg til at se på mit gamle termometer i mit skibsur i køkkenet, det viste 24 grader, og ja jeg har T-shirt på, og nu skal jeg regulere radiatorne icon_cheesygrin.gif
Ringede jeg "halvtolv" til smedemesteren i morges, ja det gjorde jeg, men dog ikke mere end at "drengene" kom ind i køkkenet og spiste deres "frokost" kl 12 som sædvanligt (så ingen sure miner).
Det bliver rigtigt spændende at se hvor stort forbruget har været når jeg fylder op igen klokken 19, og alt er isoleret færdigt. Fyret kører perfekt på Thy indstilling.

Sidste aflæsning på menu knappen:
81
75
80
125
10,2
0

Det var så slut på nattens kontrol

Varme hilsner fra Aakerman
det lyder fint.. hva med fruen,har hun fået vamt vand :D :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar