Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

BAXI-2,5 M/ilt & solvarme-Hvad skal det være?

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
skyliner
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 08 feb 2013 10:27
Mit fyr: BAXI 2,5 m/ilt årgang 2005
Areal: 576 m2
Brændsel: træpiller
Geografisk sted: Vestfyn

BAXI-2,5 M/ilt & solvarme-Hvad skal det være?

Indlæg af skyliner » 17 feb 2013 13:43

Hej alle.
Jeg skriver dette indlæg da det i disse tider er meget aktuelt med alternativ energiløsninger. jeg har et 6KW solcelleanlæg på taget, jeg har brændeovn i privaten, jeg har en BAXI 2,5 MH m/iltstyring, og nu er det så at jeg vil købe et solvarmeanlæg som gerne skulle kunne køre sammen med BAXIEN. Det skal kunne levere brugsvand og centralvarme, vi er 2voksne og 3 unger på 10-12-14 år, så jeg er klar over jeg skal have et stører anlæg. Men jeg har fået et tilbud fra noget bosch, (granteret et rigtigt godt anlæg ) men prisen var lige god nok syntes jeg, 60.000,00kr + det frække og uden montage.
Mit spørgsmål er så nu om der er nogen der har erfaring med noget man ved der virker, og uden det nødvendigvis skal koste en årsløn...
Jeg hører gerne fra jer.
Mvh Brian-fynsland


brian andersen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 147
Tilmeldt: 13 dec 2006 20:40
Mit fyr: Baxi 1.5 + Trækstabilisator
Areal: 300m2+100m2 Værksted
Brændsel: Træpiller 90 rør solvarmeanlæg
Årligt forbrug: 8t Træpiller
Geografisk sted: Ørsted Sønderjylland

BAXI-2,5 M/ilt & solvarme-Hvad skal det være?

Indlæg af brian andersen » 17 feb 2013 16:06

Hej

Jeg har et solvarme anlæg fra q - pro mit anlæg består af 60 rør og 300l Beholder har lige købt 30 rør mere der skal sættes op når vejret tillader det, mener det kosteede 27000kr for anlægget . Han er også meget hjælpsom til opstarten , opsætning fik jeg også der igennem. Jeg kan kun sige godt om dette anlæg og god service.. skal lige siges jeg ikke arbejder der. :)


Mvh
Brian
Med venlig hilsen
Brian andersen

nemocharley

BAXI-2,5 M/ilt & solvarme-Hvad skal det være?

Indlæg af nemocharley » 17 feb 2013 17:03

Tag et kig på varmtvandfrasolen.dk - manden bag firmaet hedder Niels Lyck - hans tilgang til solvarme er anderledes end den der traditionelt sælges i DK. Jeg vil selv have et mini eller midi anlæg op - 37.000+ og så skal man selv smide det op.

Du kan også gå ind på Q-pros hjemmeside - anlæggene er billigere og traditionelle kombianlæg, som nok skal give varmt vand og lidt varme i huset, hvis du ønsker dette.

Det er smart hvis du har autotænding på baxien i øvrigt i forhold til solvarmen.

Jeg har heller ingen tilknytning til ovenstående firmaer - men jeg ved de er seriøse og kompetente.


Besvar