Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

twinheat konkurrent !!!!

Spørgsmål vedr. TwinHEAT samt det tilbehør der laves til TwinHEAT Stokerfyr
timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af timkenneth » 14 feb 2013 18:52

akasajt skrev:
Jeg skriver så: NOK slår.....hvis du ser efter.....
For det andet skriver jeg det er en twinheat konkurrent fordi det er det fyr på markedet der nok ligner twinheat mest.......
Har baxi en stoker der kører med skovflis..??

Bare for at sætte det på plads kører jeg selv med en twinheat stoker fra ca. 85 .....ja der står rigtigt.
Men kedlen.......den tærede op inden jeg købte fyret i 98
om jamitech stoker er den stoker der ligner twinheat mest skal jeg ikke være dommer overfor.

baxi multiheat (dog ikke 1,5) fyrer med alt slags flis, der er flere brugere her på sitet der kan bekræfte det.


akasajt
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 04 feb 2013 16:36

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af akasajt » 14 feb 2013 18:59

ja ja .....tror så IKKE baxi kører med grov skovflis.....ret længe..... icon_cheesygrin.gif

t-staff
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17 nov 2011 10:19
Areal: 526
Fremviser gerne i postnummer: 6670
Geografisk sted: Holsted
Kontakt:

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af t-staff » 14 feb 2013 19:00

Nu har jeg ikke en twinheat i nu men tog en tur på Agro messe og så deres m20i med mini q 1400 til og det er sgu kram..jeg overvejer kraftigt at købe den men det kan være jeg skal ha lidt mere input fra en ny tråd...
Men det med at kedel ikke er for god og tære op tror jeg ikke på

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af timkenneth » 14 feb 2013 19:08

nu ved jeg ikke om trådejer generaliserer på twinheat kedler. men hvis ellers der er shuntet korrekt og en fornuftig forbrænding, så kan jeg heller ikke se hvordan kedel-del kan tære op, heller ikke med det grimmeste kornafrens.

når jeg snakker flis mener jeg det som fyres med i små private fyrrngsanlæg. . . ikke det som køres til herning værket fx.

akasajt
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 04 feb 2013 16:36

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af akasajt » 14 feb 2013 19:21

t-staff skrev:Nu har jeg ikke en twinheat i nu men tog en tur på Agro messe og så deres m20i med mini q 1400 til og det er sgu kram..jeg overvejer kraftigt at købe den men det kan være jeg skal ha lidt mere input fra en ny tråd...
Men det med at kedel ikke er for god og tære op tror jeg ikke på
Stoker del er kram .....jeg er ikke sikker på kedel
Der har været flere til salg fra 2000 og frem med nyere kedel
Også indimellem stoker til salg UDEN kedel........tjaaaa

Tro hvad du vil.......det her er bare min mening.... :D
Ildehørt hos nogen........


nemocharley

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af nemocharley » 14 feb 2013 19:55

Den nærmeste konkurrent til Twinheat?? Jeg vil sige KSM. :)

Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Modtaget likes: 4 gange

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af KristianVilhelm » 14 feb 2013 21:13

Som ren flis stoker, kunne man også nævne:

Ksm, Reka, Benekov, Gejs, manna.

Kender ikke ret meget til jamistoker, det kan jo sagtens være et udmærket produkt, det er bare ikke så udbredt, det ser da fint ud med TM-Styringen.

Hvad man vælger udfra er jo selvfølgelig altid forskellige kriterier. - Vores valg blev taget ud fra dårligt sælgerarbejde fra konkurrenter, samt benekoven uden tvivl var overlegen på udstyr, dengang vi kiggede.

For os skulle det bare være så nemt som muligt. Fyrer vi med flis, fylder vi magasinet engang om måneden. Den starter og stopper selv som den vil, ganske som et olie fyr. Man skal lige ud og hive i rensehåndtaget engang imellem, og huske at tømme askeskuffen, tror den holder til 2 magasin fulde flis.

Har renset kedlen med børste én gang på de to år jeg har haft fyret. Gider ikke bruge for meget tid på hvis jeg skal være helt ærlig.

pendec

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af pendec » 14 feb 2013 21:54

Hvis billeder på deres side taler sandt, så ligner den godt mere en pengepresse med bankboks tilsluttet. designet er da gået lidt over i 1950'rne? og det ser da ud til at kræve rigtig meget plads uden at nå mine egen 224kg silo løsning.

selvom en biowin koster 100K alt inkl. , så er der klart også fysiske forskelle, og ja, man skal jo ikke gå at se på den, men nogle har jo altså sådanne kedler i deres gangparti (viser galleri her). så den er lidt for supergeil end den er 10'r tilpasset :?

nå,
men en konkurrent er vel først når man kan lide produktet :twisted:

akasajt
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 04 feb 2013 16:36

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af akasajt » 14 feb 2013 22:15

pendec skrev:Hvis billeder på deres side taler sandt, så ligner den godt mere en pengepresse med bankboks tilsluttet. designet er da gået lidt over i 1950'rne? og det ser da ud til at kræve rigtig meget plads uden at nå mine egen 224kg silo løsning.

selvom en biowin koster 100K alt inkl. , så er der klart også fysiske forskelle, og ja, man skal jo ikke gå at se på den, men nogle har jo altså sådanne kedler i deres gangparti (viser galleri her). så den er lidt for supergeil end den er 10'r tilpasset :?

nå,
men en konkurrent er vel først når man kan lide produktet :twisted:
En flis-stoker i gangen ???????.....jow jow :great:

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af Tom_AT » 14 feb 2013 23:37

akasajt skrev:ja ja .....tror så IKKE baxi kører med grov skovflis.....ret længe..... icon_cheesygrin.gif
VEd ikke hvad du kalder skovflis.
Men min nabo har en Baxi 2.5 der kører på flis, lavet af træer fra en skov. Altså fliset på en stor flishugger. Gran og fyr. Så et er langt fra miniflis, pilleflis og hvad det ellers hedder.


Besvar