Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MH 2,5 Et par spørgsmål

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Rob801 » 13 feb 2013 15:46

Meget forståelig... Microswitch fejl ikke noget, men tak for forslag.


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af thy » 13 feb 2013 15:48

Rob801 skrev:Meget forståelig... Microswitch fejl ikke noget, men tak for forslag.
det var mere om pladen der trykker på kontakten trykker nok.. :great:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Rob801 » 14 feb 2013 05:10

thy skrev:
det var mere om pladen der trykker på kontakten trykker nok.. :great:
Jo den er også i orden... trykker helt flad, er efterspændt og det hele :wink:.

Bare for at opdater, den køre endnu uden problemer (og uden forstyrrelse fra mig). Venter bare på at få reservedelerne i posten...

Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Rob801 » 16 feb 2013 14:58

Jeg skal til at skifte glassnors pakninger og montere træks. i morgen og har et par spørgsmål mere før jeg kaster mig ud i det.

Skal isolerings stenen på låget afmonteres for at montere de nye pakninger (hvordan kan jeg se om selve stenen trænger til at være udskiftet)?

Skal den nye pakning bare presses ind eller skal der bruges en form for lim eller lignende for at holde den på plads?

Der er noget der ligner sølv papirs på enderne af snør (det er der også stadig på de originale pakninger) men hvis den skal tilpasses i længden hvordan skal det afsluttes (her tænker jeg på låget til røg rørene som ikke har samme omfang som det nederste låg).

Den pakning som sidder i magasin låget nu er firkantet men den jeg fik til at erstatte den er rund... går ud fra at det ikke har noget betydning, bare den passer i den "kanal" hvor den gammel den sidder nu (den er en rigtig Baxi pakning til magasin låget "før anno 2006").

Og så til sidst, her er et billede af min skorsten med træks. monteret (men ingen hul skåret endnu)... er det sådan den skal sidde? jeg mener at ha læst at den skal helst være 30+ cm over kedel men synes ikke rigtig at jeg kan få den højere op end det (den er 25cm til bunden).

Klik på billede for støre udgaver:

Billede

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Brandsen » 18 feb 2013 09:57

Halløj i forum,

Montering af trækstabilisator, skal helst være ca 30 cm over røg temp føler og ilt sonde,
for at det falske træk ikke skal påvirke målingerne, men 25 cm er da også fint, og du kan
jo hente nogle cm ved at lave hullet i røgrøret i 'toppen af kassen' på træk stabilisatoren.

Med hensyn til udskiftning af glassnor, så er det 'fisk' fra min side, har ikke skiftet nogen sinde,
men min Baxi er jo også kun godt 7 år gammel 8)
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )


Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Rob801 » 18 feb 2013 16:41

Tak! Jeg fik en behagelig snak med Thy i går og fik en masse god info. Glassnor skal bare presses på plads (og jeg huskede WD40).

Det tog godt nok hele dagen i går at ordne det hele (mest pga montering og test af ny SYR ventil og trykbeholder) men den ser ud til at køre bedre nu... dog tror jeg at jeg skal justere lidt på 30-100 indstillinger når den stadigvæk går i pause af og til (fik nogle gode info omkring beregning af indstillinger fra Thy men de er væk igen... har det bedst med at kan læse den slags så hænger det bedre fast.

Nu er træks. monteret som i billedet og den er nøjagtig 25cm over kedel til bunden (jeg monterede den i går :( ). Røg temp føler er helt i bund så håber jeg at det går. Måske den eneste problem er at jeg nu kraftigt overvejer at købe ilt styring til den så kunne det godt være i sådan tilfælde at jeg skal skift den sort tilgangs styk ud og sætte træks. lidt længere oppe. Lige en anden ting, jeg har lige læst i manualen ( lidt for sent) at "Indbygning af trækstabilisator bør først udføres efter kontakt til den lokal skorstensfejermester".. så håber jeg at jeg ikke få Skæld ud :oops: .

Anyway, Mht. ild styring synes jeg der er godt nok stor forskel på priser... fra denne her til 3100kr:
http://sortvvs.dk/varmesystemer-252/sto ... -3345.html

Til denne her til 6000kr:
http://www.fyrteknik.dk/webshop/baxi_mu ... i-heat.htm

Og så alt ind i mellem. Jeg går ud fra at det er det samme produkt fra begge steder. En anden ting er om mit fyr er klar til lige præcis denne sæt. Det ser sådan ud når displayet har "02%" og Luft% lysdioder lige under "skorstens temp" lysdiode, og der findes en DIN stik til Ilt-sonde (J1) og trafo (J3) på el diagram... ikke sikkert om det kræver en ny PROM eller andet(?).

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af thy » 18 feb 2013 17:47

kan du se hvad der står i menuen (alarmreset+menuknap)

den er klar til det promen kan skiftes hvis den er alt for gammel version..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Rob801 » 18 feb 2013 22:17

Hey Thy, og tak igen for hjælpen i går!

Skulle det være PROM version jeg kan se? Der sker ikke noget når jeg trykke på de to knapper sammen (udover at hvis jeg tryk på alarmreset så slukker den. Jeg har prøvet med den tændt og slukket. Når jeg kigge på den nyeste Bruger manual på Baxi's webside ser min betjenings panel ud nøjagtig som vist på side 28. Ilt styring er nævnt et par forskellig steder i min original bruger manual. De siger bare at man skal have en "særskilt instruktion publ. nr. 137368" Jeg har ikke den fint beskrivelse af ilt styring som på 26-28 i pdf manualen på nettet.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af thy » 18 feb 2013 22:43

Rob801 skrev:Hey Thy, og tak igen for hjælpen i går!

Skulle det være PROM version jeg kan se? Der sker ikke noget når jeg trykke på de to knapper sammen (udover at hvis jeg tryk på alarmreset så slukker den. Jeg har prøvet med den tændt og slukket. Når jeg kigge på den nyeste Bruger manual på Baxi's webside ser min betjenings panel ud nøjagtig som vist på side 28. Ilt styring er nævnt et par forskellig steder i min original bruger manual. De siger bare at man skal have en "særskilt instruktion publ. nr. 137368" Jeg har ikke den fint beskrivelse af ilt styring som på 26-28 i pdf manualen på nettet.
du skal nok have en prom så..

undskyld ja den skal være slukket når du prøver den menu..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Rob801 » 19 feb 2013 09:44

Jeg så en PROM til 182 kr så det knække ikke banken i sig selv... men det ser ud til at jeg stadigvæk har indstillings problemer (eller andet?... kan ikke se hvordan når alt er ellers tjekket igennem i søndags).

Jeg opdagede en A-1 alarm kl. et i nat. Snegl var låst fast så jeg brugt til kl 2:30 for at får den friet op igen (gad ikke at ha det at kigge frem til her til morgen). :| Jeg kan ikke udlykke 100% at jeg gjorte noget da jeg var ud og tjekke PROM (ikke tændt den igen eller noget) men det tror jeg ikke

Jeg har heldigvis fri i denne uge og skal ud og start op igen om lidt. Det kom bare bage på mig når jeg synes den så fornuftige ud med forbrænding, dog var jeg ikke hen og kigge i selve brand kamre tit fordi jeg vil helst ikke forstyr den for meget, kun prøvet at hold øje med hvor meget den var i min/pause).

Indstilling var som før:

H. 15/20
L. 30/08
P. 15 min

H. 0,2
L. 0,1
P. 05


Besvar