Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MGM Comfort.

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
nemocharley

MGM Comfort.

Indlæg af nemocharley » 12 feb 2013 16:20

Bigfoot skrev:
At jeg så nu sidder på et hotel her i Rom, er jo ligegyldigt.
Argh!! Skiderik :D


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

MGM Comfort.

Indlæg af TaagMan » 12 feb 2013 16:26

lamborg skrev:Grunden til jeg er lidt luren på en røgsuger er fordi jeg tror det er en af grundende til Ekoheats problemer . Den kan blokere for trækket i skorstenen og det kan en blæser ikke selvom den går i stå vil trækket stadigvæk være der. Men det er bare min mening jeg ved det ikke.
Men tak for indslaget Karsten (selvom du lever af at sælge den :-)
Det er ingen forskel fra en blæser der sidder på indsugningsiden og som er gået i stå. Tilbagebrand kan altid ske, og det er ikke noget problem overhovedet hvis styringen tager hånd om problemet. Problemet med ekoheat'en er helt sikkert at snegl føde røret går direkte ind i siden på brænderherden, så når trækket falder... enten pga. dårlig suger, eller dårlig skorsten, så er der ingen naturlig køling af snegl røret, som jo sidder lige i skudlinjen, og ved de ca. 300-350 grader antænder træpillerne i røret.... og det er så først nu med den nye opdatering at den evakuerer det rør for træpiller. På en MGM comfort falder pillerne ned af en sliske, så der er ingen risiko.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

sjensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 20 mar 2010 09:15
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 167
Brændsel: Ystadpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 5.5
Geografisk sted: Slagelse

MGM Comfort.

Indlæg af sjensen » 12 feb 2013 20:27

Hatten af for Claus.
At han vil udsætte sit pillefyr for nogle rigtige dårlige piller som nok ingen ville prøve i sit fyr. Det er at rå teste sit udstyr!!!
Det er vel ellers kun dem der kører med stoker som prøver sådan noget. Men lad os hører hvad der sker.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

MGM Comfort.

Indlæg af Oldgaard » 12 feb 2013 21:29

nemocharley skrev:
Argh!! Skiderik :D
*2 ;) man burde vel ringe lidt til Big og høre hvordan ferien går ;) det er jo han som kommer til at betale fra grænsen af og resten af vejen :lol:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

MGM Comfort.

Indlæg af Bigfoot » 12 feb 2013 21:46

Oldgaard skrev: *2 ;) man burde vel ringe lidt til Big og høre hvordan ferien går ;) det er jo han som kommer til at betale fra grænsen af og resten af vejen :lol:
Så skal jeg jo lige tage telefonen først... ;-)
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

MGM Comfort.

Indlæg af Klaus » 13 feb 2013 05:50

Ja jeg skal nok give besked, jeg sidder pt. i et halvkoldt hus da jeg har ladet fyret køre tørt for piller i nat så dagen kan starte med test af heste-pillerne.
Som i har luret er miner erfaringer her: viewtopic.php?f=19&t=13881&start=110 Eneste problem i fyrrummet der ikke er rapporteret er et par hasbåndsmus eller en rotte der er kommer ind via kloaken og graver helt vildt i sand og grus under fyret og fælder har ikke deres interesse :(
Jeg sidder desværre ikke på en bar, men det er næsten lige så godt at være i familiens skød og være nogle timer i skoven efter brænde hver dag i mit nye legetøj som er en Land Rover 90"

nemocharley

MGM Comfort.

Indlæg af nemocharley » 13 feb 2013 07:00

Klaus skrev:Ja jeg skal nok give besked, jeg sidder pt. i et halvkoldt hus da jeg har ladet fyret køre tørt for piller i nat så dagen kan starte med test af heste-pillerne.
Som i har luret er miner erfaringer her: viewtopic.php?f=19&t=13881&start=110 Eneste problem i fyrrummet der ikke er rapporteret er et par hasbåndsmus eller en rotte der er kommer ind via kloaken og graver helt vildt i sand og grus under fyret og fælder har ikke deres interesse :(
Jeg sidder desværre ikke på en bar, men det er næsten lige så godt at være i familiens skød og være nogle timer i skoven efter brænde hver dag i mit nye legetøj som er en Land Rover 90"
Jeg kan varmt anbefale at låne en lille terrier til dit gnaverproblem. Da vi flyttede i vores hus for knap 8 år siden, var vi plaget af mosegrise. Vi købte et par jack russel terriers samme år - efter et lille års tid var det ikke flere mosegrise i haven. :)

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

MGM Comfort.

Indlæg af Bigfoot » 13 feb 2013 07:42

Klaus... Fælder med hundefoderpiller eller spegepølse, det kan de ikke sige nej til.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

MGM Comfort.

Indlæg af Landlyst » 13 feb 2013 07:44

Mel på fælden....

Lehmann
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 65
Tilmeldt: 08 mar 2011 08:43
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 230
Brændsel: DLG træpiller
Dagligt forbrug: ukendt
Årligt forbrug: Ukendt
Geografisk sted: Ringsted

MGM Comfort.

Indlæg af Lehmann » 01 mar 2013 21:31

Mit argument for at vælge MGM var blandt andet den relativt høje røgtemperatur, selv ved 4kw er temperaturen omkring de 100 grader.
Jeg har en stor muret skorsten så derfor valgte jeg MGM


Besvar