Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

MH 2,5 Et par spørgsmål

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Rob801 » 11 feb 2013 10:09

Hej, Dette er mit første indlæg i forumet. Jeg har ejet min MH 2,5 i snart 12 år fra ny af og den har kørt problem frit året rund i alle vejr forhold (også det varmeste). Gennem de sidste seks måneder har jeg pludselig oplevet problemer med tilbage brænding. Jeg har forsøgte at løse problemet med råd fra eksisterende tråde uden held (tjekt at møtrik er spændt på sneglrør, blæser plader osv).

Jeg er nået dertil at jeg vil bestille et service besøg da dette problem er ved at tage alt for meget af min fritid og det er ved at være uholdbart for både mig og min familie at være uden varm ind imellem. Jeg har købte et par ting ind til at servicere den selv men vil nu gerne købe de andre ting som en service man vil nok også skift ud men ikke nødvendigvis have med sig på første besøge. Derfor har jeg et par spørgsmål i forbindelse med det.

Membranen gik på min tryk ekspansionsbeholder til termisk ventil for lidt siden og jeg vil høre om jeg kan erstatte den med denne beholder som er 0,5-3 bar(min Baxi Manual viser "max" 10 bar men ingen minimum, men min vandtryk på anlægget er altid omkring 2 bar):
http://vvsgiganten.dk/item/370822025/Al ... sbeholder/

Så har jeg købte eller skal købe:

En ny SYR ventil (fordi der var et par gang hvor jeg har oplevet problemer med at den ikke vil lukke tæt igen selvom fyret var slukket natten over og kølet helt ned). Er købte.
En ny pakning til den nederste rensedør (troede at det var en pakning til magasin låg... fik ellers et chok da jeg så hvor meget den rigtig gummi pakning koster... har set den til 800kr men fandt den i dag til 520kr som den billigste). Er købte.
Pakning til begge renselem. Er købte
Pakning til den øverste rensedør (synes også begge rensedør pakning seer ok ud i betragtning af deres ælder og brug men det er små penge at skift dem ud når nu jeg er i gang).
Pakning til magasin låg (synes den ellers seer ok ud dog er den tryked lidt flad i hjørnerne, men ingen synlig bryd... vil skifte den alligevel).
Pakning for sneglerør.

Jeg synes alle isolerings sten seer godt nok ud, men der er en hår fin revne i tændbuestenen (Vi også fik en bekendt som servicere stoker (dog ikke Baxi) til at komme forbi og kigge første gang problemet opstod og han mente at den så ud til at være i meget god stand generelt).

Alle styringer og følere (på nær SYR ventil som er ikke udskiftet endnu) ser ud til at fungere som de skal. blæser tid, sneglens køre tid, tid mellem indkøring osv fungerer fint. Jeg har ikke ilt styring, og ingen trækstabilisator.

Til sidst vil jeg høre om der er nogen der kan anbefale et VVS firme der virkelig kender Baxi Stoker i eller omkring Langå (Randers, Hammel, Bjerringbro...). Vi har kigget på Baxi's service partner men ved der kan være stor forskel mellem håndværker og vil har brug for en som virkelig kender Multi Heat.

På forhånd tak


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Brandsen » 11 feb 2013 12:36

Halløj i forum,

Hvis den Baxi har kørt upåklageligt i 12 år, og så pludselig uden videre giver tilbagebrand,
så vil jeg gætte på en utæthed, der giver falsk luft ind, så med udskiftningen af alle pakninger,
tror jeg du er godt på vej.

Ellers kunne du lige sikre overtryksrøret ikke er blevet stoppe til med støv og møg i tiden løb,
ved lige at give det en gang trykluft. ( Det rør der går fra bagsiden af kassen med blæseren,
til toppen af tanken. kan se de hvis du tager det høje smalle dækset af i højre side )

Trækstabilisatoer er ellers et 'must have' for alle pillefyr og stokere, de koster kun 400,- til 600,-
afhængig af model, og er ret hurtigt smaret hjem i et lidt lavere pilleforbrug, og giver en lange
mere jævn forbrænding gennem kedlen.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10377
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af thy » 11 feb 2013 13:10

den tank tryk tank kan ikke bruges til brugsvand da trykket er betydelig højer...

http://sortvvs.dk/varmesystemer-252/sto ... -3346.html

måske findes det billiger..

har du husket at få tømt luftkassen for vand...

nu lyser driftformsknap vel ikke det kunne også give problemer..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Rob801 » 11 feb 2013 16:09

Tak for jeres svar :). Jeg har kigget på Baxi's tank men den var meget dyrere hvor jeg fandt den (tæt på 900kr), så den pris er ikke galt ift. den jeg linket til.

Den eneste gang jeg havde problem i de tolv år var hvis jeg selv dummede mig ved ikke at lukke magasin låget godt nok eller lignende. Som sagt jeg har læst de andre tråde hvor der har været lignende problemer og går ud fra at det er det med falsk luft. Jeg må indrømme at jeg har tjekket det fleste ting (luft rør ikke til stoppet, ingen lys i driftformsknap, og ingen vand kommer ud når jeg fjerne Aftapsskrue i bunden), men jeg er ikke sikkert på hvad i mener med overtryksrøret (OK... tror jeg har fundet den nu) er det den som slutter i den øverest del af magasin i en fitting og en 8mm (lignende) møtrik?? Hvis ja skal jeg bare blæse den igennem fra magasin side? Kan ikke find adgang til den fra den anden side... EDIT... nu ved jeg at det var bare en 8mm bolt... fandt hulet ved siden af til venstre set bagfra.

Jeg skal nok også bestille en træk stabilisator ;). Den har bare klaret sig fint uden indtil nu.

Tak for hjælpen!

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10377
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af thy » 11 feb 2013 18:03

Rob801 skrev:Tak for jeres svar :). Jeg har kigget på Baxi's tank men den var meget dyrere hvor jeg fandt den (tæt på 900kr), så den pris er ikke galt ift. den jeg linket til.

Den eneste gang jeg havde problem i de tolv år var hvis jeg selv dummede mig ved ikke at lukke magasin låget godt nok eller lignende. Som sagt jeg har læst de andre tråde hvor der har været lignende problemer og går ud fra at det er det med falsk luft. Jeg må indrømme at jeg har tjekket det fleste ting (luft rør ikke til stoppet, ingen lys i driftformsknap, og ingen vand kommer ud når jeg fjerne Aftapsskrue i bunden), men jeg er ikke sikkert på hvad i mener med overtryksrøret (OK... tror jeg har fundet den nu) er det den som slutter i den øverest del af magasin i en fitting og en 8mm (lignende) møtrik?? Hvis ja skal jeg bare blæse den igennem fra magasin side? Kan ikke find adgang til den fra den anden side... EDIT... nu ved jeg at det var bare en 8mm bolt... fandt hulet ved siden af til venstre set bagfra.

Jeg skal nok også bestille en træk stabilisator ;). Den har bare klaret sig fint uden indtil nu.

Tak for hjælpen!
blæsern bør/skal køre når man prøver om der er vand i.. ellers kommer vandet ikke ud.


ku vi bare for en sikkerheds skyld få alle indstillinger(det er sket ved strøm afbrydelse feks.. at den har gået tilbage til noget anderledes indstilling)

defekt syrventil og ekspantionsbeholder.Kan nok også give forkert forbrænding...

ps.. dreje eller trykknapper?
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Rob801 » 11 feb 2013 20:07

Hej Thy,

Jeg har fulgt med mange af dine svar på forskellige indlæg her inde og ved hvis der er nogen der kan hjælp så er det nok dig. jeg har bare brugt hele dagen i min fyrrum i dag og er godt brugt så er nød til holde det kort og vender tilbage i morgen efter arbejde...

Den er med trykknapper. min manual er lidt anderledes men ellers ligner det meget den man kan download i dag (fabriks indstillinger er ikke helt ens).

Det med indstillinger er en lidt mere indviklet sag. Jeg mener at indtil første gang det gik galt for mig var det meget tæt på fabriks indstilling, men jeg var ikke typen der ville pille med den. Den kørte bare. Så lavede jeg den store fejl at jeg gik i gang med at lave om uden at skrive de oprindelige indstillinger ned. Jeg er blevet klogere men indstillingerne jeg kører med lige nu er stadigvæk langt fra det rigtige fordi den stadigvæk driller (har lige startet den op igen efter at ha slukket i nat fordi jeg var utryk med tilbagebrandsventilen.

Fabriks indstillinger var (i min original Instruktions bog):
Set-75
H 24 sek 47 luft 0,5
L 50 sek 47 luft 0,3
min. 30 0,3

Glemte lige hvordan i skrive dem her på sitet...

Ved ikke om jeg husker korrekt men jeg mener at den kunne gå helt op til 50 minutter i pause, men er sikker på at den ikke var under de 30 som manualen viser.

Nu er det MEGET anderledes og den står på:

H 19 sek 20 luft
L 19 sek 8 luft
min. 3
-20
H.05
L.03
P.01

Igen, jeg ved at de indstillinger ser helt tosset ud men det har jeg været nød til for at holde nok piller i fyret uden at den brænder tilbage (især i pausefyring), problemet er desværre at når jeg skal køre så mange piller ind i pause er jeg nogen gang i fare for at få en A4 alarm, især når det blive mildt. Jeg blive nervøs bare vi kommer i plus grader (og det er med et fyr som havde ingen problem med at køre stille og roligt en helt måned med 20-30 graders varme før).

Problemet har også været (tror jeg) at der er flere ting som driller samtidig. Fordi Termisk ventilen har drillet (vil ikke lukker tæt efter en tilbag brænd) har jeg nogle gang været udsat for at den fyrre med våde piller. Synes også at den ligger og kører mellem lav og pause men mest i pause (med mindre det er meget koldt eller der har været et stort varmtvand forbrug.

Nu har den kørt cirka to timer siden jeg startede den op igen, og jeg synes at de stadigvæk ser ud til at få for meget luft i pausefyring... Er ikke sikker på at det kan betale sig at lege for meget med indstillingerne før jeg har skiftet nogle af delene ud (men kommer du med forslag skal jeg nok prøve dem).

lidt ekstra info... Huset er en gammel land ejendom på 113 m2 middel/god (stue) til under middel (første sal) isoleret og så et musik studio på 42 m2 (ud over stuehuset) som er meget godt isoleret og rørene i fyr/væskerummet (28 m2) er delvis isoleret for at holde rummet frostfrit. Ingen gulvvarme pt.

... Så blev det ikke så kort alligevel...

Hilsen Robert

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Brandsen » 11 feb 2013 20:44

Halløj i forum,

Lige er par løse kommentarer :

Ser du kører med L 0.3, og får en del pausefyring.

Jeg kører med L 0.1 på min Baxi 2.5 for tiden, havde den oppe på L0.2 da det var pingvin vejr,
så måske en ide at skrue lidt ned for blusset, til f.eks L0,2 og dermed undgå pausefyring.

Fint du fandt overtryksrøret, det er godt gemt.

Yep, det er før set at SYR ventilen kan stå og dryppe efter en tilbagebrand, Skyldes ofte der er
kommet lidt snask i klemme, så den ikke kan lukke helt tæt. Kunne i første omgang
prøve at skille den ad og rense spidsen, inden der investeres i en ny SYR ventil.
Dette sker typisk når men ikke har opdaget tilbagebranden i tide, sådan pillerne er svulmet
op i sneglekanalen, og dermed presset voldsomt mod siderne, og dermed også hårdtmod spidsen
af SYR ventilien, som så lige 'napper' lidt snask når den endelig lukker.

Det er før set, at der står vand i luftkamrene, selv om man har haft aftapnings skruen helt ude,
og kørt et stykke tid med fuld skrue på blæseren. Det skyldtes, at vandet har trukket møg og slagge
med ned i luftkamrene, som så stopper aftapningshullet. Derfor en god ide, lige at jage et langt stykke
stift ståltråd eller svejsetråd ind gennem hullet til aftapningen.

Også før set at lufthuller med tiden er blevet lukket til at slagge, tæjre og beg, så prøv lige at
'tælle efter' om du har dem alle sammen, og kør evt lige et 4mm bor igennem.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10377
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af thy » 11 feb 2013 21:48

Rob801 skrev:Hej Thy,

Jeg har fulgt med mange af dine svar på forskellige indlæg her inde og ved hvis der er nogen der kan hjælp så er det nok dig. jeg har bare brugt hele dagen i min fyrrum i dag og er godt brugt så er nød til holde det kort og vender tilbage i morgen efter arbejde...

Den er med trykknapper. min manual er lidt anderledes men ellers ligner det meget den man kan download i dag (fabriks indstillinger er ikke helt ens).

Det med indstillinger er en lidt mere indviklet sag. Jeg mener at indtil første gang det gik galt for mig var det meget tæt på fabriks indstilling, men jeg var ikke typen der ville pille med den. Den kørte bare. Så lavede jeg den store fejl at jeg gik i gang med at lave om uden at skrive de oprindelige indstillinger ned. Jeg er blevet klogere men indstillingerne jeg kører med lige nu er stadigvæk langt fra det rigtige fordi den stadigvæk driller (har lige startet den op igen efter at ha slukket i nat fordi jeg var utryk med tilbagebrandsventilen.

Fabriks indstillinger var (i min original Instruktions bog):
Set-75
H 24 sek 47 luft 0,5
L 50 sek 47 luft 0,3
min. 30 0,3

Glemte lige hvordan i skrive dem her på sitet...

Ved ikke om jeg husker korrekt men jeg mener at den kunne gå helt op til 50 minutter i pause, men er sikker på at den ikke var under de 30 som manualen viser.

Nu er det MEGET anderledes og den står på:

H 19 sek 20 luft
L 19 sek 8 luft
min. 3
-20
H.05
L.03
P.01

Igen, jeg ved at de indstillinger ser helt tosset ud men det har jeg været nød til for at holde nok piller i fyret uden at den brænder tilbage (især i pausefyring), problemet er desværre at når jeg skal køre så mange piller ind i pause er jeg nogen gang i fare for at få en A4 alarm, især når det blive mildt. Jeg blive nervøs bare vi kommer i plus grader (og det er med et fyr som havde ingen problem med at køre stille og roligt en helt måned med 20-30 graders varme før).

Problemet har også været (tror jeg) at der er flere ting som driller samtidig. Fordi Termisk ventilen har drillet (vil ikke lukker tæt efter en tilbag brænd) har jeg nogle gang været udsat for at den fyrre med våde piller. Synes også at den ligger og kører mellem lav og pause men mest i pause (med mindre det er meget koldt eller der har været et stort varmtvand forbrug.

Nu har den kørt cirka to timer siden jeg startede den op igen, og jeg synes at de stadigvæk ser ud til at få for meget luft i pausefyring... Er ikke sikker på at det kan betale sig at lege for meget med indstillingerne før jeg har skiftet nogle af delene ud (men kommer du med forslag skal jeg nok prøve dem).

lidt ekstra info... Huset er en gammel land ejendom på 113 m2 middel/god (stue) til under middel (første sal) isoleret og så et musik studio på 42 m2 (ud over stuehuset) som er meget godt isoleret og rørene i fyr/væskerummet (28 m2) er delvis isoleret for at holde rummet frostfrit. Ingen gulvvarme pt.

... Så blev det ikke så kort alligevel...

Hilsen Robert
problemet jeg umidelbart ser er at den ikke er justeret i nærheden af optimalt...

den får rigtig mange piller på lav...i forhold til luft og pille mængden svarer til ca 15kw på lav det vil drille sku vi prøve noget helt andet?

H 19 sek 20 luft******15 sek 20 luft
L 19 sek 8 luft********20 sek 8 luft på grund af ændret snegle tid er mængden sat ned med 2/3
min. 3**********15
-20
H.05*******0,2
L.03********0,1
P.01******** det er max blæs perioden under pausefyring og bør være p05 ellers vil det drille tror jeg..

meget vigtigt at alle ting ændres samtidig da talene arbejder sammen...

du spørger bare hvis det lyder helt tåbeligt..

hvor i landet er fyrrumet?

hvis det er kan vi tage en snak i tlf... hvis det er nemmere for dig..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Rob801
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af Rob801 » 12 feb 2013 11:07

Brandsen skrev:Yep, det er før set at SYR ventilen kan stå og dryppe efter en tilbagebrand, Skyldes ofte der er
kommet lidt snask i klemme, så den ikke kan lukke helt tæt. Kunne i første omgang
prøve at skille den ad og rense spidsen, inden der investeres i en ny SYR ventil.
Den er købte, bare ikke skiftet endnu. I mit tilfælde tror jeg at det er toppen som sidder fast og ikke selve ventilen. Den gang jeg tjekkede den, havde fyret været slukket natten over og var derfor totalt kold. Jeg slukket for sluknings vandhanen, fjernt røret fra sneglekamret (så jeg kunne se om der var vand flow), og så tændt for vandet igen. Vandet pissede ud som om den var fuld åben. Da jeg skruede top stykket af igen var den helt tæt. jeg var i stand til at skubbe den op igen og skrue den på (uden at der kom vand) så den er stadigvæk beskyttet indtil jeg kan montere den nye syrventil.

Vandflow selvom koldt:
Billede
Ingen vand flow:
Billede
Top stykket:
Billede
Jeg regner med at skift den ud i dag. Jeg har tjekket de andre ting du navner og alt er i orden (jeg brugte båd bor og luft i alle luft huller (forsigtigvis selvfølgelig) og har lige tjekket tapnings skrue under drift.
Thy skrev:problemet jeg umidelbart ser er at den ikke er justeret i nærheden af optimalt...

den får rigtig mange piller på lav...i forhold til luft og pille mængden svarer til ca 15kw på lav det vil drille sku vi prøve noget helt andet?
Vidste godt det ikke var optimalt, men jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre når alle andre indstillinger (prøvet fra andre tråde) virkede ikke. min tanke var at når den brændte tilbage var jeg nød til blive ved med at tvinge de tilbagebrændende piller ud af sneglekamret. Det var også derfor jeg satte tiden ned til P.01... fordi jeg troede at hvis der var falsk luft i forvejen, mindre luft ved hver pille indføring, kun kunne hjælpe.
Nu har jeg skiftet til de indstillinger du gav mig og så må jeg se hvordan det går. Jeg bor ved Langå (Østjylland mellem Randers og Hammel). Tak for tilbudet om telefon hjælp. Nu må vi se hvordan det går med disse indstilling (men jeg er stadigvæk bange for tilbagebrænd som er mit store problem lige nu). Jeg er fra Staterne så du skal nok være forberedt på en halv kraftig accent hvis vi snakke sammen ( også et par grammatik fejl i indlæggene hvis min kone er ikke her til at rette lidt) ;-).

Lidt mere info: Jeg har brugt Flex Heat 8mm i sække det sidste 4 år (ca.) og har altid fyret med gode piller og aldrig flis, korn eller andet. Jeg havde lige købte nogle svenske piller 14 dag inden det først gik galt men skiftet tilbage igen for en sikkerheds skyld. Plus har jeg altid været glad for Flex Heat.

Og lige et spørgsmål mere. Jeg købt denne SYR ventil:
http://www.fyrteknik.dk/webshop/product ... ucts_id=40
Tror i at jeg bare kan bytte top stykket ud med den som sidder på nu eller er det bedst at skift hele fittingen ud (regner med hele fittingen men vil lige høre).

Tak igen for jeres hjælp!

EDIT:Nu gik der lidt tid med at skrive denne indlæg og fyret har svært med at kom ud af pausefyring med de ny instillinger. Den var i pause da jeg ændret indstiller og jeg er nød til at kør pille ud manuelt for at undgår tilbagebrænd. fremløb temp var oppe på 83 sidste jeg kiggede.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10377
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

MH 2,5 Et par spørgsmål

Indlæg af thy » 12 feb 2013 13:04

den skal da ikke have problemere med at pausefyre..
hvis forbruget er meget lavt vil pausefyring være nødvendig og uundgåligt men det burde da heller ikke give problemer.

L 19 sek 8 luft********20 sek 8 luft så sænker vi da bare mængden i nu mere.
L 30sek luft 8

du laver kludder i fyringen ved manuelt at køre piller ind i kammer
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Besvar