Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Benekov og sodringe

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
René Bay
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 25 feb 2007 13:45
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 175m2 + 50m2 udhus
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 4,5 ton
Geografisk sted: Langå

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af René Bay » 06 dec 2007 21:26

Hej med jer

Jeg Har også sodring, den har dog ikke forstyrret driften(hvad jeg ved af) Jeg fjerner den kun ved stop i forb. med sommerpausen,
dels fordi den åbenbart ikke generer, og så fordi det er så besværligt.

Fyr: R15
m2 : 175
købt: efterår 2006
Mvh
René B Jensen
Elektriker af guds nåde og (ikke mindst) bamhjertighed


søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af søren ø » 06 dec 2007 22:09

Jo jeg mener bestemt at Benekov kan sammenlignes med de anlæg jeg har stillet op. Endnu har jeg da ikke hørt om en Benekov der er revnet, eller har brændt styringen af. De priser er skam taget fra Hedestokers hjemmeside, og er altså ikke fra producenter, som du håbede. Jeg har taget priserne for basisanlæg, og de dyreste fra Benekov, for ikke at give Benekov en god start, men det har du så ikke vidst, selvom du ud fra priserne kunne om der var udstyr med, det er en ommer....
I "jerntråden" var der blevet spurgt om KL var af corten stål, hvilket blev bekræftet, og voldsomt forsvaret, så er det vel også brugt til at sælge dem. Den eneste reelle forskel var at Liagro reagerede ved at give ekstra garanti, og du fortsatte i samme spor.

Mht. at tråden har taget en drejning fra sodring i retorten, kan pilen kun drejes i en retning...Nemlig hen hvor du sidder og venter på at springe frem og fremhæve alle andres fejl, mens du gerne selv fremstår som den frelsende engel. Du pakker det godt nok ind med ord som vildledning af forbruger, forhandler skal holde hvad man lover og andre lovprisninger, men fakta er at du er så hamrende inhabil til at kommentere på disse sager, da kritikken kun går en vej, og der er mod midtjylland. Og nej der bliver ikke holdt hånd over nogen. Fingrene blev ikke lagt imellem da det viste sig hvad kedlerne reelt var lavet af, men der blev kompenseret, og du kan vel ikke næsten 1 år efter blive ved med at koge suppe på den tråd, der vidst også spændte lidt ben for dig. Hvordan kompenserede vvs-eksperten for kedelstålet???
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

levi

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af levi » 07 dec 2007 11:06

Vi har aldrig brugt argumentet at vores Kl var lavet i den ståltype ved salg, eller i vores salgsmateriale - derfor ingen kompensation - da ingen har købt kedlen pga. specielt kedelstål.

Jeg syntes det er dig som pisker en stemning op Søren, men sådan har vi jo delte meninger :0)

Husk reglerne Søren, man må ikke gå efter manden - men skal forholde sig sagligt, og argumentere korrekt - Ifølge reglerne står du til en banning :0)

Enig med dig Ulrik, det var ikke meningen at det skulle udvikle sig til et slagsmål - så jeg stopper gerne her :0)

søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af søren ø » 07 dec 2007 12:24

Ja ja Levi, jeg gir sgu op, du kan ikke se ret langt ud over din egen næse. Men sådan er der jo nogle der er. Hvornår er du iøvrigt blevet moderator, og sidder og holder øje med hvem der skal bannes og hvem der ikke skal. AN6F5B~119.GIF
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Brugeravatar
admin
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 314
Tilmeldt: 09 dec 2006 11:43

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af admin » 07 dec 2007 19:13

Levi og Søren Ø
viewtopic.php?f=17&t=2184
Venlig hilsen
Admin
Teknisk administrator


Brugeravatar
admin
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 314
Tilmeldt: 09 dec 2006 11:43

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af admin » 07 dec 2007 19:32

Og tråden er hermed låst op igen for yderligere diskussion.
Venlig hilsen
Admin
Teknisk administrator

Lars Christensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 10 sep 2007 19:36
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 180m2
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 17kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af Lars Christensen » 17 dec 2007 21:57

Hej jeg har også haft problemer med sodringe, da jeg kun har fyret med piller, så jeg lagde lige hjernen i blød.
Jeg er nu ved at afprøve en løsning med at isolere hærden, det ser lovende ud efter det har kørt i en uge.
Jeg vender tilbage, når der er nyt, intil da bank bare løs. :-)

Mvh. Lars

R15 fyre med barlinek 8mm

Mr. X
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 270
Tilmeldt: 03 jan 2007 10:47
Mit fyr: PL27 Silver, nyeste software
Areal: 210
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: ca 8-10 to
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af Mr. X » 18 dec 2007 09:20

Lars Christensen skrev:
Hej jeg har også haft problemer med sodringe, da jeg kun har fyret med piller, så jeg lagde lige hjernen i blød.
Jeg er nu ved at afprøve en løsning med at isolere hærden, det ser lovende ud efter det har kørt i en uge.
Jeg vender tilbage, når der er nyt, intil da bank bare løs. :-)

Mvh. Lars

R15 fyre med barlinek 8mm
Det lyder da spændende - håber også at Liagro/Benekov har fuld gang i at udvikle en herde der virker uden at lave sodring !

Allan

Finn
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 01 maj 2007 10:11
Mit fyr: Benekov R15
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: ca 5t
Geografisk sted: Mariagerfjord kommune

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af Finn » 23 dec 2007 10:40

Hejsa

Ville lige høre om der var nogen som havde fået værktøjet til fjernelse af sodring, og om det virker?

Hilsen
Finn

Brugeravatar
Nillerbee
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 53
Tilmeldt: 06 aug 2007 11:58
Mit fyr: Benekov PL 27 (Tornado)
Areal: ca. 250 m2+100L VVB
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 12-14t
Geografisk sted: Bornholm

Re: Benekov og sodringe

Indlæg af Nillerbee » 23 dec 2007 12:43

Det sidste jeg har hørt om dette værktøj er at det kan anskaffes til en "fornuftig" pris EFTER NYTÅR.. Grund: de har ikke fået prisen fra leverandøren endnu..
Har set det i funktion .. En stor skraldnøgle med et rense hoved (flad jern) der er formet således at det kan komme ned i herden.
Virkede ganske godt.. man blir dog nødt til at afmontere tornado snorklen for at komme til..

Men prisen er ukendt...
(TM3006 vers 7.90.02b)


Besvar