Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Udgravning af kælder rum, pris og anbefaling af nogen

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Udgravning af kælder rum, pris og anbefaling af nogen

Indlæg af Lintz » 10 feb 2013 14:56

Må jeg have lov til at bidrage med denne lille artikel fra Vejgaard bydelen i Aalborg.

http://www.tv2nord.dk/artikel/58533:Reg ... forsikring

Det er godt nok nogle år siden men kan stadig blive aktuelt hvis man ikke passer på.

Fandt lige denne her også - Prøv at tjekke billedeserien også som linkes til på siden.

http://news.tv2.dk/article.php/id-10955 ... -mand.html
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Udgravning af kælder rum, pris og anbefaling af nogen

Indlæg af abn » 10 feb 2013 15:07

Åh ja Vejgaard. Den poppede også lige op da Levi og Landlyst ikke var helt enige om fremgangsmåden. Den glemmer vi sgu aldrig heroppe omkring. En rigtig GDS som slog helt fejl
Mvh Anders

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Udgravning af kælder rum, pris og anbefaling af nogen

Indlæg af Lintz » 10 feb 2013 15:15

abn skrev:Åh ja Vejgaard. Den poppede også lige op da Levi og Landlyst ikke var helt enige om fremgangsmåden. Den glemmer vi sgu aldrig heroppe omkring. En rigtig GDS som slog helt fejl
Jep - og under min søgning på Google så jeg lige salgsannonce på grunden - 795.000. Grundværdi ca 400.000.
Manden har nok givet 1,5 eller mere for huset og stod pludselig med NADA
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

levi

Udgravning af kælder rum, pris og anbefaling af nogen

Indlæg af levi » 10 feb 2013 15:16

abn skrev:Åh ja Vejgaard. Den poppede også lige op da Levi og Landlyst ikke var helt enige om fremgangsmåden. Den glemmer vi sgu aldrig heroppe omkring. En rigtig GDS som slog helt fejl
Hov hov, - Landlyst og jeg er skam helt enige, - jeg havde bare overset at soklen ikke gik længere ned i jorden ift. gulvet end 15 cm.... :shock:

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Udgravning af kælder rum, pris og anbefaling af nogen

Indlæg af Lintz » 10 feb 2013 15:25

levi skrev:
Hov hov, - Landlyst og jeg er skam helt enige, - jeg havde bare overset at soklen ikke gik længere ned i jorden ift. gulvet end 15 cm.... :shock:
Jeg jagter såmænd ikke dig - Levi - (ikke denne gang :D ) ville bare gerne vise hvor galt det kan gå med sådan et projekt.
Synes ærligt talt at det er lidt at skyde over målet for at indrette et værelse til en 18 årig mand - herregud om et år sidder han måske med egne børn og kone :lol:
Skal der bygges til må det kunne gøres "Sideværts" eller opad - Det er altid dyrt at bygge "nedad".

Bare min mening...
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Udgravning af kælder rum, pris og anbefaling af nogen

Indlæg af abn » 10 feb 2013 15:28

Lintz skrev:
Jep - og under min søgning på Google så jeg lige salgsannonce på grunden - 795.000. Grundværdi ca 400.000.
Manden har nok givet 1,5 eller mere for huset og stod pludselig med NADA
Synes at kunne huske at de dengang snakkede om en værdi på omkring 2 mio. Men uanset, så er det nok sidste gang han laver sådan noget icon_cheesygrin.gif
Mvh Anders

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Udgravning af kælder rum, pris og anbefaling af nogen

Indlæg af Landlyst » 10 feb 2013 15:41

Ja den ka jeg godt huske og der er flere af samme slags.... Der var også en her i Viborg som satte sig fordi han gravede ud i hele kælderen, kone og børn sad til morgenmad da konen syntes det knagede lige rigeligt og da de så lige var komme ud BUM så satte det halve af huset sig en ½meter... Der "reddede" han det dog, noget med at mure op under dækket og noget... Noget rigtigt fusk.... Men ka man finde ud af at google så ka man finde endnu flere eksempler... Der er også noget med en gavl ned over en minigraver på sjælland for noget tid siden...

Og bare vent... der kommer flere til.... Uden tvivl!

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Udgravning af kælder rum, pris og anbefaling af nogen

Indlæg af Lintz » 10 feb 2013 15:50

PSO - er der ikke andre muligheder. Du skriver at det er i to plan (måske huset ikke er så stort i grundplan ?) - Hvad med en evt. 3. etage - Kunne der blive et lille værelsel samt evt wc deroppe. Eller i bagenden af evt. garage - Har set mange skægge løsninger på ekstraværelser igennen tiderne.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Udgravning af kælder rum, pris og anbefaling af nogen

Indlæg af pso » 10 feb 2013 16:51

Tak for de mange udmærkede indlæg.
Ja der er kun 2 løsninger drop det eller gør det ordentligt.
Og var det da bare grus som hos dig Havmand, men det her er ler.
Selvom jeg allerede havde reduceret isolering til 20 cm mindre vil jeg ikke med gulvvarme, skal vi 60 cm ned. Lofthøjden skal jo øges med 20 cm, der skal drænlag med drænslange i grus nederst, altså min 60 cm.
I dag stod der vand i i de 2 prøvehuller vi gravede igår. Så vi har den værst tænkelige kombination, ingen fundament, kærldervæg lavet i 30'rne med den en ukendt styrke der bær 2 etager
Og værst af alt Ler + vand, Uanset hvor hårdt ler er så bliver det blødt når der kommer vand og væggene kan sætte sig.
Så der skal drænes først og vi kan ikke komme til med en bobcat hele huset rundt. Jeg har sagt i dag at skal det laves skal det være professionelle som har gjort den slasg mange gange og hvor der er fuld garanti.
Det vil så nok koste de 150 kkr her i øst selvom vi henter et firma fra syd/vestsjælland til at lave det, Og så er der kun gravet ud og funderet, derefter skal vi lave resten selv. Vi skal nok også vente x måneder på at udvendig dræn virker
Det bliver for dyrt og tager for lang tid, så jeg har sagt nej..
Drengen skal nok ikke hjemmefra de første ca 3 år, men storesøster på 19 flytter nok i løbet af max 1.5 år, så de må rykke sammen i stue etagens 120m2 sålænge.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Udgravning af kælder rum, pris og anbefaling af nogen

Indlæg af Lintz » 10 feb 2013 16:55

pso skrev:Tak for de mange udmærkede indlæg.
Ja der er kun 2 løsninger drop det eller gør det ordentligt.
Og var det da bare grus som hos dig Havmand, men det her er ler.
Selvom jeg allerede havde reduceret isolering til 20 cm mindre vil jeg ikke med gulvvarme, skal vi 60 cm ned. Lofthøjden skal jo øges med 20 cm, der skal drænlag med drænslange i grus nederst, altså min 60 cm.
I dag stod der vand i i de 2 prøvehuller vi gravede igår. Så vi har den værst tænkelige kombination, ingen fundament, kærldervæg lavet i 30'rne med den en ukendt styrke der bær 2 etager
Og værst af alt Ler + vand, Uanset hvor hårdt ler er så bliver det blødt når der kommer vand og væggene kan sætte sig.
Så der skal drænes først og vi kan ikke komme til med en bobcat hele huset rundt. Jeg har sagt i dag at skal det laves skal det være professionelle som har gjort den slasg mange gange og hvor der er fuld garanti.
Det vil så nok koste de 150 kkr her i øst selvom vi henter et firma fra syd/vestsjælland til at lave det, Og så er der kun gravet ud og funderet, derefter skal vi lave resten selv. Vi skal nok også vente x måneder på at udvendig dræn virker
Det bliver for dyrt og tager for lang tid, så jeg har sagt nej..
Drengen skal nok ikke hjemmefra de første ca 3 år, men storesøster på 19 flytter nok i løbet af max 1.5 år, så de må rykke sammen i stue etagens 120m2 sålænge.
FORNUFTIGT :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar